Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 22:53   #261
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Diskuterer vi hvordan-lage-MME nå? Isåfall kan jeg fortelle at vi kokte vann for et døgn (med malt), helte i flasker, satte i kjøleskapet, varmet opp i micro til riktig temperatur, helte oppi pulveret og ristet - voila! Det var lettvint og veldig greit.

ogsaa en veldig grei metode som jeg ogsaa brukte innimellom!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:29   #262
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Såvidt jeg husker så anbefalte Collett å blande ut pulveret ved høy temperatur fordi akkurat dette pulveret løser seg lettere ved høy enn ved lav temperatur?

Jepp. Collett-pulveret lot seg veldig dårlig løse opp i lavere temperaturer, det ble klumpete og fælt.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er ingenting i veien for at babyer (muligens ikke de helt nye) kan drikke vann fra springen der hvor det ikke er gamle rør, så hvorfor må det avkjølte vannet være kokt?

Nei, du sier noe. De ga jo de nyfødte vann fra springen på barsel, såe …

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 08:45   #263
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, du sier noe. De ga jo de nyfødte vann fra springen på barsel, såe …

Det at de gjør det på barsel er ingen garanti. På mange barselavdelinger lager de opp MME for et døgn av gangen. Stikk i strid med retningslinjene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 08:58   #264
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Jeg kokte alt vannet fram til prinsen var 6 mnd og fikk annen mat i tillegg jeg. (Ingen god grunn for det, det ble bare sånn) - Var heller ikke noe problem. Jeg kokte opp vann og satte på nykokte flasker. Så etterfylte jeg med nykokt vann når han skulle få mat.

Jeg blandet ut pulveret i ganske "drikkbar" temperatur, og opplevde aldri at collett hadde store problemer med å blande seg ut jeg. (Jeg ristet vel og merke som besatt altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:04   #265
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er ingenting i veien for at babyer (muligens ikke de helt nye) kan drikke vann fra springen der hvor det ikke er gamle rør, så hvorfor må det avkjølte vannet være kokt?

På helsestasjonen anbefalte de kokt vann frem til seks måneders alder. Etter den tid krabber de fleste unger rundt og plukker opp ting fra gulvet likevel sa helsesøster, så fra da av var den ingen grunn til å koke vannet lenger.

Da jeg ga MME i tillegg til MM hadde jeg kaldt kokt vann stående, som jeg blandet med kokt vann fra termos (på tur) til rett temperatur og så hadde jeg pulver i.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:14   #266
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

På helsestasjonen anbefalte de kokt vann frem til seks måneders alder. Etter den tid krabber de fleste unger rundt og plukker opp ting fra gulvet likevel sa helsesøster, så fra da av var den ingen grunn til å koke vannet lenger.

Da jeg ga MME i tillegg til MM hadde jeg kaldt kokt vann stående, som jeg blandet med kokt vann fra termos (på tur) til rett temperatur og så hadde jeg pulver i.

På barsel på begge sykehusene jeg har født i, ga de barna kaldt vann rett fra springen. Det har jeg gitt dem hjemme også, fra første stund.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 11:08   #267
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

De gangene Lille fikk MME (jeg var så lat og orket ikke bryuke håndpumpe) fikk hun Hipp og Holle. Jeg blandet en og en porsjon. Det å blande opp masse bød meg umiddelbart imot. Men jeg er melkebonde, da, og opplært til god melkehygiene.

Jeg bruker forresten samme metode for å finne riktig temperatur på flaskemelk som til brødbakst. Putt steketermometeret (bare måledingsen ) oppi et litermål, ha i ca 3-4 dl kokende vann fra vannkokeren og fyll opp med iskaldt vann fra springen. Ha i litt mer av det ene eller andre til du har 37 C.

Jeg er sjokkert over den manglende informasjonen, og utrolig imponert over Zol og flaskeposten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:39   #268
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er overrasket over at det ikke er litt mer tak i dere. Dere har faktisk ansvar for egen helse, og hvis noe ikke føles bra og tilbudet ikke legges på bordet, ja, da spørr dere!

Så du mener det er helt greit at de som av en eller annen grunn ikke greier å sparke sykehuset bak, blir sendt hjem fra barsel uten å kunne amme?

