Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Forslag til nytt servise?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-14, 13:01   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag til nytt servise?

I serien "nok et voksenpoeng", skal mannen og jeg begynne å spare på et servise. Vi har IKEA 365 (?) i dag, og bruker det både til hverdag og fest.

Hvitt er jo fint, men jeg skulle gjerne ønsket meg noe som var litt mer enn kun hvitt og glatt. Noen som har gode forslag? Vi har mye bruntoner på kjøkken/ spisestue. Så beige/ brun kunne også fungert, men litt tidløst bør det dog være.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:04   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Poul Pava.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Poul pava wants.jpg (158,6 KB, 100 visninger)
__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:06   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poul Pava.

Det var utrolig lekent og festlig!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:11   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det var utrolig lekent og festlig!

Eneste serviset som kunne få meg til å samle på noe som helst.
Også passer vi på å ikke ha tusen kopper og fat med samme bilder. Så mye forskjellig som mulig, bare i samme form, hvis du skjønner.

Svigermor har mest lyst til å dø når hun får kaffe i slike kopper.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:11   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Svigermor har mest lyst til å dø når hun får kaffe i slike kopper.

Atte hvor var det de solgte det, sa du?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:47   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eneste serviset som kunne få meg til å samle på noe som helst.
Også passer vi på å ikke ha tusen kopper og fat med samme bilder. Så mye forskjellig som mulig, bare i samme form, hvis du skjønner.

Svigermor har mest lyst til å dø når hun får kaffe i slike kopper.

Det skjønner jeg. Jeg ble sjøsyk av å se på mønsteret.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:05   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Alt frå Iittala. Origo f.eks - fine fargar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:08   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Dobbeltpost.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:09   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Origo er allerede foreslått, og det høres ut som om denne fargevarianten kunne passet hos dere?



Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:14   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.


Dette kunne nok passet ja, vi har fire Origokopper i skarpe rødtoner, men mannen min liker de ikke. Men denne kombinasjonen kunne kanskje vært noe.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:14   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Sitat:

Atte hvor var det de solgte det, sa du?

Kitch'n, foreksempel, men man kan handle alt mulig av Poul Pava-saker på Poulpava-shoppen.

Bilder, kofferter, klær, servise ...


http://poulpavashop.com/aida-porcelain.html?p=1


Jeg vurderer å kjøpe gave til svigermor derfra. Jeg elsker å være hyggelig og slem samtidig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 21:34   #12
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kitch'n, foreksempel, men man kan handle alt mulig av Poul Pava-saker på Poulpava-shoppen.

Ut denne uken (FOR et sammentreff!) har Kitch'n 25% salg på alle Poul Pava-varer for de som er kundeklubbmedlemmer. Her er det bare å slå seg løs.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:19   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Gordon Ramsey sitt servise fra Royal Doulton har vi. Er veldig fornøyd, og det er heller ikke så innmari dyrt.

Vi har kremhvitt, men det finnes i brunbeige. Mange blander visst de forskjellige fargene.







Denne som heter teal er visst ny.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:20   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Den siste som Madicken viser passar sikkert inn ja

Her er det i sterkare fargar:


Personleg likar eg ikkje Poul Pava Eg syns det blir for rotete, og vanskelig å få mat til å sjå fin ut på fatet.

Det du linka til Kokosbolle likte eg også

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:23   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Jeg elsker Poul Pava, og at det er hans feil at jeg ikke får maten til å se fin ut på fatet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:49   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Selv om det er endel mer dempet enn andre forslag her, tror jeg vi må sjekke ut serviset til Gordon Ramsey nærmere. Kanskje vi går for den beige varianten der?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 13:53   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Jeg har Jasper Conrans Wedgwood-servise og det er tidløst, vakkert og har nydelig kvalitet.
Jeg jobbet en periode på Tilbords og det jeg lærte der var at alt som virker gøy ved første og andre øyekast er ting man blir uendelig lei. Så ut fra den perioden der ble jeg veldig "enkel" i smaken, jeg har krystallglas,fordi jeg liker krystallkvaliteten, men uten mønster. I JC-serviset er det kun noen riller i noen av tallerknene, ellers ligger skjønnheten i at det er virkelig fint porselen og at det er perfekt dimensjonert. Jeg liker at det er hvitt, for da kan man heller variere med duker, servietter og lys.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:07   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Sitat:

Jeg jobbet en periode på Tilbords og det jeg lærte der var at alt som virker gøy ved første og andre øyekast er ting man blir uendelig lei.

Ting DU syns virker gøy, er ting DU blir uendelig lei.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:10   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Jeg syns gøy er gøy for alltid. Og jeg har aldri lyst til å pynte med lys og servietter og borddekorasjoner.

Jeg syns klassiske saker som krystall, hvitt porselen, perler og like fat til alle er så kjedelig at jeg får lyst til å grave ut øyeeple mitt med gaffelen. Som også er kjedelig, fordi den har et navn og kommer i eske med 5 andre gaffelbrødre.


Poul Pava - Gøy.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 16-01-14 kl 14:16.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:18   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til nytt servise?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns gøy er gøy for alltid.

Jeg syns klassiske saker som krystall og perler og like fat til alle er så kjedelig at jeg får lyst til å grave ut øyeeple mitt med gaffelen. Som også er kjedelig, fordi den har et navn og kommer i eske med 5 andre gaffelbrødre.


Poul Pava - Gøy.

Det er jo greit det og fint at du har funnet noe du liker, men det er jo et veldig spesielt servise. Og et dyrt servise. Jeg elsker farger og syns Poul Pava er stilig, men når jeg skal ha noe dyrt og varig som skal brukes i mange år så velger jeg mer nøytralt likevel. Og håper intenst at øyeeplegreia ikke er noe alle sitter og tenker på når de spiser hos meg.

Vi har hatt LeCrue fra Porsgrunn i mange år og er fornøyd. Jeg krydrer med fat og boller av ymse retro Figgjo-mønstre, men tallerknene er hvite og veldig enkle. Det eneste jeg har nok av til å dekke til mange er middagstallerkner. Av kaffeservise har jeg litt forskjellig figgjo der også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no