Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan male baderomsfliser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 07:29   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan male baderomsfliser

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å male flisene på badet. Har noen erfaring med dette og kan si noe om resultatet på sikt?

Og hva trengs, av forarbeide og utstyr?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 08:09   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Jeg har snakket med de på malebutikken her. Og hovedutfordringen er å få flisene og fugene rene nok så malingen holder. Var visst vanskelig å være sikker på å ha fått med alt pga fett fra såper og hudrester. Men det gjelder jo mest om man dusjet direkte på vegg og gulv.
Ellers var det visst lurt å unngå helt hvitt siden malingen har lett for å gulne pga varmen på badet. Om man bruker oljemaling, og det bør man vel.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 09:00   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Jeg satt akkurat og søkte etter det samme her inne, og det er noen tips i denne tråden.

Jeg skal male enkeltfliser på kjøkkenet, det er helt greie hvite fliser mellom benk og overskap, men innimellom er det noen gyselige med noe blomstersløyfegreier.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 09:57   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Rengjøring med ekstreme midler, så spritvask, heftgrunn og maling. Trekk opp med en fugepenn etterpå. Vi har malte fliser på kjøkkenbenken.

  Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 10:02   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Ifølge en venninne som har malt gulvflisene i gangen, så er svaret bengalakk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:12   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Fugepenn?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:14   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Jeg har for øvrig ikke planer om å male gulvet. Det er terrakotta-farget, og det kan jeg leve med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:40   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Det finnes en egen flisemaling. Fugepenn er maling i form av tusjpenn, som du streker opp fugene med etterpå. Jeg brukte heftgrunn under gulvmaling på flisene i gangen vår, men siden den utsettes for rimelig hard slitasje så holder ikke resultatet seg pent årevis, det gjør det ikke. Veggfliser er selvsagt noe helt annet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:53   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan male baderomsfliser

Vi malte veggene våre i 2005 kanskje? Først må begynner det å bli stygt der vi dusjer. Vi dusjer rett på flisene. Resten av badet har malingen holdt. Vi brukte baderomsmaling mener jeg. På gulvet brukte vi kun fugepenn. Det ble fortere stygt og jeg ville ikke gjort det igjen. Da ville jeg malt hele gulvet.

Vi skal male igjen nå, så jeg henger meg på her for flere tips.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no