Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-18, 20:29   #21
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Kalkun!!!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 21:03   #22
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Jeg hadde definitivt gått for koldtbord den dagen. Litt forskjellig, inkludert rester fra middagen dagen før. Da får du noe som alle liker, plukkemat som er sosialt og tar lang tid () og du kan ha laks - og ungene kan spise kyllinglår.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 21:11   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

I år tipper jeg at det blir noe koldtbordaktig, det pleier å være det når vi er hos broren min på 1.juledag. om det er hos foreldrene mine så er det røkt svinekam.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 21:19   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Vi skal fikse middag til 9 (hvorav 2 små barn og min egen ganske store Pode) i julen, og da blir det ribbe julaften, lang lunsj 1. juledag, kveite 2. juledag og andebryst 3. juledag. Ingen av delene er supervanskelige å lage til mange, tenker jeg; kveite går i en stor gryte (eller to store gryter), og andebryst brunes i stekepanne og etterstekes i ovn.

Jeg har alltid syntes kveite er supergodt og har ikke tenkt på at de små ungene ikke skal like det. Det blir dessert etterpå, og kaker og godis sener, så om de ikke spiser masse av middagen, skal de sikkert bli mette likevel. Tilbehøret blir antagelig bare mandelpoteter, grønnsaker og så enten smeltet smør eller beurre blanc.

Andebrystmiddagen er ikke helt spikret enda, men tilbehøret blir kanskje svisker, epler og rødkål, en kraftig saus og mandelpoteter, og så brokkoli eller noe annet som er litt lettere.

Det går jo an å lage gratinerte poteter eller noe lignende som tilbehør, hvis ungene liker det. Det er ganske mettende og fest-aktig, om man ikke liker hovedretten så godt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 23:57   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Vi pleier å ha koldtbord på førstedag, hvor alt står på bordet og vi sender rundt, kanskje noe småvarmt, men noe enkelt, typ karbonader varmet i ovnen og den slags.

Ellers er en romjulsslager hos oss finnbiff, namnam med masse deilig potetstappe og rørte tyttebær og grønnsaker. Ordentlig kosemat som alle liker, og er også greit å lage til mange.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:28   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi skal fikse middag til 9 (hvorav 2 små barn og min egen ganske store Pode) i julen, og da blir det ribbe julaften, lang lunsj 1. juledag, kveite 2. juledag og andebryst 3. juledag. Ingen av delene er supervanskelige å lage til mange, tenker jeg; kveite går i en stor gryte (eller to store gryter), og andebryst brunes i stekepanne og etterstekes i ovn.

Jeg har alltid syntes kveite er supergodt og har ikke tenkt på at de små ungene ikke skal like det. Det blir dessert etterpå, og kaker og godis sener, så om de ikke spiser masse av middagen, skal de sikkert bli mette likevel. Tilbehøret blir antagelig bare mandelpoteter, grønnsaker og så enten smeltet smør eller beurre blanc.

Andebrystmiddagen er ikke helt spikret enda, men tilbehøret blir kanskje svisker, epler og rødkål, en kraftig saus og mandelpoteter, og så brokkoli eller noe annet som er litt lettere.

Det går jo an å lage gratinerte poteter eller noe lignende som tilbehør, hvis ungene liker det. Det er ganske mettende og fest-aktig, om man ikke liker hovedretten så godt.

Apropos kveite: Min erfaringer at noen barn tror de ikke liker fisk. Er de små nok, unngår man derfor å bruke det ordet. Man sier at det er kveite, altså ikke at det er fisk. Også spiser alle og koser seg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 14:13   #27
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Hadde laget koldtbord med f.eks karbonader/småpølser kanskje.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no