Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Støvletter til 8-9-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 20:27   #41
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min er såpass stor at hun nok tåler om de er litt tunge. Jeg synes jo mukluk er finest, jeg, men litt upraktisk med snøring. Får se hva hun selv vil ha.

Min jente trengte aldri å snøre hverken igjen eller opp. Bare kjippa foten lett oppi.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:29   #42
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpte du de fra Ecco?

Ser på Ecco sine sider at det er samme modellen som vi hadde i fjor, som heter Ecco Neela. Koster kr 990,- (samme som i fjor).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 13:42   #43
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Jeg har hatt barnemodellen til timberland mukluk, kjøpte de for bruk på jobb i bhg -syntes de var lettere å bevege seg i og enklere å ta av og på en voksen modellen. Men jeg var ikke så fornøyd med de, frøs veldig på bena så måtte ha sorel støvler til de kaldeste dagene.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 14:07   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Min jente trengte aldri å snøre hverken igjen eller opp. Bare kjippa foten lett oppi.

Det samme gjorde LilleVenn

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 14:22   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.960
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Takk for masse gode tips.

Jeg må snart ut på leting etter vintersko til snuppa. Hun er skrekkelig forfengelig, og har ikke noe imot å være både våt og kald så lenge hun er stilig. I fjor klarte vi å kjøpe et par støvler som både var stilige og praktiske, så vi får forsøke å gjenta suksessen i år. Men det er ikke lett altså. Foreløpig føler jeg at Viking Hekla kan gjøre det ganske greit, men hun skulle nok gjerne hatt en annen farge enn rosa på snøringene, altså.

Det er så mye greiere med lillebroren. Han bruker det jeg kjøper til ham. Sånn har det alltid vært og det kommer nok til å være sånn i mange år ennå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 16:10   #46
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Viking Hekla synes jeg også er fine, men 9-åringen var ikke helt overbevist, gitt.
Angående de rosa lissene, så går det vel ann å få tak lange lisser i en mer nøytral farge ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 19:09   #47
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Jeg har bestilt Viking Hekla til min 6-åring, var 40 % nå og jeg er generelt dårlig til å få med meg tilbud så nå benyttet jeg sjansen. Har vært veldig fornøyd med Viking vintersko før, men holder ikke disse får hun få Mukluk, som i fjor.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 19:09   #48
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Viking Hekla synes jeg også er fine, men 9-åringen var ikke helt overbevist, gitt.
Angående de rosa lissene, så går det vel ann å få tak lange lisser i en mer nøytral farge ?

Ja, det er klart det går.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:11   #49
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vår gidder ikke gå med annet enn Cherrox. Så vi har feks Viking Thermo.


Går hun med slike hele vinteren? Disse skoene puster jo ikke i det hele tatt. Får dere ikke på henne noe annet? Er det ikke skikkelig kaldt hos dere?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:55   #50
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Jeg snubla over disse på Brandos. Superfit, 70% avslag. Spent på om de virker varme nok, og litt skeptisk til hælene. Funker sikkert til pent, omm ikke annet.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 08:41   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har bestilt Viking Hekla til min 6-åring, var 40 % nå og jeg er generelt dårlig til å få med meg tilbud så nå benyttet jeg sjansen. Har vært veldig fornøyd med Viking vintersko før, men holder ikke disse får hun få Mukluk, som i fjor.

Hvor var det 40%

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 11:51   #52
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor var det 40%

Ellos med 40%-kode.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 22:54   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har bestilt Viking Hekla til min 6-åring, var 40 % nå og jeg er generelt dårlig til å få med meg tilbud så nå benyttet jeg sjansen. Har vært veldig fornøyd med Viking vintersko før, men holder ikke disse får hun få Mukluk, som i fjor.

Har du kode?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:49   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Min jente trengte aldri å snøre hverken igjen eller opp. Bare kjippa foten lett oppi.

Min gjorde vel det og når jeg tenker meg om.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:50   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Så noen fine fra Ecco i dag på en lokal butikk, 990. Tror likevel jeg bare venter til hun vokser ut av timerland mukluk. Det blir ikke på denne siden av jul tror jeg, så da kan jeg kjøpe på salg heller. Noe finner vi vel som duger da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 11:11   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Jeg var også skeptisk til de Sorel Caribou med snøring, siden guttungen ikke kan knyte, men tenkte jeg fikk gi han et lynkurs (noe som er på tide uansett, storesøstra kunne knyte sløyfe lenge før hun begynte på skolen - jammen blir man sløv med de yngre barna! ). Men nå, som vi har fått skoa, viser det seg at knytinga bare trengs når man skal ta ut og inn den løse innersokken. For å ta skoa av og på er det bare å stikke bena nedi. Jeg synes skoa var tunge og klumpete, men ungene elsker dem, og gleder seg bare til snøen kommer så de får begynne å bruke dem.

Så forresten Lapikas på tilbud hos Eurosko, og var fristet til å kjøpe det også, til minstejenta (var hennes størrelse de hadde). Mye lettere sko, som er perfekte når det er barfrost eller tørr snø. Men jeg lot det være ... så langt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-09-13 kl 11:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:28   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Muklukene har vi også hatt, de var veldig bra. Vi har også hatt ulike Ecco modeller (Winter Queen), de har vært vanntette, men ikke nødvendigvis så varme

I fjor hadde vi et par fra Ecco som var helt geniale. Vanntette, men allikevel varme. De kan anbefales på det varmeste:
http://www.eccoimg.com/-/media/Impor..._05001_DAM.jpg

Vi endte opp med disse i dag (glemte denne tråden). Hun fikk velge selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 09:50   #58
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Vi pleier å kjøpe vintersko fra Viking eller Ecco (Gore-tex), og så har hun ev bare et par rimelige støvletter fra Din Sko til litt mer pent bruk.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 18:22   #59
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.


I år har jeg vært på tur og kjøpt UGGS. De virker veldig gode og varme, men de er ikke vanntette:

Har Hunter støvler, samt Ecco Goretex til våtere dager.

Er det Kensington? Frøkna her ønsker seg veldig disse, har du noen erfaring med dem?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 18:58   #60
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvletter til 8-9-åring

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det Kensington? Frøkna her ønsker seg veldig disse, har du noen erfaring med dem?

Jepp, det er det. Har dessverre ingen erfaring med dem enda, det har ikke vært kaldt nok til at de har vært i bruk. Det eneste jeg kan si er at de virker veldig varme og ser veldig tøffe ut. Har nesten lyst på et par selv også...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no