Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

HASTER! Endring av filtype

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 20:40   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

HASTER! Endring av filtype

Jeg skal søke meg ny jobb, og skal søke elektronisk.

Problemet kommer allerede når jeg skal laste opp cv min. Jeg får beskjed om at filen ikke er godkjent. Det står at det er et RTF dokument.

Søkesiden sier at det bør være .jpg eller .gif dokument. Så hvordan endrer jeg det?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:42   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Åpne i word og lagre som pdf? Jpg og gif er jo bildefiler, høres snodig ut.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:42   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

RTF er vel et rikt tekst format. Er du sikker på at pdf ikke er et gyldig valg? Har ikke vært borti at CV-en skal være en bildefil.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:48   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Takk for svar, men jeg har ikke word på denne maskinen.

Alternativene som kommer opp er:

.wps
.doc
.docx

Kan jeg bruke noe av dette?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:49   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

.doc og .docx er Word.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:54   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Selv om du ikke har Word på maskinen så har du kanskje et tekstbehandlingsprogram hvor du kan lagre den i Word-format (altså som doc eller docx).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:19   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Hvorfor i alle dager ønsker de å få CV-en i bildeformat? Hallo? Dette har jeg aldri hørt om før, og det hørtes da komplett idiotisk ut!

Nuvel. Har du vurdert å ta en skjermdump av CV-en? Altså ha CV-en oppe og rett og slett bruke "Print Scrn"-tasten på tastaturet, og så lime skjermdumpen inn i et bildebehandlingsprogram? Paint/gimp/Photoshop eller lignende? Jeg merker at noe slikt raskt ville blitt mitt valg om mottakeren av CV-en hadde såpass dårlige løsninger.

... Eller. Det slo meg plutselig. Vil de at du skal scanne CV-en og lagre det scannede bildet som en gif eller jpg? Det er i alle fall en mulighet som ikke framstår som komplett idiotisk. (Et virkelig idiotisk valg ville være å ta bilde av skjermen - med et dårlig mobilkamera. )

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:21   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Hm. Kanskje innlevering av CV på flottest og lurest mulig måte er en del av opptakskravene for å få lov til å søke på jobben? Jeg mener å ha hørt at enkelte yrker hvor man har mange søkere, trenger å sile ut folk tidlig i prosessen.

Kanskje de her vil ha en veldig kreativ person?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:22   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Hvis du sender et dokument som tekstbehandlings-etellerannet, så er det en mulighet for at ikke mottakeren får det til å se like pent ut på sin maskin som du hadde det på din.
Derfor bør du bruke PDF-fil, da vet du at det blir likt uansett hvem som åpner det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:56   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Derfor bør du bruke PDF-fil, da vet du at det blir likt uansett hvem som åpner det.

Og dette er jo riktig og viktig informasjon - hvis du ser bort fra at Bloppy allerede i første innlegg skrev følgende:

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Søkesiden sier at det bør være .jpg eller .gif dokument.

Så i tilfelle Bloppy skal følge det som stod på søkesiden - og med tanke på at hun tross alt skal søke på en jobb hvor det sannsynligvis er greit å vise at man faktisk klarer å lese det som står på selve siden - så vil jeg fremdeles være så freidig at jeg anbefaler min metode skrevet et par innlegg over her.

En småfrekk fredagshilsen fra Lille meg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:22   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Dere er jo bare fantastiske da!

Hjelper det om den filen jeg ikke fikk godkjent, lett gikk gjennom et punkt lenger ned.

Bilde var heldigvis frivillig å legge ved.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:32   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! Endring av filtype

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no