Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Våt rammemadrass

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-16, 00:47   #1
Heralita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 3
Heralita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Våt rammemadrass

Vi kjøpte nye rammemadrasser i dag, fra jysk b20+.

Mannen satte de ut til lufting mens jeg la minste, og når jeg kom opp etter ca 45 minutter så jeg det regnet ute. Madrassene var gjennomvåte.

Jeg er gravid, og det er meningen baby skal sove med oss i de nye madrassene ( i en sånn madrass laget for samsoving). Men uansett om vi får tørket dem er det vel fare for mugg og slikt nå? Jeg vil ikke ta noen risiko med tanke på baby..

Hva skal jeg eventuelt gjøre for å tørke dem? Mener å ha lest at den indre kjernen i slike madrasser holder på vann, slik at det man ikke kan få tørket de uansett

Heralita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 01:26   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Er det ikke bare å la dem tørke godt, og bruke dem etterpå da? Jeg skjønner ikke h orfor det skulle danne seg mugg hvis de får stå og lufte seg godt mens de tørker?

Jeg ville latt dem tørke på høykant og ikke lagt dem i sengen før de var blitt helt tørre. Jeg ser ingen problemer med det overhode.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 01:53   #3
Heralita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 3
Heralita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Det er rammemadrass er, så får liksom ikke tørket den kjernen inni- polyten skummet eller hva det enn heter..
Og det er vel der mugg kan oppstå ettersom jeg leser.

Heralita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 02:04   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Hårføner?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:40   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Æsj, så irriterende! Jeg skjønner godt tankene dine, det er jo lett sånn man blir bekyrmet for når man skal ha baby.

Jeg tror det vil gå bra å tørke dem. Husk at kroppen svetter endel væske i løpet av natten, og madrasser er konstruert for å la dette fordampe. Det tar sikkert litt lenger tid med så mye vann, men om de får stå på høykant med luft tilgjengelig på begge sider en god stund så tror jeg de vil tørke helt fint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:52   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Ta deg en tur i en butikk og se på disse gjennomskårne modellene de har av madrassene sine. Der vil du se at en rammemadrass stort sett består av stålfjærer med et tynt lag skum. Hvis jeg sjekket riktig madrass på Jysk, er skumlaget bare 20 og 15 mm tykt på din madrass. Jeg vil tro dette tørker rimelig greit hvis du setter de tørt, men luftig. Eventuelt ville jeg lagt de på et rom med litt gulvvarme på.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 14:48   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Så fint og kyndig svar fra Lhi-My!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 14:50   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så fint og kyndig svar fra Lhi-My!

Nå må du huske å grønnprikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 23:56   #9
Heralita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 3
Heralita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Tusen tusen takk for gode svar alle sammen..
Helt sant at det skumlaget ser tynt ut..
De ble fønet og sto til tørk i stuen og der står de enda..de føltes ovenfra i madrass delen tørr etter noen timer, men selve rammen rundt der trekk møter tre var våt lengre.

jeg vurderer sterkt å bruke de, men er så usikker . Hvordan kan man vite om det er blitt muggvekst i de?

Heralita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 10:50   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våt rammemadrass

Jeg har en sensitiv muggnese. Jeg skulle lukte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no