Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Økologiske rengjøringsmidler

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 00:20   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Økologiske rengjøringsmidler

Vaskehjelpen vår bruker aaaaaalt for mye såpe. Vi handler inn vanluge produkter, som jif og ajax. Hun er særlig glad i sprayer. Nå sier hun at hun st hun har et godt tilbud mht økologiske rengjøringsmidler og ba oss vurdere det. Jeg sa nei takk, men sa hun gjerne måtte bruke mindre såpe.

Nå sier hun at hun ikke får puste ved bruk av mine vaskemidler, og ikke kan bruke dem, så vi bør kjøpe via henne. Det samme sa vår forrige polske vaskehjelp. Jeg tror de egentlig bare tjener mer på den måten. Jeg liker å handle inn egne midler, for å ha kontroll på forbruket. Vurderer å gå over til Anglamark fra Coop. Det må da vel være godt nok? Har noen erfaring? Evt tips om andre midler som er økologiske?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 00:53   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Jeg har jo lært på FP at vaskehjelpene er gründere, så jeg synes du skal kjøpe vaskemidlene hennes.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 00:54   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Vann og mikrofiberklut. ..

Hilsen vasker selv.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 01:03   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Hvorfor ikke vurdere det tenker jeg.

Ja, det er selvfølgelig for å tjene mer, men for kjøpers del så kommer det jo an på pris og produkt. Jeg har tro på det økologiske, så jeg ville gått for å prøve, så lenge prisen er innafor rimelighetens grenser.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 02:52   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Har ikke fått pris. Skeptisk, iogmed at hun gladelig tømner en halv flaske jif glass spray om gangen. Kjøper jo nytt hele tiden! Hvis allergi, så bruk rett dosering i det minste. Ikke interessert i å bli stuck med ekstra kostnad hver måned pga null kontroll på innkjøp. I og med at ordlyden mht bytte er så godt som identisk med forrige damen vi hadde, er jeg usikker. Men jeg kan jo spørre om pris. Bare pussig hun ikke opplyser den på eget initiativ. Og ps, vi betaler selvsagt mva.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 02:53   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har jo lært på FP at vaskehjelpene er gründere, så jeg synes du skal kjøpe vaskemidlene hennes.

Kjøper du alt enhver grunder tilbyr? Det gjør ikke jeg, nemlig. Jeg kjøper ut fra pris og eget behov.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 06:51   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kjøper du alt enhver grunder tilbyr? Det gjør ikke jeg, nemlig. Jeg kjøper ut fra pris og eget behov.

Selvfølgelig ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 07:24   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Skjønner henne godt, leger har gått ut og advart om at vaskemidler med parfyme er helsefarlig, og at det ikke bør brukes. Tror det kan føre til kols.

Har kjøpt inn Coop sine produkter når vi har vært i Danmark, men de finnes sikkert her også.

https://www.nrk.no/livsstil/advarer-...ray-1.11721879

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 07:43   #9
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Som noen nevnt over, mikrofiber og rent vann. Dersom hun "må" ha spray til speil så bland litt eddikvann til dette. Billigere, bedre for helsen og speil blir mye blankere. Dette hadde vært mitt alternativ til renholderen dersom hun var allergisk mot renholdsmidlene.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 07:55   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Jeg forstår at hun ikke vil puste inn jif-spray, men syns hun da kan ta ansvar for å bruke mindre. Jeg ville forlangt prisliste, vareprøver og oversikt over forventet forbruk. Om det ikke kunne matche evt. økoprodukter fra butikken så hadde det vært no go.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 13:14   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Skjønner henne godt, leger har gått ut og advart om at vaskemidler med parfyme er helsefarlig, og at det ikke bør brukes. Tror det kan føre til kols.


helt klart. Men da er det jo rart at hun i to år har vært verdensmester i bruk, og omtrent bruker 1/4 flaske Jif vaskemiddel + 1/2 spray hver gang. Det er derfor jeg er litt anti. Hvis jeg sier ja til noen dyre produkter og det er samme mengde som blir brukt, så har jeg mull kontroll over kostnad. Og for alt jeg vet kan det være polskimporterte vanlige rengjøringsmidler.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:21   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: økologiske rengjøringsmidler

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

helt klart. Men da er det jo rart at hun i to år har vært verdensmester i bruk, og omtrent bruker 1/4 flaske Jif vaskemiddel + 1/2 spray hver gang. Det er derfor jeg er litt anti. Hvis jeg sier ja til noen dyre produkter og det er samme mengde som blir brukt, så har jeg mull kontroll over kostnad. Og for alt jeg vet kan det være polskimporterte vanlige rengjøringsmidler.

Ville kjøpt inn coop sine produkter. Eventuelt byttet til en som bruker mikrofibertuer og lite produkter.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:32   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økologiske rengjøringsmidler

Tja, man trenger vel ikke særlig annet enn eddik og natron for å gjøre rent, etter det jeg har sett på tv.

Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg nok sagt at det var helt ok å bruke en god del mindre såpe, og å bruke såpefrie alternativer hvor det passer (mikrofiber osv.) Jeg hadde ikke kjøpt inn annen såpe gjennom henne. Muligens kunne man legge på 20 kr pr gang mot at hun holder rengjøringsmidler selv, eller noe i den duren. Ellers hadde jeg heller byttet vaskehjelp, enda så brysomt det kan være.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 09:16   #14
Kiara
Pauset
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 5
Kiara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Økologiske rengjøringsmidler

Eddik + en dæsj sitron + vann på en spruteflaske. Vidundermiddel for blanke overflater.

Kiara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 09:49   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Økologiske rengjøringsmidler

Jeg ba om en pris. Ikke fått svar, og siden da har hun vært hos oss og brukt opp to rengjøringsmidelr til, en flaske med Jif skuremiddel og en spray (de var ikke fulle).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 10:07   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økologiske rengjøringsmidler

Hun får ikke puste av disse, men bruker haugevis hver gang? Burde jo egentlig vært motsatt, at hun knapt orket en dusj spray. Høres litt merkelig ut.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 10:43   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økologiske rengjøringsmidler

Min erfaring med vaskehjelp er Jif sprayer og tørkerull hadde et veldig høyt forbruk, nå har vi ikke hatt vaskehjelp på over ett år og det brukes ikke like mye.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no