Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC til 12-åring?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-13, 13:55   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

PC til 12-åring?

http://www.elkjop.no/product/data/ba...barbar-pc-solv

http://www.elkjop.no/product/data/ba...barbar-pc-sort

http://www.elkjop.no/product/data/ba...r-pc-c855d-168

Dette er noe av det jeg finner i den prisklassen han har råd til, men siden jeg er helt ute når det gjelder PC så skjønner jeg ikke hvilken som er best. Av de tre over, hvilken er å fortrekke? Er det noen bedre pc vi burde vurdere?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 14:00   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Eller denne?

http://www.elkjop.no/product/data/ba...r-pc-sort-solv

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 14:20   #3
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Jeg liker Acer veldig godt og synes den hadde greie spesifikasjoner,men det kommer jo an på hva man foretrekker. For meg har det betydning at det er Intelprossessor,da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 14:35   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Er Intel Core i5 greit? (hvis det var det du mente?)

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 14:40   #5
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Ja,det tror jeg er greit nå til dags.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 17:02   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Intel i5 er helt greit ja. Merk at ingen av de der vil dra all verden av spill, men da må du opp en del i pris dersom det er viktig. Kjøp en av Acer-maskinene, jeg avbefaler alltid Toshiba og særlig Packard Bell, har dårlige erfaringer med begge merkene.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 17:07   #7
ddddajsd
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 5
ddddajsd har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Jeg har hatt endel forskjellige pcer som f.eks acer osv.. Det har ikke holdt et år engang.. Etter noen måneder har pcen blitt utrolig treg og den har blitt så varm at en skulle tro den skulle eksplodere. Jeg valgte å kjøpe Macbook Pro, og jeg har hatt den i snart 3 år, og den er like god som ny!

Virkelig verdt å legge litt penger i det, om du vil det skal vare.

ddddajsd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 21:35   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Mac til 12 åringen utgår. Det ble den Aceren.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 22:02   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Intel i5 er helt greit ja. Merk at ingen av de der vil dra all verden av spill, men da må du opp en del i pris dersom det er viktig. Kjøp en av Acer-maskinene, jeg avbefaler alltid Toshiba og særlig Packard Bell, har dårlige erfaringer med begge merkene.

Packard Bell = Acer. en del av modellene er akkurat de samme, bare lavere spec med PB-merke. (Acer kjøpte PB for noen år tilbake)

Acer prøver imidlertid nå å skape større forskjell mellom Acer-navnet og PB-navnet.

Toshiba kan i en del tilfeller ha helt ok pc-er, men det krever at man bruker en halvtime+ på å fjerne en del av den programvaren som er installert på den i utgangspunktet.

Som du ellers sier - ingen av dem er egentlig egnet til spill.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 22:07   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC til 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av ddddajsd, her.

Jeg har hatt endel forskjellige pcer som f.eks acer osv.. Det har ikke holdt et år engang.. Etter noen måneder har pcen blitt utrolig treg og den har blitt så varm at en skulle tro den skulle eksplodere. Jeg valgte å kjøpe Macbook Pro, og jeg har hatt den i snart 3 år, og den er like god som ny!

Virkelig verdt å legge litt penger i det, om du vil det skal vare.

En tilbakevendende greie: Anbefale MBP som topp maskiner, der sammenligningen er billige pc-er.

Acer har vært gjennom en omformingsprosess de par siste årene, og jobber vel egnetlig nå med at en del av de billigste modellene skal ut av sortimentet - eller selges under Packard Bell-navnet. Mao, de har som mål å bli litt mer "high end", men foreløpig er det fortsatt en del billigmodeller fra selskapet.

Det er ganske klart at det er noe helt annet man får til 3500-5000 kr enn for 10000-15000 kr. Det er egentlig ikke så mye opp fra 3500 kroner man skal før det blir betraktelig bedre.

Disse billigmaskinene er ellers ikke noe jeg ville ha anbefalt hvis det er pc-er som skal fraktes mye rundt om kring. Det er de ganske enkelt ikke bygget for. Det er mer maskiner som skal fraktes innenfor hjemmet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no