Jeg tok ansvar for både amming, flasker, MME og min egen helse jeg. (Det var i allefall ingen andre som gjorde det...) Men det betyr ikke at jeg synes at det er slik det burde være.


Sist redigert av Anuk : 17-07-07 kl 14:20.
Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 14:17   #269
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Visst har man ansvar for egen helse, men et sånt opplegg som du skisserer her Skremmern, det blir litt sånn "sterkestes rett" og det er jo ikke noe særlig.

Jeg er vanligvis langt over snittet tøff i trynet, men når jeg er syk og elendig blir jeg innadvendt og ganske puslete. jeg er virkelig ikke gode gamle Mim når jeg har kroppen full av infeksjoner, er hormonell, sårbar, sliten og redd. :erfaren: Jeg greide ikke å si fra noe særlig. Jeg var stille eller gråt. Jeg greide ikke og orket ikke å kreve min rett. Jeg trengte omsorg, hjelp, pleie og oppfølging. Jeg trengte ikke å bli avkrevd ansvar og innsats. Jeg var SYK.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 16:00   #270
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Visst har man ansvar for egen helse, men et sånt opplegg som du skisserer her Skremmern, det blir litt sånn "sterkestes rett" og det er jo ikke noe særlig.

Jeg er vanligvis langt over snittet tøff i trynet, men når jeg er syk og elendig blir jeg innadvendt og ganske puslete. jeg er virkelig ikke gode gamle Mim når jeg har kroppen full av infeksjoner, er hormonell, sårbar, sliten og redd. :erfaren: Jeg greide ikke å si fra noe særlig. Jeg var stille eller gråt. Jeg greide ikke og orket ikke å kreve min rett. Jeg trengte omsorg, hjelp, pleie og oppfølging. Jeg trengte ikke å bli avkrevd ansvar og innsats. Jeg var SYK.

Dette er veldig sant. Når en er utslitt, redd og hormonell er ikke det å kreve sin rett det første man tenker på.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:43   #271
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Visst har man ansvar for egen helse, men et sånt opplegg som du skisserer her Skremmern, det blir litt sånn "sterkestes rett" og det er jo ikke noe særlig.

Jeg er vanligvis langt over snittet tøff i trynet, men når jeg er syk og elendig blir jeg innadvendt og ganske puslete. jeg er virkelig ikke gode gamle Mim når jeg har kroppen full av infeksjoner, er hormonell, sårbar, sliten og redd. :erfaren: Jeg greide ikke å si fra noe særlig. Jeg var stille eller gråt. Jeg greide ikke og orket ikke å kreve min rett. Jeg trengte omsorg, hjelp, pleie og oppfølging. Jeg trengte ikke å bli avkrevd ansvar og innsats. Jeg var SYK.

Nei, det synes jeg ikke. Jeg er konfliktsky, og på ingen måte "tøff i trynet". Men jeg er flink til å se etter løsninger, finne alternative ruter til målet. Hvis man har et problem, hvis man f.eks. ikke tør å spørre etter hjelp på barsel, så mener jeg at det er noe man bør jobbe med, for sin egen del. Jeg har nevnt det å øve foran speilet. Man har faktisk ansvar for egen helse, og ettersom hjelpen sjelden (sånn generelt sett) kommer dettende ned i fanget, må man ta initiativ selv. Å påstå at det å ta initiativ er det samme som den sterkestes rett, blir i mine øyne veldig feil. Klarer man ikke å gjøre noe med problemet selv, håper jeg at folk har venner og familie som kan gi de et spark bak.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:45   #272
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Så du mener det er helt greit at de som av en eller annen grunn ikke greier å sparke sykehuset bak, blir sendt hjem fra barsel uten å kunne amme?

Jeg tok ansvar for både amming, flasker, MME og min egen helse jeg. (Det var i allefall ingen andre som gjorde det...) Men det betyr ikke at jeg synes at det er slik det burde være.

Greit? Nei, det er vel ikke særlig ålreight, men det er det som kan skje. Hvis man ikke gjør noe med det selv, that is.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 14:36   #273
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man har faktisk ansvar for egen helse, og ettersom hjelpen sjelden (sånn generelt sett) kommer dettende ned i fanget, må man ta initiativ selv. Å påstå at det å ta initiativ er det samme som den sterkestes rett, blir i mine øyne veldig feil. .

