Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskin til deig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 11:11   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Mannen er enda sur på meg for at jeg erstattet Elektrolux assistenten med en Kenwood Major 1500 W (han mistet elektroluxen i bakken og ødela den), for han synes ikke Kenwood er like bra å lage brød i som Assistenten.

Men Kenwood er en mye bedre allroundmaskin, derfor ville jeg ha den. Det er jo ikke et tema for deg siden du har KA, så da står du friere til å velge en ren eltemaskin, og der er Elektrolux Assistent og Bosch MUM6ettellerannet begge to gode alternativer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 11:38   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har den Assistenten, og synes den er suveren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 14:20   #23
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Mine foreldre har Kenwood, det jeg irriterer meg over på den er at eltekroken funker dårlig? Den får liksom ikke med seg det som er på siden, og man må hele tiden inn og puffe ned.

De har jo en billigvariant, den kan ikke måle seg med Kenwood Major 1500 watt. Jeg er veldig fornøyd med min, både til store og små deiger.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 17:31   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Mine foreldre har Kenwood, det jeg irriterer meg over på den er at eltekroken funker dårlig? Den får liksom ikke med seg det som er på siden, og man må hele tiden inn og puffe ned.

Det kunne skje med den gamle på 800w, men ikke med den på 1500w. Den har i tillegg mulighet til å justere høyden på eltekroken, så den tar bedre i bunnen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 18:00   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Var det floksa som snakket om en bosch-maskin en gang tro?

Min 800w Bosch elter 3 kg (+) deiger ja.

Jeg er veldig glad i den, men den er jo ikke så fancy i mange farger og slikt.
Men jeg kan bruke svigermors redskap som er 35 år gammelt på min og vicaversa. Den gjør mye annet gøy også, men jeg bruker den jo allers mest til deig. Baker som oftest 6 brød i slengen og da elter jeg i to omganger.
(jeg lager store tunge brød, 1 kg mel pr brød)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 18:46   #26
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har en 1500 w Kenwood Major, og den er veldig bra til å lage deig. Jeg strevde i begynnelsen før jeg fant ut at man må ha i væske før man har i melet. Bare man kan det trikset, så virker eltekroken perfekt hver gang.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:25   #27
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har en 16 år gammel Bosch 800w. Ikke så fancy, som Floksa sier, men veldig god til store deiger.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:37   #28
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Fornøyd med kenwood major.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:49   #29
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg holder en knapp på Assistent når det gjelder store deiger og gjærbakst. den har elteklo, valse og et praktisk hevelokk. Det er en god maskin som egner seg til det aller meste, også vispe krem og eggedosis etter den nye ballongvispbollen ble introdusert (utstyr til maskinen). Så lenge maskinene er dimensjonert for bruken, er det egentlig småforskjeller mellom dem. Det gjør jobben og det handler mye om vane og bli kjent med maskinen.

Den store utgaven av KitchenAid Artisan med 6,9 liters bolle burde kunne takle jobben upåklagelig. Jeg bruker både KitchenAid og Kenwood Major gjevnlig, de er begge gode maskiner, men jeg må av og til stoppe maskinen, heve vispen og dobbelsjekke at den har fått alt mel eller lignende med seg helt i bunn. Det samme med sidene, jeg må ha en stor god slikkepott. Kentwood Major bråker noe helt forferdelig når det går.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 07:13   #30
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg baker også store porsoner, ikke noe problem i min Kenwood Major 1500W. Jeg elsker den maskinen, bruker den nesten daglig og blir aldri skuffet over resultatet. Den bråker, det er det eneste dumme med den, alt annet er helt perfekt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 09:36   #31
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Mannen baker tre store brød, melmengde på litt over 2 kg i vår Kenwood uten problem. Det samme gjorde han i Elextrolux og likte Elektroluxen bedre i forhold til eltingen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 10:16   #32
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Brødbakemaskin tar ikke så store deiger, men de gjør brødet fiks ferdig, så dersom man bruker ett brød om dagen er den ypperlig, til vår familie passer det perfekt. Lager ett brød hver kveld, som går med til frokost og lunsj (matpakker) til hele familien.

Jeg laget glatt doble oppskrifter i brødbakemaskinen min, men brukte da lunket vann og lot det heve i en egen bolle. Lagde alt fra pizzadeig til bolledeig, brød, og andre gjærdeiger i den. Myke smidige deiger som hevet perfekt, noe jeg ikke fikk til før jeg fikk den.

Den gikk heden etter åtte år (brukte den et par ganger i uken i åtte år), og nå har jeg kenwood.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 20:51   #33
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har hatt Kenwood Major 800 Watt i snart ni år, og den har eltet utallige store, tunge deiger uten problemer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 01:34   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har min stående i skapet, og kunne derfor kun ta hensyn til egenskapene. Det ble Electrolux Assistent, og har ikke angret et sekund. Jeg fikk høre av flere Major eiere at Major ikke var like god på elting som Assistent, dog penere å se på, men det kunne jeg da se bort i fra. Som deg bruker jeg den til store gjærdeiger. Baker aldri lite når jeg først baker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 12:52   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har min stående i skapet, og kunne derfor kun ta hensyn til egenskapene. Det ble Electrolux Assistent, og har ikke angret et sekund. Jeg fikk høre av flere Major eiere at Major ikke var like god på elting som Assistent, dog penere å se på, men det kunne jeg da se bort i fra. Som deg bruker jeg den til store gjærdeiger. Baker aldri lite når jeg først baker.

Jeg syns Assistenten er ganske lekker, jeg. Mye finere enn Kenwood. I rååsa. For det er denne, sant?



Jeg har Kenwood, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:16   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har en Assistent fra 1991 som jeg elsker over alt på jord og som jeg bruker når jeg baker gjærdeiger. Anbefales på det sterkeste!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:20   #37
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg har en Assistent fra 1972. Fungerer helt fint fortsatt, men da jeg prøvde å bake 60 boller (3 kilo mel) ble det for mye.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:50   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns Assistenten er ganske lekker, jeg. Mye finere enn Kenwood. I rååsa. For det er denne, sant?



Jeg har Kenwood, da.

Jeg har en mindre fancy utgave, og ikke på langt nær så fresh som denne Men jeg vil vel si at hvis jeg kun skulle velge utifra utseende, så hadde ikke Assistent stått øverst på listen. Men når det kommer til egenskaper så er jeg ikke i tvil

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en Assistent fra 1972. Fungerer helt fint fortsatt, men da jeg prøvde å bake 60 boller (3 kilo mel) ble det for mye.

Jeg baker som regel 60-70 boller og rundstykker i slengen med min.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:56   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Jeg synes definitivt Kenwood er den minst pene av de nevnte kjøkkenmaskinene. Den er en arbeidshest, ingen skjønnhet på noe som helst vis.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 15:18   #40
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin til deig

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes definitivt Kenwood er den minst pene av de nevnte kjøkkenmaskinene. Den er en arbeidshest, ingen skjønnhet på noe som helst vis.

Helt enig, selv om Titaniumversjonen er hakket penere enn plastversjonen så er den fortsatt ikke pen. Men en særdeles god allroundmaskin, det er den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no