Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere med mac - er dere fornøyde?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 10:58   #1
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Dere med mac - er dere fornøyde?

Hvilken har du? Hvor lenge har du hatt den? Hva bruker du den til? Noe du savner? Noe som er helt unyttig? Fortell fortell!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 11:55   #2
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Har en stasjonær (Mac Pro), tror den er 6-7 år gammel. Og en læppis (Macbook) som også begynner å bli noen år gammel. Regner med det blir ny i løpet av 1-2 år og da kun læppis. Mac, for jeg liker det godt og savner ikke PC. Jeg bruker den til alt og det er ikke noe jeg kommer på at jeg savner. Men jeg har et par windows programmer jeg liker (bruker VMware fusion til å kjøre windows på Mac`en).

  Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:27   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Har en MacBook Air, og har vel hatt den i ca 1,5 år. Er fornøyd. Synes den fungerer bra, både til surfing og jobbing/skriving. Men jeg er ingen sånn superbruker av data da, det går helt på «vanlige ting» liksom. Jeg liker at den er snerten, kjapp og lett å bruke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 13:13   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har Stasjonær som i bare en skjerm også en macbook pro - veldig fornøyd ikke vært noe tull med noen av dem og hatt dem noen år nå Bruker dem mest til nett og fotoredigering

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 13:17   #5
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har en MacBook Pro fra 2005. Den fungerer fortsatt fint, og jeg har fått installert Mac OS X på den. Jeg bruker den primært til å legge inn musikk, organisere og redigere bilder, oppdatere og organisere innhold på iPhone og iPad, samt å surfe. Jeg bruker den også noe til redigering av videoer.

Jeg er veldig fornøyd og liker design og funksjonalitet godt.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 13:36   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har en iMac fra 2011 og en Macbook Pro fra i fjor. Elsker begge, og savner ingenting. Macbooken er verdt sin vekt i gull pga styreflaten alene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 15:16   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har en iMac (22" eller noe sånn) og en MacBook Air (og iPhone, iPad og iPod ). Jeg er veldig fornøyd, og kunne aldri tenke meg å bytte til noe annet. Jeg liker "sømløsheten" mellom enhetene mine, og jeg liker at iMacen i tillegg tar seg godt ut i stua. Når den først må være der...

Jeg bruker begge maskinene til en del bilderedigering og enkel design, og det er de utmerkede til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 15:31   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Vi har 2 Macbook pro i hus og 1 macbook. Fungerer ypperlig alle sammen!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 16:34   #9
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Har iMac stasjonær og Mac book pro. Elsker begge. Men jeg er grafisk designer, så jeg jobber jo med dem til daglig da. Til surfing i sofaen bruker jeg iPad.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 17:30   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Mac!

Den jeg har nå har jeg hatt siden sommeren 2011, men har hatt et par før også. Har brukt Mac siden 2001. Savner ingenting, derimot er det en haug med ting jeg savner når jeg en sjelden gang bruker Windows (Exposé, Aktive hjørner, Dock, @ plassert fornuftig osv.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:15   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Har en Macbook pro, en iMac og en Macbook. Fikk min første Mac for 2,5 år siden og føler jeg har fått et nytt "dataliv" etter det. Er kjempefornøyd.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:19   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

. Macbooken er verdt sin vekt i gull pga styreflaten alene.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:20   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Selvsagt er vi fornøyd!
Jeg har forresten aldri hatt noe annet enn Mac siden jeg fikk datamaskin hjemme på midten av nittitallet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:47   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Her var dere temmelig samstemte.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:53   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg gråter innvendig nesten daglig. Jobben tillater kun PC.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:06   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Altså. Jeg har macbook pro, 2011-utgave. Jeg er fornøyd med den, men jeg har ennå ikke blitt så macifisert at jeg får til alt på en mac som jeg får til på pc. Men det som er bra med den er at den er like bra nå som da jeg kjøpte den, jeg har aldri opplevd at en pc har holdt seg så bra. Og så er den pen. Jeg kjøper nok ny når jeg skal ha ny data neste gang. Jeg har en imac også, den har dobbelt så mye ram og er veldig mye kjappere, er strålende fornøyd med den.

Men jeg er ikke misfornøyd med pc heller. Hvis jeg måtte ha gått for mac med lite ram og ytelse for å ha råd, hadde jeg heller kjøpt en pc, for man får generelt mer ytelse for pengene på den måten. Og en mac blir også treg med lite motorkraft og minne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:44   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Du snakker om spesifikasjoner jeg ikke har greie på, Katta. :P

MacBookPro 13" som er mest aktuell for min del kommer med standard (den enkleste utgaven) på 4gb ram. Bør jeg oppgradere til 8? Standard harddisk er på 500 gb, det må da være passe?

__________________
- 06 og 07 -

Sist redigert av jolie : 27-02-13 kl 00:46. Årsak: Giga, mega ... :P
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 03:31   #18
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har en Macbook pro, og på jobben er det noen mac-maskiner. Jeg skaffet meg en tynn lett pc fordi jeg bruker programmer som ikke er tilgjengelig for OSX, noen grupper og kurs jeg er med i og det kjekt å kunne bruke de samme programmene. ( + jeg hadde sett på Samsung 9 serien en stund). På jobben er det stadig problemer med databaser, regneark (spesielt når man skal printe ut), og diverse som IT avdeligen ikke klarer å fikse, selv med hjelp fra innhentede macfolk.

Egentlig burde det ikke være spesiell grunn til at noe fungerer bedre i osx enn i windows. Det er gode maskiner å få for windows, det samme med mac. Det er løsninger for det meste hva en enn velger, om ikke alt nødvendigvis. I stor grad handler det om å bli kjent med programmvaren man bruker daglig. Mange ( !!! ) som kjøper seg Mac blir bitt av en type basill som gjør dem hekta, og man blir veldig entusiastisk til alt med apple-logoen.


Sist redigert av arrow : 27-02-13 kl 04:14.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:24   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du snakker om spesifikasjoner jeg ikke har greie på, Katta. :P

MacBookPro 13" som er mest aktuell for min del kommer med standard (den enkleste utgaven) på 4gb ram. Bør jeg oppgradere til 8? Standard harddisk er på 500 gb, det må da være passe?

Om du trenger mer RAM, er det billigere å kjøpe og installere selv, jeg kan hjelpe deg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:34   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med mac - er dere fornøyde?

Jeg har hatt en Mac mini i rundt 1.5 år, og jeg digger den vel egentlig ikke. Jeg sliter fremdeles med å orienter meg rundt, og det er ting jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre. Mac er ikke spesielt intuitivt for meg i alle fall. Men jeg går nok ikke tilbake til PC her hjemme. På jobb er det PC.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no