Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask av møbler i kunstrotting

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-14, 00:05   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Vask av møbler i kunstrotting

Utemøblene våre trenger en vårskrubb. De har stått ute i hele vinter,med trekk over frem til snøen gikk, etter det har det stått uten. Det er ganske dyre og skikkelige saker, så jeg har ikke lyst til å risikere noe med dem når når jeg vasker.
De er garantert ganske så møkkete selv om det ikke synes direkte pga fargespillet.
Tenkte å bruke børste og hageslangen, men hva slags vaskemiddel? Må vaske dem på verandaen (tre) så det må ikke være noe som misfarger eller skader treverk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 07:18   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av møbler i kunstrotting

Vi fikk med vaskemiddel der vi kjøpte våre. Ikke til hjelp kanskje.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 17:19   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av møbler i kunstrotting

Zalo?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 18:57   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av møbler i kunstrotting

Jeg hadde brukt ajax allrengjøring eller noe, tror jeg. Sånn som jeg bruker på gulver, til støvtørking og alt mulig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 10:18   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av møbler i kunstrotting

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg hadde brukt ajax allrengjøring eller noe, tror jeg. Sånn som jeg bruker på gulver, til støvtørking og alt mulig.

Jeg gikk for det jeg også, alt jeg fikk når jeg søkte på det var mildt vaskevann, så jeg tok en ganske snill blanding, brukte børste og jobbet rundt. Spylte av med hageslangen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 17:33   #6
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Vask av møbler i kunstrotting

Nå er jeg sikkert for sent ute igjen...

Men selv bruker jeg høyttrykksspyleren... Den har en sånn såpebeholder som blander såpe i lavtrykksstrålen.. går først over med det... og lar det virke ei god stund... deretter høyttrykkspyler jeg fra ca 50 cm distance..... Aldri vært noe problem og rottingen blir ren og pen år etter år.... Tar totalt 10 minutter for alle møblene (eks. ventetiden mens såpen virker)....

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no