Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-12, 20:06   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Komfyren vår er fem og et halvt år gammel. I dag sprakk plutselg glasset i ovnsdøra i ti tusen knas, ingen var borti den.

Har vi krav på noe reklamasjon på dette når den er passert fem år?

Og hvor i alle dager får jeg tak i en komfyr onsdag kveld før påske?

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:09   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Du har ikke krav på noe. Mange leverandører tar heller ikke reklamasjon på knust stekeovnglass. Det er 5 års reklamasjonsrett. Dette skjedde meg for 4 år siden med en ny komfyr og vi fikk såvidt tatt det på reklamasjon pga det hadde vært mye annet tull med kjøkkenet. Et dult i glasset på et eller annet tidspunkt kan forårsake dette. Det kan knuse lenge etterpå.

Du må nok ut på jakt på lørdag, evt finne noe kjapt på FINN?

Utrolig kjipt øyeblikk at dette skulle skje da!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:14   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Komfyr finner du på Finn.: nemlig:
Vi fikk nytt glass uten å vise kvittering.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:17   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Så utrolig typisk at sånt skjer rett før helligdager! Håper dere har planlagt en meny som ikke er helt avhengig av stekeovn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:24   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Vi har heldigvis kjøpt grill for et par dager siden, så vi får jo laget mat. Men jeg vil ha fin komfyr hvis jeg skal ha ny, og det er stort sett bestillingsvare overalt pluss dyrt.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:27   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Det går i alle fall som regel an å bytte det glasset da. Så du MÅ ikke ha ny. Selv om du kanskje må betale for glasset.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:37   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Neineinei, den komfyren og jeg er ikke venner mer nå. Den skal ut.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:50   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Det er ikke noe som kan dekkes av innboforsikringen da? Dette avhenger sikkert av type/dekningsgrad av forsikring, men har hørt om TVer og sånt som har gått i gulvet og vært dekket.

Utrolig kjipt midt i påsken og alt. Håper det blir greit grillvær for dere.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:51   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Det er jo åpent i Sverige i morgen - hvis du orker...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:54   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Sverige hadde ikkenoe på lager. Vi får se hva vi finner på finn eller på lørdag.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 20:58   #11
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Æsj, maks uflaks akkurat i dag. Jeg ville satset på en billig en fra Finn så lenge, så kan dere jo se på og bestille en sånn dere vil ha etter påske.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 21:12   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Vi har en hybelkomfyr dere kan låne til ny ovn er hus, hvis dere trenger.

Det er ikke helt uvanlig at glass på stekeovner knuser, har jeg skjønt. Litt dårlig timing sånn rett før påske.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 21:24   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Prøvde å sende prikk, men det var knølent vrient her.

Svært gjerne, Irma. Jeg har ringt på en på finn, hvis han ikke ringer tilbake i kveld så låner jeg svært gjerne en av deg til over påske hvis du er sikker på at det er greit for dere?

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 21:31   #14
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Jeg tror vi betalte 400,- for nytt glass til vår stekeovn. Vi bestilte direkte hos leverandøren og fikk det i posten etter noen få dager.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 21:33   #15
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Så utrolig kjipt!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 22:23   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Svært gjerne, Irma. Jeg har ringt på en på finn, hvis han ikke ringer tilbake i kveld så låner jeg svært gjerne en av deg til over påske hvis du er sikker på at det er greit for dere?

Jeg er helt sikker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 22:28   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Hybelkomfyren ser sånn ca. slik ut:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 09:30   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Det samme skjedde med vår komfyr. Det er jo ikke noe i veien med selve komfyren fordi en del av glass sprekker, bare å bestille nytt.

Det er spenning i glasset, og hvis noen tidligere har smelt igjen ovnsdøra eller dulta borti så det har blitt en svakhet så kan det brått sprekke i tusen bittesmå biter. Det er ikke noen større eller mindre sjanse for at dette skjer igjen med samme ovn vs. noen du kjøper nytt vs. noe du finner på Finn.no.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 09:55   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glasset på stekeovnen knuste. Hva nå?

Jeg sjekket pris på ny glassfront. Det var så dyrt at det dropper vi. Komfyren var ikke så dyr at den fortjener såpass påkostning.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no