Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vallentuna sovesofa - komfort?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-19, 22:56   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vallentuna sovesofa - komfort?

Jeg har begynt å tenke på div løsninger for kjellerstuen/gjesterommet, og lurer på vallentuna sovesofa. Jeg syns den er pen, og jeg liker fleksibiliteten.

Noen som har erfaring med denne?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 23:28   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Jeg syns også den er fin. En venninne av meg har den på gjesterommet som sovesofa, og skryter av sovekomforten på den. Den er grei å sitte i som sofa også syns jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 03:46   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Er det der sovedelen brettes utover så at den er litt dyp å sitte i? Det er vel det eneste innspillet i tilfelle, har man litt korte ben så må man enten halvligge når man sitter ellers blir bena stående rett ut når man sitter. Vi vurderte den i Herremannens rom.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 18:40   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Har vi noe mer data på denne? Blir den slarkete i festene mellom modulene og rygg/armlenet, eller er de godt festet? Er de enkle å rekonfigurere? (det henger jo gjerne sammen).

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 19:05   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Vi har den i kjellerstuen og er veldig fornøyd. Barna har masse overnattingsgjester der. Vi har flere vennefamilier som også har skaffet den til samme formål (ekstra stue med plass til overnattingsgjester).

Den er utrolig enkel å re opp/rydde sammen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 11:32   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Vi har denne og er veldig fornøyd. Ved bruk til å sove i (vi har sovesofamodulen også) ville jeg supplert med en enkelmadrass da sitteputen man åpner blir veldig tynn å ligge på. Men helt sikkert greit for en natt eller to.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-19, 01:52   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Jeg vurderer denne fordi jeg trenger en god sofa som også kan res opp til 2 senger. Jeg skal ta meg en tur til Ikea for å se selv selvfølgelig, men lurer på dere som har denne sofaen; Er det pent når sittmodulene har ulik dybde?

De setene som kan slås ut til seng har dybte 100 cm og de andre som kan åpnes og har lagring i bunn har dybde 80. Første gangene jeg så Vallentuna tenkte jeg at det var jo også en måte å gjøre det på. Men den vokser litt på meg. Kanskje det ikke er så rart likevel. Jeg har plass til 4 seter i lengden. Blir det estetisk best å ha to sovemoduler på 100 cm dybde på den ene siden og de to sittemodulene på 80 på den andre siden mon tro?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-19, 11:30   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vallentuna sovesofa - komfort?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg vurderer denne fordi jeg trenger en god sofa som også kan res opp til 2 senger. Jeg skal ta meg en tur til Ikea for å se selv selvfølgelig, men lurer på dere som har denne sofaen; Er det pent når sittmodulene har ulik dybde?

De setene som kan slås ut til seng har dybte 100 cm og de andre som kan åpnes og har lagring i bunn har dybde 80. Første gangene jeg så Vallentuna tenkte jeg at det var jo også en måte å gjøre det på. Men den vokser litt på meg. Kanskje det ikke er så rart likevel. Jeg har plass til 4 seter i lengden. Blir det estetisk best å ha to sovemoduler på 100 cm dybde på den ene siden og de to sittemodulene på 80 på den andre siden mon tro?

Vi har 80 dybde i alle sittemodulene bortsett fra sovemodulen som er i 100 cm. Denne har vi plassert på enden som en sjeselong. Tenker ikke over at det er rart.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no