Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 22:38   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Fortell meg hvilken! Nåh!!




:værsåsnill:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:41   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Hva er best, kule hekser eller kule politimenn?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:41   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Jeg vil foreslå "Guards! Guards!" tror jeg, uansett.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:44   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vil foreslå "Guards! Guards!" tror jeg, uansett.

Done. Takk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:45   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.891
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Guards! Guards! kan neppe bli helt feil.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:50   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Nå ser jeg du har bestillt, men Rochermannen anbefaler "The colour of magic" og "The light fantastic" som førstelesning. Men du kan jo lese de om du liker "Guards! Guards!".

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:54   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nå ser jeg du har bestillt, men Rochermannen anbefaler "The colour of magic" og "The light fantastic" som førstelesning. Men du kan jo lese de om du liker "Guards! Guards!".

Neineinei. Hils ham og si at han tar feil. Det er mange som kunne ha blitt Discworldfans som har blitt knekt av å lese de to første bøkene.

Har man noen foran seg som man vet er Die-hard-tulling-nerd og som uansett kommer til å lese serien så er det greit. Poly derimot leser en bok og om den ikke fenger (og de første Discworldbøkene er jo tross alt ikke særlig bra) så kaster hun den med lett hjerte og kvitrer "life's too short" og løper en maraton i stedet. Hun må ha en bok med litt spenning, litt magi, litt romanse, litt god festing, litt sannsynlighetsregning og masse humor.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:55   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.167
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Esme har talt.

Jeg satte i sin tid Toffskij til å lese Small Gods først, siden den er en standalone. Men både hekser og vakter er gode startpunkter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:15   #9
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.991
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Surre; jeg har aldri hatt problemer med engelsken i Pratchetts bøker, men så er jeg vant til å kommunisere skriftlig med engelsktalende. Han skriver lett og ledig engelsk, og møter du på enkelte uttrykk du ikke skjønner er internett din venn.

Men jeg er fan og slett ikke objektiv altså ...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:46   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neineinei. Hils ham og si at han tar feil. Det er mange som kunne ha blitt Discworldfans som har blitt knekt av å lese de to første bøkene.

Har man noen foran seg som man vet er Die-hard-tulling-nerd og som uansett kommer til å lese serien så er det greit. Poly derimot leser en bok og om den ikke fenger (og de første Discworldbøkene er jo tross alt ikke særlig bra) så kaster hun den med lett hjerte og kvitrer "life's too short" og løper en maraton i stedet. Hun må ha en bok med litt spenning, litt magi, litt romanse, litt god festing, litt sannsynlighetsregning og masse humor.

Skal hilse tilbake å si: "Det er jo bare tull. Det eneste man trenger for å sette pris på de bøkene er å ha spillt rollespill siden man var 12".

Ja, så da gir han deg vel rett da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 07:20   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.891
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg satte i sin tid Toffskij til å lese Small Gods først, siden den er en standalone. Men både hekser og vakter er gode startpunkter.

Men du hektet meg egentlig ikke før med Equal Rites. Det er godt jeg er så langmodig.

Man må virkelig ikke begynne med Colour of Magic.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 07:21   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.891
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

«Litt sannsynlighetsregning.»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:24   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Jeg har aldri lest noe av Pratchett, men skjønner at jeg må skaffe meg noen bøker asap.
Jeg er jo veldig glad i fantasy-sjangeren. Det hadde vært fantastisk å fått besøkt en skikkelig science fiction-messe en gang.

Guards! Guards! altså? Men er ikke det den 8. boken i en serie? Kan man begynne med den, altså?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:28   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Skal hilse tilbake å si: "Det er jo bare tull. Det eneste man trenger for å sette pris på de bøkene er å ha spillt rollespill siden man var 12".

Hils tilbake og si at han er hjertelig velkommen som medlem. "Det kan aldri bli for mange fantasy lesere på et forum" Gammelt jungelord (gjelder forresten tegneserielesere også )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:31   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.891
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guards! Guards! altså? Men er ikke det den 8. boken i en serie? Kan man begynne med den, altså?

Du kan få begynne med Equal Rites i stedet, den er vel nr. 3. :storsinnet:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:32   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Guards guards altså?



:falt av etter halvannen bok - det ble så himla kjedelig...:

  Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:32   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Jeg elsket både The colour of magic og The light fantastic. Men den beste så langt, synes jeg er Mort, om Dødens læregutt!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:32   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Takk?

Nei altså, jeg bare lurer. Jeg vil gjerne begynne med en som ikke får meg til å miste motet, skjønner at det kan skje når jeg leser oppover her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 08:33   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri lest noe av Pratchett, men skjønner at jeg må skaffe meg noen bøker asap.
Jeg er jo veldig glad i fantasy-sjangeren. Det hadde vært fantastisk å fått besøkt en skikkelig science fiction-messe en gang.

Guards! Guards! altså? Men er ikke det den 8. boken i en serie? Kan man begynne med den, altså?

Jeg har så langt bare fulgt rekkefølgen i serien, men noen av bøkene står jo fint på egne bein, sånn som f.eks. Mort.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:04   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.167
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal bestille min første Terry Pratchett-bok om 5 minutter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guards! Guards! altså? Men er ikke det den 8. boken i en serie? Kan man begynne med den, altså?

Det er mange "del-serier" i Discworld-serien, og den serien som handler om vaktene (politiet) i Ankh-Morpork, og spesielt Sam Vimes, begynner med Guards! Guards!. Serien om heksene begynner med Equal Rites, men den er egentlig litt atypisk for hele DW, og har man ikke lest noen andre før, tror jeg jeg ville anbefale Wyrd Sisters som første heksebok. Og serien om Tiffany Aching, som til dels er en spinnoff fra de andre heksebøkene, og som egentlig er barnebøker, begynner med The Wee Free Men.

Her er en noe nyere versjon av leserekkefølgeillustrasjonen: http://www.lspace.org/books/reading-...r-guide-20.jpg

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no