Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV som ikke vil skru seg helt av

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 15:07   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.158
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV som ikke vil skru seg helt av

Vi har en ganske ny Samsung flatskjerm. Jeg er oppdratt il å alltid skru tv-en helt av, altså med knappen på apparatet. Men på denne tv-en så går ikke det - knappen på tv-en virker som knappen på fjernkontrollen, og det røde lyset lyser alltid. Og jeg hører jo at det er en svak susing i tv-en, så litt strøm bruker den sikkert.

På butikken påstod de at det skulle være sånn, fordi det, i motsetning til billedrør-tv-er, ikke står på spenning på rørene. Eller noe.

Har jeg blitt lurt? SKAL det være sånn?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:08   #2
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Vi har av et annet merke som vi heller ikke får slått helt av, og det skal være slik, sier mannen.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:15   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

De fleste nye tv'er er sånn, men det er noen som går å slå helt av. Kusinen min hadde en fra Sony. Jeg hadde hørt som dere og ble overrasket over at det faktisk fantes.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:18   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

En venninne av meg har en slik tv, og hun har løst det ved å ha en forgreiner som tv-en er koblet i, med sånn rød av/på knapp som kutter strømmen, og den skrur hun av om kvelden og slikt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:18   #5
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Jeg er også vant til dette og har irritert meg grønn over det samme med vår flatskjerm i de 3-4 årene vi har hatt den. Men her om dagen oppdaget min mann at det er en helt annen knapp på under/baksiden av TV'en som skrur den helt av. Så mye for å ikke gidde lese bruksanvisningen.

Løp og sjekk om dere også har en slik "hemmelig" og bortgjemt knapp.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:53   #6
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Jepp - samme med min Samsung. Jeg har trukket ut kontaktene nå som det har skrallet og blitzet som verst rundt meg, men gjør ikke det til vanlig. Burde kanskje?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:54   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.816
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Det skal sikkert være sånn, men jeg liker at TVen er helt avslått om natten. Vår kan heldigvis slås helt av med knappen, men den er også koblet til en stikkontakt med fjernkontroll som kutter strømmen til TV, Playstation, Wii og DVD-spiller. Kjekt, for da slår vi av alt med bare en knapp.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 16:46   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Vi kan slå vår flatskjerm helt av. Jeg har lest om dette ett eller annet sted og poenget er at TVen trekker strøm (og er potensielle brannfeller) hvis de kun kan slås av til "standby"-modus. Hadde vår tv ikke kunne slås helt av så hadde jeg kuttet strømmen om kvelden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:27   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

En venninne av meg har en slik tv, og hun har løst det ved å ha en forgreiner som tv-en er koblet i, med sånn rød av/på knapp som kutter strømmen, og den skrur hun av om kvelden og slikt.

Er det meg du mener?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:32   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.013
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi kan slå vår flatskjerm helt av. Jeg har lest om dette ett eller annet sted og poenget er at TVen trekker strøm (og er potensielle brannfeller) hvis de kun kan slås av til "standby"-modus. Hadde vår tv ikke kunne slås helt av så hadde jeg kuttet strømmen om kvelden.

Husker det var en sak på forbrukerinspektørene.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:28   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: TV som ikke vil skru seg helt av

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Er det meg du mener?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no