Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 21:22   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Herseys sjokoladebiter savner jeg, men jeg tror egentlig litt av gleden med disse er at vi ikke spiser de så ofte. Da min kjære bodde i USA sendte han trøstepakker med swiss miss-kakao hjem, der har de et utall varianter. Jeg elsker å gå i matbutikker som har et titalls ulike slag av hver varegruppe, det savner jeg her hjemme.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:23   #22
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Mojosaus fra Kanariøyene eller Cuba. Pulverkaffe fra Cuba. Beef Jerkey fra USA. Store oliven med bittesmå sylteagurker inni fra Spania.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:25   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Herseys sjokoladebiter savner jeg, men jeg tror egentlig litt av gleden med disse er at vi ikke spiser de så ofte.

De har de på Ultra, både i mørk, melk og hvit.

Men Ultra i Stavanger har et ganske bredt utvalg i amerikanske varer da, sikkert pga. alle amerikanerne som bor her. Har inntrykk av at andre Ultraer ikke har et like godt utvalg på den fronten. De har masse annen Hersey-sjokolade også, bla. disse fantastiske Peanut-butter cups.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:25   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Fra USA hadde jeg med mini M&M's, fine til cookies. Men man drar jo ikke så ofte dit.

Åja - M&Ms! Svigers i USA kjøper M&Ms i grossistposestørrelse, som sikkert er 5kg eller noe sånt. Og snille - eller skal jeg si "snille" - som de er, tar de med seg eller sender med oss hjem. Gjett hvem i familien som er mest glad i M&Ms og gomler til det er tomt

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Har sett det i et par innvandrerbutikker ihvertfall.

Da skal jeg jammen gå og sjekke - takk! Jeg tror da vi har én innvandrerbutikk her, hvertfall Også skal jeg sjekke den på Oslo S.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:26   #25
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Glemte rød salamipølse (sånn lang) laget av kalkun! (tåler ikke svin). Verdt turen til Sverige alene... Nam.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:27   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Jeg gjentar visst meg selv til det kjedsommelige. Men mini-M&Ms har de også her, på snopebutikker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:27   #27
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De har de på Ultra, både i mørk, melk og hvit.

Men Ultra i Stavanger har et ganske bredt utvalg i amerikanske varer da, sikkert pga. alle amerikanerne som bor her. Har inntrykk av at andre Ultraer ikke har et like godt utvalg på den fronten. De har masse annen Hersey-sjokolade også, bla. disse fantastiske Peanut-butter cups.

Deli De Luca selger også Hersey-sjokolade

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:28   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Herseys sjokoladebiter savner jeg, men jeg tror egentlig litt av gleden med disse er at vi ikke spiser de så ofte.

De har endel Hersey barer på Deli de Luca, og hvis du mener den "milk 'n cookies" eller hva den heter, hvit sjokolade m/sjokoladebiter, så har de i hvertfall den.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:31   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

hvis du mener den "milk 'n cookies" eller hva den heter, hvit sjokolade m/sjokoladebiter, så har de i hvertfall den.

Åh den er så god! Den kjøpte jeg på Ultra for noen uker siden. Men jeg tror hun mener de store posene med chocolate chips.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:35   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De har de på Ultra, både i mørk, melk og hvit.

.

Har du lyst på besøk, Iset? Er det disse posene med slike pyramideformede biter altså?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:37   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Sverige.
Laktosefri fløte
og laktosefri melk.

Ikke så ofte vi er i sverige da.


Iset: Sånn kinderegg spiste turbo drøss av på Kreta.
Han liker ikke vanlig kinderegg sjokolade

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:41   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Har du lyst på besøk, Iset? Er det disse posene med slike pyramideformede biter altså?

Tror de er pyramideformede ja. Det er disse. Og ja, du er velkommen hit når som helst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:49   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Hachez sjokolade fra Bremen var utrolig deilig, i ulike varianter. En rund og nydelig sjokoladesmak. Hadde jeg visst den var så god skulle jeg kjøpt mye mer, men jeg smakte ikke på den før jeg kom hjem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:58   #34
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Åh, jeg kom på noe jeg håper finnes her, men ikke selv har sett. Noen som vet hvor man kan få kjøpt denne sjokoladen?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:12   #35
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

De har endel Hersey barer på Deli de Luca, og hvis du mener den "milk 'n cookies" eller hva den heter, hvit sjokolade m/sjokoladebiter, så har de i hvertfall den.

Den typen jeg leter etter er små, enkeltpakkede pyramideformede sjokoladebiter. De kommer i en stor pose, og hver bit er pakket i sølvpapir.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:12   #36
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

[quote=allium;1099677]Det finnes lakrissaus til is i Sverige? :noterer febrilsk:

Jepp. Den er knallgod!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:13   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Den typen jeg leter etter er små, enkeltpakkede pyramideformede sjokoladebiter. De kommer i en stor pose, og hver bit er pakket i sølvpapir.


Jeg la ut link til et bilde over her, er det den?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 09:53   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Tertit og Iset:

: på vei til Ultra:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 10:02   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 10:13   #40
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Fra USA handler jeg Velveeta ost, kakepynt og oreokjeks.
I Sverige handler vi den lakrissausen, men det er lenge siden vi har vært der nå. Kanskje på tide med en Sverige-tur, de har vel mye annet der også.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no