Nå er det jo ikke slik at ammefokuset/ presset/ kall det hva du vil er til for morens helses skyld. Det er for babyene skyld man ammer!

Noen heldige babyer har mødre med sterk psykisk helse, intitativ og gode problemløsningsevner som alle vil være kritiske suksessfaktorer i en vanskelig ammesituasjon.

Andre babyer er ikke så heldige, og har mødre som sliter med psyken, kunnskapsløshet, rus etc. Dette er tross alt babyene helt uten "skyld" i , og selv om de er nye i verden har de da rett til hjelp fra helsespersonell til å få en best mulig ernæring. Indirekte via hjelp og kunnskapsoverføring til moren. Det være seg hjelp til å få til amming, og minst like viktig; hjelp til riktig flaskebruk hvis det blir nødvendig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 17:08   #274
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Nå er det jo ikke slik at ammefokuset/ presset/ kall det hva du vil er til for morens helses skyld. Det er for babyene skyld man ammer!

Noen heldige babyer har mødre med sterk psykisk helse, intitativ og gode problemløsningsevner som alle vil være kritiske suksessfaktorer i en vanskelig ammesituasjon.

Andre babyer er ikke så heldige, og har mødre som sliter med psyken, kunnskapsløshet, rus etc. Dette er tross alt babyene helt uten "skyld" i , og selv om de er nye i verden har de da rett til hjelp fra helsespersonell til å få en best mulig ernæring. Indirekte via hjelp og kunnskapsoverføring til moren. Det være seg hjelp til å få til amming, og minst like viktig; hjelp til riktig flaskebruk hvis det blir nødvendig.

Ehhh, her får jeg følelsen av at mamma'r med sterk psykisk helse osv er de eneste som får til amminga, mens de andre ikke får det til.
Hva med de som får til amminga med et barn og ikke med et annet da?

NOen ganger hjelper det ikke med jernhelse og sterk psyke, eller at man er problemløser av dimansjoner, er ikke melka der så er den ikke der.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:30   #275
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Ehhh, her får jeg følelsen av at mamma'r med sterk psykisk helse osv er de eneste som får til amminga, mens de andre ikke får det til.
Hva med de som får til amminga med et barn og ikke med et annet da?

NOen ganger hjelper det ikke med jernhelse og sterk psyke, eller at man er problemløser av dimansjoner, er ikke melka der så er den ikke der.

Mulig jeg formulerte meg litt klønete her, jeg har stor forståelse for at mange ikke klarer å amme, jeg var selv en av dem som kun i liten grad klarte det. Og min psykiske helse, vilje eller problemløsningsevne tror jeg ikke det var noe galt med.

Poenget mitt var å kommentere Skremmern sitt innlegg hvor det ser ut som om denne brukeren mener at hvis moren ikke står på nok så er det til pass for henne at hun ikke får det til. Da forsøkte jeg å peke på at amming ikke bare handler om moren, babyer har også rettigheter i forhold til helsevesenet. Rett til at de som har ansvar for dem får informasjon og hjelp til amming og til det som de ikke får i dag; flaskemating.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:30   #276
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Da forstår jeg bedre, og jeg er helt enig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 22:50   #277
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Godt med en slik artikkel. Jeg hiver meg IKKE inn i noen amme-debatt her men jeg fikk ikke til amminga og gråt mine modige tårer i 6 uker før min mor kom med flasker og erstatning og sa at nok er nok

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 16:36   #278
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Ammepresset tar helt av av og til. Jeg har sett hvordan familie har stått over skulderen på en med lite melk og en unge med dårlig sugeteknikk. For ikke å snakke om personalet på barsel og på helsestasjonen. Det ble i hvert fall ikke bedre av det maset der.

Selv var jeg heldig og slapp mas, dvs. de som prøvde seg ble grundig overhørt (og skremt vekk). Er du så heldig at du får det til med amming og ungen er villig, takk for det, men får du det ikke til, kos deg med flaskebarnet. Dessuten får pappaen og andre nyte matingen også da og det er jo veldig, veldig koselig . Mine tre nektet å ta flaske så de måtte mates med skje når jeg skulle bevege meg litt unna, men det gikk fint det også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no