Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sokker - enslige eller par?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-10, 18:30   #1
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sokker - enslige eller par?

Er det bare meg, eller er det noen andre som har "enslige" sokker? Hva gjør dere for å holde parene samlet? Og hvor blir det av "den andre" sokken?

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:40   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Den ligger i bilen. Jeg samlet akkurat sammen en hel bærepose med sokker der.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:48   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg har en liten skopose som jeg samler opp enslige sokker i, de jeg ikke klarer å "parre" med noen etter vask. Etter neste runde klesvask (og påfølgende nye enslige sokker ) sjekker jeg i posen om noen kan parres. Noen ganger er det det, men jeg ser jo at posen bare blir mer og mer full.

Jeg vet det finnes slike sokkeklyper til å holde parene samlet med i skittentøyskurven og vaskemaskinen, men det blir litt for avansert for oss tror jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg finner som regel den andre sokken når jeg tar neste ladning med klesvask, for ofte klarer jeg å bare slenge den ene inn i vaskemaskinen. Da legger jeg den rene sokken ved siden av parene i sokkeskuffen, så parer jeg neste gang rent tøy skal ned i skuffene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:53   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Sokkeklyper.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:59   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg finner som regel mine og guttas forsvunne sokker, men mannens forsvinner som og kommer ikke tilrette. Legger de enslige i et hjørne i skuffen og prøver å parre de sånn en gang i blant, men haugen til mannen minker ikke

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:10   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg vurderer sokkeklyper, det må være rimligere enn de stadige nye sokkene...

Boksen med enslige sokker vokser nemlig for hver vask. Sikker på at skittentøyskurven spiser dem eller noe.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:16   #8
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Finner den andre sokken under senga til barna, langt inni klesskapet, i lekekassene, you name it.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:45   #9
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg har en pose som jeg legger enslige sokker i. Med jevne mellomrom arrangerer jeg singeltreff. Som oftest finner hver sokk sin partner etterhvert.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:13   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Av- og påkledning for barna skjer som oftest på badet eller stua her. Så jeg har rimelig god kontroll på sokkene. Det hender innimellom at det glipper, og da havner de enslige i en skuff mens de venter på partneren. Denne har ofte havnet under sofaen eller dusjkabinettet, så det hender at det tar litt tid = det er ikke under der jeg støvsuger/vasker oftest.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:22   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

En av livets store mysterier. Jeg har uendelig mange enslige sokker, en hel kurv. Men partnerne uteblir.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:27   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg har en pose som jeg legger enslige sokker i. Med jevne mellomrom arrangerer jeg singeltreff. Som oftest finner hver sokk sin partner etterhvert.

Vi har de liggende i skuffen og gjør deretter det samme som Tuppen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:32   #13
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

En av livets store mysterier. Jeg har uendelig mange enslige sokker, en hel kurv. Men partnerne uteblir.

Dette gjør jeg også Ved siste opptelling har jeg minst 40-50 enslige, og det er en anseelig mengde. Tenker at samme mengden sokker må befinne seg en annen plass også...

Hvor får man kjøpt sokkeklyper?

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:32   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg har to dunker fulle av sokker, og vi graver frem par hver eneste morgen. Eller kjører fasion statement, og går med ulike.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:37   #15
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Med jevne mellomrom kaster jeg alle de enslige, går på H&M og kjøper en ny bunke svarte, like sokker. Etter meget kort tid sitter jeg igjen tilbake med en kurv full av enslige sokker uten partner. Det er veldig mystisk. Det eneste som hjelper litt er å ha noen par i andre farger enn sort. Men det hjelper ikke så lenge.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:38   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Jeg er nå såååå nær å bestille slike: http://www.cyclopssockclip.com/buy.aspx

For øyeblikket klarer jeg nemlig lokalisere to par sokker til meg selv. Til tross for 9 nye par i vår...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:41   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

En av livets store mysterier. Jeg har uendelig mange enslige sokker, en hel kurv. Men partnerne uteblir.

Samme her.
Men jeg fant i alle fall ut hva man skulle med alle de single sokkene.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:01   #18
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Vi har sjelden enlinger. Her i huset parres sokkene når vi tar dem av oss og legger dem på vask. Dermed havner de samlet i vaskemaskinen også.

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:03   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Vi har sjelden enlinger. Her i huset parres sokkene når vi tar dem av oss og legger dem på vask. Dermed havner de samlet i vaskemaskinen også.

Muligens ville problemet være det med at vi ikke evner å gjøre det pr i dag, og derved kanskje heller ikke putte på klemmer...?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:05   #20
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sokker - enslige eller par?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Samme her.
Men jeg fant i alle fall ut hva man skulle med alle de single sokkene.



Eller man kan kaste dem. Jeg har sokker fra ÅTTITALLET i en kurv innerst i skapet, det er ingen partnere som ennå har dukket opp. Eller, kanskje de ligger i den andre kurven, den nye kurven. Som jeg kaster, med jevne mellomrom. Jeg tenker "zen" og at dette er noe man må finne seg i som menneske, på lik linje med parkeringsbøter og manglende kur mot forkjølelse.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no