Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Støvsuger du før du vasker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Støvsuger du før vask?
Ja, hver gang, grundig også 99 57,89%
Nja, som regl gjør jeg det 40 23,39%
Ab und zu 14 8,19%
Nope, driver ikke med sånt dritt 2 1,17%
Nei, det ser jeg ikke poenget med 7 4,09%
Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) 9 5,26%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-12, 20:06   #101
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja, jeg støvsuger som regel, og ganske grundig også. Likevel synes jeg det er mye suger`n ikke får med seg, jeg, så kluten blir jo loete okke som. Badet er unntaket, det er lite, så der vasker jeg som regel uten støvsuging først.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 21:13   #102
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Det blir jo ikke ordentlig rent hvis ikke man støvsuger først.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 21:22   #103
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Er egentlig ikke så begeistret for støvsugeren. Men det må jo til. Jeg liker heller å skifte vann og klut tre ganger ved kjøkken og stuevask, vi har to katter og det blir fort stygt på gulvene her. Jeg tåler dårlig skitne gulv så det vaskes ofte (nesten daglig). Ikke alltid jeg støvsuger over flatene først, men går over salongtepper og litt utilgjengelige kriker og kroker enten underveis i vaskingen eller rett etterpå.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 21:56   #104
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jeg vasket trappen en gang, uten å støvsuge først. Vel, det ble ikke pent. Jeg kunnne like gjerne droppet den trappevasken for å si det sånn.

Så ja, jeg støvsuger før jeg vasker. Om jeg vasker. Jeg vasker gulvene veldig sjeldent i grunn. :sjuske:
Her er minstemann 6 år, så det blir ikke så mye klin på gulvet lenger. Er det flekker på gulvet, overser jeg de i det lengste før jeg gidder å gjøre noe med de.

Jeg har en dyr fancy Miele støvsuger med filter av noe slag. Den er i bruk en til to ganger i uken i 1.etg. I 2.etg hvor vi bare har soverom er den i bruk ca en gang i uken eller hver 14.dag.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 22:16   #105
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jepp, stort sett bestandig.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 22:30   #106
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Jeg elsker støvsugeren min. Problemet med støvsuginga er jo at det helst skal være ryddig først. Det er der det stopper opp for min del.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 12:50   #107
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Det er to ting jeg overhodet ikke liker ved husarbeid. Det ene er å tømme oppvaskmaskinen. Det andre er støvsuging.
Men jeg støvsuger alltid før vask. Heller det enn å vaske rundt på alt skitten.
Jeg bruker våtmopp, men etter å ha lest litt i tråden her, aner det meg at jeg nok kan bruke den litt annerledes enn jeg gjør

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:10   #108
Jeenie
-in the fog-
 
Jeenie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Innlegg: 140
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

Ja.. Alltid. Er totalt meningsløst å vaske uten å støvsuge først.. Jeg får det iallefall ikke skikkelig rent da..

__________________
Poden 07/07 og Lillemor 02/10
Staffeslasken 06/11
I e ikkje synnjmøring asso, berre bur her på fast basis!
Jeenie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:08   #109
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

"Skikkelig rent" er liksom noe jeg egentlig aldri etterstreber. Jeg prøver å ha det "greit nok" et par ganger i uka, det får holde.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no