Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-19, 11:28   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

bb- cc- eller andre bokstavkremer

Innlegg av Frøy om sminke? Nei, nå går jorden under.
Men jeg ønsker meg altså en av disse bokstavkremene eller farget dagkrem e.l.
Det jeg ønsker er å ha ett lett lag med farge uten å se sminket ut. Må nok ha light til medium i farge.

Hva bruker FP-folket?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:43   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg bruker en fra Esteé Lauder som heter "Day Wear - multi protection anti-oxidant sheer tint release moisturizer". Jeg bruker den oppå vanlig dagkrem, men det kan hende at det egentlig ikke trengs.

Den gir ikke så mye farge, men jeg tror det er litt. Det den gjør er å jevne ut de fargene som er i huden min slik at det ikke blir så mange av dem.

Jeg har vurdert å bytte, men når jeg forteller hvilket produkt jeg bruker og hva jeg ønsker at den skal hjelpe til med, så får jeg beskjed om at jeg har "den beste". Så da fortsetter jeg bare med den. Den koster litt (ca 500 kr), men er veldig drøy i bruk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:44   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Ønsker jeg meg og. Jeg fikser ikke foundation og pudder. Synes det fremhever mer enn det skjuler og jeg klarer ikke følelsen av at huden ikke får puste, som jeg har opplevd med noen produkter.

Ønsker meg vel egentlig en mirakelkrem som gir fukt, løft og glød.

Kanskje prøve den du har da, Tjorven.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:47   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg har en fra Bare Minerals, som heter Bare Skin. Den er ganske flytende og må legges på med svamp. Jeg synes at den dekker ujevnheter uten at inntrykket er at huden er veldig sminket.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:50   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg har en fra YSL, bb-cream. Den har jeg kjøpt flere fanger. En svart tube. I tillegg har jeg vært fornøyd med Decleor sin bb-cream også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:53   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Har brukt garnier sin og vært fornøyd med den. Nå er jeg tilbake på Origins sin ginzingBruker Tikei sitt "pudder" eller veil over, for jeg synes det er ganske greit å bruke, synes ikke det fremhever noe. Legger seg som et slør over sminken og det gjør at jeg ikke er redd for å legge litt for mye blush eller annet fordi jeg vet at sløret legger seg oppå og demper alt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 12:33   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Kjøpte Rosalic CC creme fra La Roche Posay etter tips her og er godt fornøyd. Lett, nesten usynlig, SPF og veldig drøy. Jeg får lett kviser, men ikke av denne. Det skal sies at jeg har ikke prøvd mange, bruker lite og sjeldent.

https://www.laroche-posay.no/produkt...AM-p16480.aspx

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 12:46   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Må helst kunne smøres ut med fingrene.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 12:49   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Må helst kunne smøres ut med fingrene.

Enig. Den jeg skrev om tar jeg på med fingrene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 12:59   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg bruker fingrene når jeg tar på min krem.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 13:02   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

CC liker jeg best. Bruker Mary Kay sin.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 13:04   #12
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg liker også Origins sine; både den sindrome linker til og den som har faktor 15. Disse ser naturlige ut (sper dem med en dråpe vanlig fuktighetskrem om jeg føler meg ekstra blek i utgangspunktet) og føles ikke på huden. Alle BB-kremer jeg har prøvd gir meg derimot følelsen av å ha sparkel i fjeset.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 13:06   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har en fra YSL, bb-cream. Den har jeg kjøpt flere fanger. En svart tube. I tillegg har jeg vært fornøyd med Decleor sin bb-cream også.

YSL sin er den aller beste. Har prøvd mange, men aldri kjøpt noe annet etter at jeg fant denne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 13:16   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg bruker denne når jeg gidder, funker helt utmerket. Gjør så sliten og rød hud ikke ser sliten og rød ut lenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 13:41   #15
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Hva er forskjellen på BB og CC?

Jeg bruker Garnier sin, den lyseste.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 20:19   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Tror cckremen er tynnere i konsistensen. Jeg bruker cckremen og smører den ut sammen med vanlig dagkrem. Har en eldre utgave av den Maverick linker til.
Jeg har med lilla undertone.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 20:55   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva er forskjellen på BB og CC?

Jeg bruker Garnier sin, den lyseste.

BB har litt farge, og CC korrigerer rødhet o.l. såvidt jeg har skjønt. https://fashionista.com/2013/04/the-...b-cc-dd-creams

Jeg bruker Erborian bamboo matte av og til. Den er vel strengt tatt ikke noen av delene, men den er grønn og demper rødhet, og gjør huden matt hele dagen.
https://www.vita.no/erborian-bamboo-matte

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 22:00   #18
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg bruker L`Occitane sin CC-krem. Elsker den! Forstår meg ikke på sparkling av fjes, så jeg har prøvd en del ulike varianter av BB/CC siden jeg har en idé om at det er en enkel tilnærming til mine manglende sminkekunnskaper. L`Occitane sin er den absolutt beste jeg har prøvd. Er ikke så glad i prisen da, men den er veldig drøy. Og et stort pluss at den har solfaktor 20! Jeg har litt røde kinn så for meg er CC bedre enn BB.

Denne: https://ie.loccitane.com/bb-or-cc-cr...68,1087149.htm

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-19, 02:07   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Jeg også bruker Garnier sin BB krem, type light. På sommeren trenger jeg ikke dagkrem under, men på vinteren må jeg ha ekstra fukt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-19, 10:44   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bb- cc- eller andre bokstavkremer

Bruker YSL sin Top Secret.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no