Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Macen starter ikke!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 20:42   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Utrop

Macen starter ikke!

Vår MacBook Pro vil ikke starte. Når Mannen holder inne strømtasten, høres en rar klikkelyd på den siden av maskinen som påtasten er på, men ingenting skjer. Hjelp! Hva kan være galt? Vi har prøvd alle trickene her, men uten hell.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 20:46   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.493
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Kommer det opp noe på skjermen i det hele tatt?
Min MacBookPro (eller - da var det jobben sin) døde og nektet å starte opp (den forsøkte, men klarte det ikke), og jeg måtte levere den til eplesykehuset som skiftet harddisk på den. Garantisak.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:00   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Ingenting på skjermen, nei. Helt dødt.
Harddisken altså. Nå er jeg veldig glad for at vi har apple-tven med backup av alle bildene våre.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:20   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.493
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Jeg fikk heldigvis alt innholdet tilbake. Det var derfor jeg ikke torde å prøve så mye selv, var redd for å slette ting. Jeg fikk startet den opp som en ekstern disk til en annen mac.
Men hvis din ikke starter i det hele tatt, så har du jo heller ingen mulighet til å forsøke å installere systemet på nytt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:47   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Hold nede Command-Option-P-R og trykk på knappen. Fortsett å holde knappene nede.

Evt. prøv å ta ut batteriet og hold nede power-knappen i 5-7 sekunder. sett inn batteriet og prøv å slå på.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:49   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Jeg tror den må til doktoren. Dette skjedde på en mac på jobb nylig. Tipper det er harddisken.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:59   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hold nede Command-Option-P-R og trykk på knappen. Fortsett å holde knappene nede.

Evt. prøv å ta ut batteriet og hold nede power-knappen i 5-7 sekunder. sett inn batteriet og prøv å slå på.

Vi har prøvd alle de der. Den må nok til doktoren, ja. Godt vi har gamle laptoper som fortsatt funker, ellers ville det vært krise i heimen.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:14   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror den må til doktoren. Dette skjedde på en mac på jobb nylig. Tipper det er harddisken.

Hvis det er disken, så skal maskinen for så vidt starte. Har ikke opplevd feil på Mac de siste årene, men tidligere kom det opp et bilde av en sur Mac når f.eks. disk var gåen... Evt. selv med gåen disk skal man f.eks. kunne starte opp i fra installasjons-plata.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:16   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Jeg tenker at det nok må være hovedkortet som har gått, siden maskinen ikke engang vil prøve å starte.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:17   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg tenker at det nok må være hovedkortet som har gått, siden maskinen ikke engang vil prøve å starte.

Evt at den ikke lader, og batteriet nå er tomt?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:20   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Neida, masse strøm på batteriet.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:34   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macen starter ikke!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvis det er disken, så skal maskinen for så vidt starte. Har ikke opplevd feil på Mac de siste årene, men tidligere kom det opp et bilde av en sur Mac når f.eks. disk var gåen... Evt. selv med gåen disk skal man f.eks. kunne starte opp i fra installasjons-plata.

I tilfellet vi hadde så startet den, men den fant ikke harddisken. En stund. Så startet den ikke i det heletatt. Det kan selvfølgelig være masse forskjellig. Jeg bare gjetter jeg. Tipper den uansett må på sykehuset en tur.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no