Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Får ikke åpnet enkelte zip filer

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 09:27   #1
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Får ikke åpnet enkelte zip filer

Jeg har fått et litt pussig problem på jobb pc'n. Plutselig vil den nemlig ikke åpne alle slags zip filer.

Jeg mottar zip filer daglig - og 90% av disse har samme navn: 123456.zip (bare et eksempel). Disse får jeg ikke åpnet lenger, det kommer opp en feilmelding som sier "can not create file".
Andre zip filer jeg mottar som heter f.eks 445566.zip får jeg åpnet uten problemer.

Jeg har Windows 7 på maskinen, den skal ikke trenge noen tilleggsprogram for å åpne zip.

Vår IT-mann skjønner ingenting, og har aldri vært borti noe lignende.

Noen som har en idé om hvordan dette kan fikses?

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:28   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

Prøv og bruke et eget program, WinZip, WinRar eller aller helst 7zip. Det bør løse problemet (jeg har ikke brukt Win7 sin egen løsning så jeg kan ikke kommentere på den)

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 20:16   #3
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

Takk for tips! IT-mannen på jobb mente at vi ikke trengte å gjøre det, men jeg tror jeg skal overtale ham i morgen. Det kan jo ikke skade å prøve.

Jeg synes det er litt rart at jeg kan åpne alle zip-filer bortsett fra de med det ene konkrete navnet, men mine datakunnskaper strekker seg ikke så veldig langt.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:26   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

Hvis du tar de samme filene på en annen maskin, så fungerer det?
Diskplass er ok? Prøvd å pakke ut i en annen katalog? Får du åpnet Zip-filen uten å pakke den ut?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:30   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

De blir vel numerert etterhvert som du laster ned en ny fil med samme navn? Jeg vet ikke om det er grenser for hvor mange duplikate filnavn du kan ha i samme katalog, men jeg ville gjort som mrc foreslår, å forsøke åpne de i en annen katalog. Sjekk også at du har riktige rettigheter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:00   #6
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

Har overbragt tipsene videre til IT-mannen, så vi skal prøve å åpne i en annen katalog i morgen når han er tilbake fra reise.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:33   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet enkelte zip filer

Du vet hvordan du plasserer ting i en mappe? Tror du klarer det selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no