Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-18, 15:40   #181
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har handet tre julegaver og innpakningspapir og merkelapper! Rekordtidlig til meg å være

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 00:11   #182
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

For første gang skal vi julaften hjemme vi også og våre foreldre kommer til oss. Mamma overnatter, mens svigers bor på andre siden av byen og trenger IKKE å overnatte.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 08:33   #183
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Min bror og co kommer nedover, vi feirer alle hos mamma og samboer. Fortalte det til bsrna i går. De ble så utrolig glade, var så koselig å se det.

Yngste har aldri feiret jul med dem, eldste en gang da hun var 2.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 12:06   #184
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi skal for første gang være her hjemme, og ha familien på besøk hos oss. Gleder meg til det!

Har kjøpt en del julegaver, tok et raid og kjøpte S´will flasker til nesten alle tantebarna, samt var en tur innom et parfymeri og kjøpte noen sminkegaver til noen ungpiker, samt sett med dusjsåpe etc til en ungdomsgutt. Til jentene mine har jeg også kommet i gang med gaver, har bl.a kjøpt deilige lammeskinnsvotter til dem begge

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 12:12   #185
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Tre julegaver til er i boks samt julekjole til lillesøster. Hun var i bursdag mens vi handlet så hun fikk ikke være med og velge, men ble heldigvis veldig fornøyd og ville gå med den i hele går. Og så har jeg kjøpt papirposer til julekalenderen og litt gavepapir.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 19:35   #186
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Igår kjøpte jeg Snøsøsteren av Maja Lunde med illustrasjoner av Lisa Aisato. Og så har jeg bestilt billetter til Natt i Nisseland på Chat Noir som blir årets juleforestilling her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:19   #187
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Igår kjøpte jeg Snøsøsteren av Maja Lunde med illustrasjoner av Lisa Aisato. Og så har jeg bestilt billetter til Natt i Nisseland på Chat Noir som blir årets juleforestilling her.


Jeg kjøpte også Snøsøsteren i går. Gleder meg til å lese den høyt for barna i adventstiden. Den blir første adventsgave, og så skal vi på sSnøfall litt lengre ut i desember.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:40   #188
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi leser Verdens fineste julefortellinger i desember. Den er kjempefin.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:22   #189
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har ei rimelig barnslig kalenderbok som ungene fikk i goboken for en del år siden. Den er fin, men ikke sånn "moden" på en måte. Men tradisjon, ungene forventer den. De er nok ikke modne for snøsøsteren uansett så vi leser nok 24 dager til jul i år også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:26   #190
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har lest "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson i advent de siste årene. Herlig, morsom, nydelig, rørende og til masse refleksjon og gode samtaler. Elsker den boka! Tror ikke den er mulig å få kjøpt i butikk (tips meg hvis du ser den!), så den lånes på biblioteket hvert år.

Da ungene var helt små leste vi "Pulverheksa og Julenissen", og deretter "Storm og Jentungen".

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 22:59   #191
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi har lest "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson i advent de siste årene. Herlig, morsom, nydelig, rørende og til masse refleksjon og gode samtaler. Elsker den boka! Tror ikke den er mulig å få kjøpt i butikk (tips meg hvis du ser den!), så den lånes på biblioteket hvert år.

Da ungene var helt små leste vi "Pulverheksa og Julenissen", og deretter "Storm og Jentungen".

Er det den samme som denne (på nynorsk?)
https://www.bokkilden.no/skjoennlitt...uktId=15345184


Edit: Fant her: https://barnasantikvariat.no/shop/pr...ders-julespill

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 23:16   #192
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Er det den samme som denne (på nynorsk?)
https://www.bokkilden.no/skjoennlitt...uktId=15345184


Edit: Fant her: https://barnasantikvariat.no/shop/pr...ders-julespill

Nei har du sett, visste ikke at den var utgitt på nynorsk. Og til og med illustrert av en jeg kjenner!

Men det var den siste der jeg tenkte på ja, men det ser ut til å være samme historien.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 15:08   #193
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Idag har julekanalen til P4 startet opp.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 16:34   #194
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Tittet litt i butikkene i dag og det er så mye fin julepynt til salgs. I år skal vi gå i mot vår egen tradisjon. Vi bruker ikke pynte før lille julaften, men skal pynte tidligere i år.

Det jeg la merke til er at de fleste butikker har fått juleppynt, men det var lite adventspynt til salgs.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 17:24   #195
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har aldri brukt å ha noe adventspynt, bortsett fra stjerna i vinduet, kalenderen og lysestaken, + et kalenderlys (sånn med datostreker nedover) som tennes hver kveld.

Har som regel fram en del julepynt siste helga før jul, men juletreet pyntes aldri før sent på kveld lille julaften, etter at ungene er i seng. Ungene er også veldig strenge på å holde på akkurat den tradisjonen, det er en del av opplevelsen julaften morgen, det å stå opp om morgenen, gå inn i stua og se juletreet for første gang.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 17:37   #196
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

JEg har brukt å ha duk og puter i adventslilla, adventstake og stjerne i vinduet. Stjerne er det mange som selger og sett på Coop at de har litt advent servietter, men ikke noe på nille, kremmerhuset, clas ohlson (skikkelige designbutikker jeg frekventerer)

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 17:41   #197
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Nei, det skillet mellom jul og advent er kanskje på vei til å viskes vekk, har inntrykk av at flere og flere pynter til jul i starten av desember, og de som har kunstig juletre har gjerne opp dette også, siden det fint kan stå uten å tape seg og miste nåler etc

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 17:45   #198
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg pynter huset til jul når advent starter. Men juletreet kommer inn noen dager før julaften. Men vi hogger selv, det hadde vel neppe stått hele desember...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 17:46   #199
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ja det tror jeg også. Og når januar kommer er det bort med alt.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 18:34   #200
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har ikke noe spesiell adventspynt utover en adventsstake. For oss er ikke advent noe annet enn førjulstid, og nedtelling, og ikke er jeg så glad i lilla, så da blir det ikke noe eget for det. Driver og vurderer et sånt nedtellingslys framfor adventsstaken vår, men er ikke sikker. Adventstaken (selvlaget) tar bare sånne tynne juletrelys, og de brenner jo opp fortere enn svint! Men sånne nedtellingslys brenner ikke fort nok. Og da får jeg ikke brukt de små lysestakene. Hm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no