Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tromsø til Sommerøya

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-14, 15:21   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tromsø til Sommerøya

Årets ferie går til Senja. Det gleder vi oss veldig til. Ikke noe luksusferie, en gammel hytte uten innlagt vann, strøm og utedo. Noe usikkert tilstanden på madrasser og slikt, og enkelte i familien synes vi er litt crazy som skal tilbringe ca 10 dager der jeg gleder meg til å koble helt ut. Været kan selvsagt gjøre at det ikke blir like idyllisk hver dag, men overbevist om at det blir bra noen av dagene uansett.

Jeg kommer opp noen dager etter resten av familien (min egen + svoger og hans barn). Jeg aner ikke hvordan komme meg fra lufthavnen til sommerøya hvor de skal hente meg i båt. Går det buss på dem strekningen tro?

Og vi skal avslutte med overnatting i Tromsø. Noen gode forslag til hvor vi kan overnatte?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 16:24   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Skal du til Senja eller Sommarøy. Det var litt uklart for meg. Og de ligger ikke akkurat i samme nabolag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 16:28   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Og hvis du skal til Senja, skal du fly til Langnes (Harstad/Narvik) eller Evenes (Tromsø)?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 17:30   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

http://www.rutebok.no/nriiisstaticta...r/t/19-420.htm

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 17:51   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skal du til Senja eller Sommarøy. Det var litt uklart for meg. Og de ligger ikke akkurat i samme nabolag.

Hun sier de skal hentes med båt på Sommarøy, og det burde jo gå fint. Buss 420 går fra Tromsø sentrum til Hillesøy via Sommarøy.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:12   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skal du til Senja eller Sommarøy. Det var litt uklart for meg. Og de ligger ikke akkurat i samme nabolag.

Jo, det gjør de vel. Går ferge fra Brensholmen (Sommarøy) til Botnhamn på Senja. Om sommeren ihvertfall. Fin tur.

Nærmeste flyplass til Senja er Bardufoss. Men Tromsø kan være like greit.
Du må ta en tur nordover, Teofelia.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:15   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hvis du skal til Senja, skal du fly til Langnes (Harstad/Narvik) eller Evenes (Tromsø)?

Neiånei, nå forveksler du flyplassene.
TOS = Tromsø lufthavn = Langnes.
EVE = Harstad/Narvik lufthavn = Evenes.
BDU = Bardufoss lufthavn = Snowman Airport eller noe slikt fantastisk. Flybuss til Sørreisa, Finnsnes og Silsand.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:41   #8
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Jeg er Ikke lokalt kjent akkurat fly er bestilt til Tromsø lufthavn. Vi skal leie båt på sommerøya, og derfra til hvor hytten er på Senja er det ca 20 min med båt. Ikke mulig å kjøre med bil dit hytten er.

Jeg skal sjekke ut bussrutene. De andre blir trolig hentet på flyplassen av ham vi skal leie båt av, men usikkert på om jeg også kan bli hentet, så derfor må jeg sjekke ut alternativer.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:45   #9
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Hvor langt er det i tid fra lufthavnen til sentrum? Jeg ser jeg må rekke en buss som går kl 1615 og flyet lander kl 15. Er det mulig å rekke?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:48   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Hvor langt er det i tid fra lufthavnen til sentrum? Jeg ser jeg må rekke en buss som går kl 1615 og flyet lander kl 15. Er det mulig å rekke?


Ikke for at jeg har oversikt over bussrutene lengre, men jeg tror det skal gå greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:49   #11
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Det tar ca. 10-15 min med buss til sentrum. Bussen til Sommarøya stopper vel nedenfor flyplassen, så du trenger egentlig ikke dra til sentrum.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:59   #12
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Takk for svar. Fant akkurat ut av at bussen trolig stopper ved flyplassen ja. Da skal det går bra dette her

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:56   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Du har god tid til å rekke den bussen, og du trenger ikke dra til sentrum.

Overnatting i Tromsø etterpå? Én natt eller flere? Det er jo mange nye, flotte hoteller nå, så spørs bare hvilken prisklasse dere ønsker?

Clarion The Edge er nytt og flott, jeg har ikke vært der selv.



Eller om dere vil leie noe privat, kanskje prøve airbnb? Bare spør hvis det er aktuelt og dere lurer på beliggenhet/område - enten på pm eller her i tråden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 21:34   #14
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Syns dette høres ut som en strålende plan alt sammen. Bussholdeplassen for bussen til Sommarøya ligger nok like ved flyplassen, det står at den passerer Giæverbukta 1623, og det er like før flyplassen på vei utover. Bussen er absolutt grei transport for å komme seg ut til Sommarøya, og fra Sommarøya ser du over til Senja - spektakulært for søringer i alle fall.

Det går an å overnatte i hotell ute på selve Sommarøya også. Jeg har overnattet der en gang, i et fint enkeltstående hus der vi hadde andre etasje for oss selv med bad, to soverom og stue/kjøkken. Nydelig utsikt og selvhusholdning, kan sikkert være bra om dere skal være hele familien.

Dette er ett av mine favorittområder i Norge, og jeg tror dere får en flott ferie! Været varierer veldig, skifter lett. Dere er jo helt ute ved storhavet. Båt og fiske blir sikkert flott uansett, masse å se og mange øyer å dra til om det ikke er for mye vind og sjø.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 11:14   #15
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Takk for denne linken. Den har jeg vært innom mange ganger for å finne ut av ting.

Nå har jeg det meste klart for meg, både at den stopper rett utenfor flyplassen, pris og at den ikke stopper ved hotellet. Men jeg kommer meg iallfall ut på Sommarøy, så får vi ta det derfra. Ikke langt å gå da, ca 5. min, men med tung bag og dårlig rygg, så tror jeg ikke det er den lureste start på ferien min. Men det ordner seg Jeg gleder meg veldig til jeg ankommer Nord-Norge!

Kaprifol: vi har overnatting på Senja. Skal bo i en gammel familiehytte. Men vi har vært mye i kontakt med hotellet da de har vært behjelpelig med leie av båt og transport til og fra flyplassen. (Ikke meg da siden jeg kommer etter de andre)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 11:34   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Nå er tiden for å feriere i nord, skikkelig sydenvær.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 12:52   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

og at den ikke stopper ved hotellet.

Mener du hotellet på Sommarøya? Hvis du sier til sjåføren at du skal dit, så kanskje han stopper rett ved? Prøv!

God tur på ferie til vakre Senja. Jeg skal forsøke ferga til/fra Botnhamn neste uke, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 12:54   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø til Sommerøya

Her er forresten tv2 sin reportasje fra Sommarøya i går. Jeg syns det var litt rart at søringsungen syns det var rart å "bade mens det er snø". Det er jo snø på (de høyeste) fjellene hele tiden, jo.
http://www.tv2.no/2014/07/07/storm/s.../varme/5786170

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 23:54   #19
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Ikke langt å gå da, ca 5. min, men med tung bag og dårlig rygg, så tror jeg ikke det er den lureste start på ferien min. Men det ordner seg

Pakk heller i en god ryggsekk om du har. Sommarøya og Senja er fantastisk, god tur til dere!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 05:40   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tromsø til sommerøya

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hvis du skal til Senja, skal du fly til Langnes (Harstad/Narvik) eller Evenes (Tromsø)?

Det er vel definivt best å fly til Bardufoss? Eventuelt Tromsø (som ikke har noe mer Evenes å gjøre)?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no