Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-07, 12:13   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den var pakket inn i plast og kunne ikke åpnes.

Det visste jeg ikke. Da er det jo ikke så enkelt å sjekke innholdet som jeg trodde.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 12:33   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det kommer helt sikkert til å merkes når en av venninnene har samme boken, og der ihuset har ikke foreldrene tatt seg bryet med å gå igjennom boken på forhånd.

Kanskje du bør fortelle henne det?

Nevnte at jeg hadde tatt ut noen sider som jeg syns ikke var for hennes alder, og det var helt greit.

Vi sjekka jo faktisk boka før vi kjøpte den og vi, var ikke pakket inn i plast,og jeg la ikke merke til de sidene. Det er 1 side pr mnd som er til spørsmål, så jeg tok ut 8-9 sider som jeg syns var litt over kanten, resten lot jeg være der.

Da vi sjekket boka så vi jo ikke etter ting som ikke skulle være der, vi så etter de tingene hun hadde lyst skulle være der.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 12:45   #23
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av turi, her.


Da vi sjekket boka så vi jo ikke etter ting som ikke skulle være der, vi så etter de tingene hun hadde lyst skulle være der.

Jeg har etterhvert lært meg å sjekke ut de fleste blader o.l som jenta mi er interessert i. Det er utrolig hva som skrives i enkelte blader.
Man kan aldri vite, har jeg lært

  Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 12:46   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.944
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Det visste jeg ikke. Da er det jo ikke så enkelt å sjekke innholdet som jeg trodde.

Sitat fra denne linken (fra hovedinnlegget):

Sitat:

Boken var forseglet i plast, så det var ingen mulighet til å sjekke innholdet i butikken.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 12:50   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Der ser du hvordan det går når man skumleser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:39   #26
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold

Oj, såpass?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:43   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Jeg syns jo det er litt drøyt selv om målgruppen er 14-16 åringer også jeg da..., men det er vel sånn det har blitt. Jeg ser at alle disse ungdomsbladene er rimelig detaljerte i forhold til sexualopplysningen sin også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:46   #28
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fornuften burde tilsi at dama kjøpte en annen bok, men nope.

- Jeg endte med å rive ut flere sider i boken. Jeg kunne jo ikke gi den til niesen min slik den var, sier Tefre.


Jeg synes dette blir teit. Hvorfor kjøpe en bok man ikke kan sjekke når det er til barn og hun er usikker på om innholdet passer?
Og, hvorfor gir hun den slik til henne? det vil jo bare pirre henne til å finne ut hva som faktisk er revet ut. Som noen andre sier, det er sikkert andre som har den.

Jeg synes det er rart at man kjøper noe man ikke vet hva er til en 8 åring.
Til hvem som helst, egentlig.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 15:28   #29
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

..., men det er vel sånn det har blitt. Jeg ser at alle disse ungdomsbladene er rimelig detaljerte i forhold til sexualopplysningen sin også.

Sønnen min fikk i fjor (7.klasse) en info-bok på skolen (Jente&Gutt) som handler om kropp og pubertet. Der står det flere ting om sex (fantasier o.l) som ihvertfall jeg syns er langt utenfor det man trenger å vite i den alderen.
Mulig noen vil si jeg er gammeldags å treig, men jeg syns ikke unger trenger å få vite ting de nesten ikke har rukket å lure på enda...
I 8. klasse fikk han en ny bok som heter "Klar-Ferdig-Start" - den går enda lenger. De er 13 og 14 år når de får den.
Syns nesten det er litt overtramp

  Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 15:39   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Det blir på en måte et veldig sexpress for ungene og når dette presset ikke bare kommer fra jevnaldrede blir det litt mer alvorlig syns jeg.

Det er jo flott for den velutviklede 15åringen som allerede har debutert og som trenger det hun kan få av info, men for den foriktige venninnen som på langt nær er klar for å debutere ennå kan det være ganske tungt.

Ville skrive mere, men må rekke bussen! :løper som en gal!:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 15:45   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Jeg ville ikke kjøpt en sånn bok til noen av ungene mine, men jeg hadde ikke synes det var så forferdelig om de hadde lest en, heller. At ungdommer spør og får svar er fine greier. Om sønnen min vet om at det finnes ulike typer seksualitet før han er klar for seksuell eksperimentering selv er helt greit.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 15:49   #32
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Jeg synes ikke sex har noe å gjøre i en skoledagbok i det hele tatt. Det finnes nok av blader som tar for seg dette. Jeg har kjøpt skoledagbøker til ungene i mange år i god tro.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 16:03   #33
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Dette minner meg litt om debatten som raste rundt "Romantikk" en gang i verden...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 16:13   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Dette minner meg litt om debatten som raste rundt "Romantikk" en gang i verden...

Romantikk var et griseblad da jeg var i målgruppa i hvert fall. Utrolig spekulativt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 16:17   #35
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Romantikk var et griseblad da jeg var i målgruppa i hvert fall. Utrolig spekulativt.

Tja...Egentlig var det vel det. Men jeg tror ikke noen av oss er spesielt merket av det i dag...Eller?

Jeg er kanskje litt eldre enn deg?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 16:19   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Tja...Egentlig var det vel det. Men jeg tror ikke noen av oss er spesielt merket av det i dag...Eller?

Jeg er kanskje litt eldre enn deg?

Et år eller to. Jeg er 68-modell.

Nei, jeg har vel ikke tatt skade på min sjel av et par Romantikkblader, men jeg ble aldri noen ivrig leser. Jeg syntes de var for teite.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 06:00   #37
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Et år eller to. Jeg er 68-modell.

Nei, jeg har vel ikke tatt skade på min sjel av et par Romantikkblader, men jeg ble aldri noen ivrig leser. Jeg syntes de var for teite.

Ikke sant?
Om "seksualundervisningen" i slike blader "går for langt", om man kan kalle det det, tror jeg også dagens ungdom synes det blir for teit.
De er jo ikke dumme de heller, liksom.

Jeg er enig med nolo, by the way.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 08:53   #38
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.944
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Tja...Egentlig var det vel det. Men jeg tror ikke noen av oss er spesielt merket av det i dag...Eller?

Tror du ikke vi er "merket" av det? Jeg tror vi blir det, ikke at vi tar skade, men at vi blir formet og påvirket. For meg var Romantikk det første møtet med beskrivelser "kjærlighet" tidlig i tenårene. Bladet ble lest fra første til siste side, innholdet slukt. Spalten til Sandra var utrolig interessant kan jeg huske . Man får jo impulser fra så mange steder, men dette var - på den tida - noen av de sterkeste impulsene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 09:05   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Eg ville nok aldri kjøpt Top-skuledagbok til ein 8 åring....

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:00   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Sønnen min fikk i fjor (7.klasse) en info-bok på skolen (Jente&Gutt) som handler om kropp og pubertet. Der står det flere ting om sex (fantasier o.l) som ihvertfall jeg syns er langt utenfor det man trenger å vite i den alderen.
Mulig noen vil si jeg er gammeldags å treig, men jeg syns ikke unger trenger å få vite ting de nesten ikke har rukket å lure på enda...
I 8. klasse fikk han en ny bok som heter "Klar-Ferdig-Start" - den går enda lenger. De er 13 og 14 år når de får den.
Syns nesten det er litt overtramp

Overtramp? Ungdom bør definitivt lære mest mulig om sex, og få et avslappet og normalisert forhold til både fantasier og virkelighet, legninger og muligheter. All forsking viser jo at jo mer de vet, jo lenger venter de med å debutere og jo mindre sjans er det for tenåringsgraviditet og kjønnsykdommer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no