Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger man fleece?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 09:03   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Ungene her liker fleece så de har alltid minst et sett med fleeceklær liggende. Ull som mellomlag blir ofte veldig varmt på lillesøster som i tillegg til å være veldig varm av seg også er veldig aktiv. Fleece tåler også mer vaskeslitasje og oftest så er alle klærne fra ytterst til innerst skitne hver dag.

Selv trener jeg utelukkende utendørs og bruker en tynn fleece som ytterlag nå på høsten og som mellomlag når det blir kaldere. Jeg liker også fleece som mellomlag/ytterlag på tur. Og ikke minst så liker jeg å ha forskjellig tøy å variere med så jeg har både fleece og ull i skapet og bruker det etter innfallsmetoden.

Vi er ikke en sånn ull-er-best-ingen-protest-familie i grunnen. Atopikere som klør og det at klærne må vaskes ofte gjør ull litt uegnet for oss utenom når det er iskald vinter.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:03   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Kupper tråden.
Hva bruker dere som mellomlag i ull? Hjemmestrikket? Jeg sliter med å finne funksjonelle plagg i butikkene.

Jeg har små barn, så vio bruker mye fra janus, krinkelull, ridder slitesterk og prins/prisesse og muligens noe fra den nye playground-kolleksjonen også er fine mellomlag. Lillejenta har en deilig heldress fra devold også. Men usikker på hva de ellers har av klær. Ullundertøy er det mange som har, ulltøy er det mindre av.

Barnehagen vi har unger i late til å tro at man trenger fleece. Begge mine har, det er en yndet gave fra bestemor, de arver og sånn. Det er jo helt greie klær, og de ligger gjerne i bhg som skift. Mandag hentet jeg guttungen i bhg, og så at han hadde på seg fleecebukse. Siden jeg visste han var levert i ulljoggebukse fra janus lurte jeg på hvor posen me vått var. Ingen pose. Han haded nemlig den under.

Ja, for de voksne syntes at "siden han ikke hadde strømpebukse tok vi ei fleecebukse under regnbuksa. Han hadde altså ulljoggebukse under fleecebukse under regnbuksa. I 11-14 grader.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:28   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Jeg har en mamma som strikker mye, og svigermor strikker også en del, så ungene har alltid hatt gode, hjemmestrikkede ullgensere. Mamma strikker pent og kunstferdig, fine gensere og kofter med fine mønstre. Gjerne kjoler og annet også. Mønsterstrikkede gensere er ofte litt tykkere, og noen ganger i upraktiske farger. Men gode når det er skikkelig kaldt, eller som ytterplagg om våren/høsten, evt med en boblevest over.

Svigermor er av det praktiske slaget, strikker fort og greit i ensfarget garn så de blir tynnere (særlig eldstejenta er varm av seg), og tenker på at de skal være lette å ta på, raglanerm etc, og disse blir elsket av barna og brukt mye som mellomlag.

I tillegg har vi kjøpt et par ribbestrikkede nøstebarngensere og -bukser, som jo er helt geniale og vokser med barna. Noen sett i ullfrotté har de også hatt opp igjennom, både fra Polarn O. Pyret, Janus (både jakke/bukse og heldresser) og Nøstebarn. Så her går det i ull hos ungene for det meste. Det eneste jeg har kjøpt av fleece er windstopper-fleecejakker fra Polarn O.Pyret, disse brukes til ytterjakker på vår/høst, og er geniale til det bruket. Vanlig fleece har de hatt lite av. Og det lille de har hatt (som de har fått av andre) har nesten ikke blitt brukt.

Jeg har en greie med fleece ... jeg grøsser når jeg tar i det. Vet ikke hvorfor, har alltid vært slik. Samme med slike vaskefiller i microfiber. Også kan jeg ikke bruke fleece selv, jeg blir alt for fort svett og klam. Så jeg bruker bare ull som mellomlag selv også. Sikkert også derfor jeg aldri helt har kjøpt noe særlig av det til ungene.

Mannen derimot, er ikke glad i ull, så han bruker veldig mye fleece. Han er litt frossen av seg (mer enn meg i alle fall), og drar gjerne på seg en fleece-genser innendørs også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:40   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Nei, det må man ikke. I naturbhg fikk de ikke ha fleece pga brannfaren, poden har derfor hatt svært få fleeceplagg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 09:58   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Kupper tråden.
Hva bruker dere som mellomlag i ull? Hjemmestrikket? Jeg sliter med å finne funksjonelle plagg i butikkene.

Jeg syns ullfleecen fra nøstebarn er fin, men den er så dyr at det får ungene bare når besteforeldrene har vært på shopping Krinkelull fra Janus er også fint, litt tynnere (og billigere) enn Nøstebarn.

Jeg liker også de ribbestrikkede buksene fra nøstebarn, jeg har kjøpt noen billigere som ligner på Name It. Gensere kan jeg strikke selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:08   #26
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Kupper tråden.
Hva bruker dere som mellomlag i ull? Hjemmestrikket? Jeg sliter med å finne funksjonelle plagg i butikkene.

Enten hjemmestrikket eller ullfleece fra Nøstebarn. Begge har brukt hel ullfleece-dress de foregående vintrene, men i år får eldstemann to-delt ullfleece-sett.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:32   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Trenger ikke, men når de blir møkkete fra å ha lekt ute (som de helst blir om våren og høsten) synes jeg det er mye lettere å få ren fleece enn ull. Dermed er ullen mer forbeholdt vinteren hvor de ikke griser så fælt i søla og jord osv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:55   #28
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Bruker lite fleece her. Ull i flere lag fungerer bedre. Har selv forsøkt fleece utenpå ull og er det noe jeg plages med da er at jeg blir så elektrisk og får støt av alt mulig, au! Og så så klamt! Klumpen blir veldig, veldig klam i fleece. Han er ca ett lag klær varmere enn søstera men synes ull i ulike tykkelser altså er bedre enn fleece. Men er enig i at det praktiske med fleece er at det tåler mer vask og tørker fortere. Barnehagen er visst litt glade i fleece da, så om ikke de har en fleecegenser liggende så får de gå med lånefleece, iallfall på denne årstiden ser det ut som.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:58   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Jepp, her også, heller lånefleece utenpå ullbukse enn å godta ull som mellomlag...

Delvis skyldes dette "påkledningsdukken" som viser hva alle sakl kle på seg. Der er bilde av at de skal ta på fleecebukse. Guttungen finner frem og tar p åseg (eller får låneom han ikke har) helt uavhengig av hva han allerede har på seg. I fjor høst hadde vi "ulllongs, ullbukse, fleecebukse, dress. FØR det var kommet snø og minusgrder. Ungen var våt i håret av svette.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 10:58   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Åh ja. Elsker fleece. Men om man trenger det - vel det er jo opp til hver enkelt. Her brukes nesten ikke ull, så fleece er greit som mellomlag eller bare som koseplagg.

Ellers behøver de sjelden mye under vinterklærne. Dresser/jakker holder dem som regel nok varme. Men under høstjakker o.l. kan det være godt i en overgang.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:14   #31
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Minstemann elsker slike fleecesett, så vi har en del. Ikke noe must, man kan liksågodt bruke ull, men kan vaskes på høy temperatur og er deilig å ha på (i følge minsten).

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:27   #32
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Takker for innspill. Vi har fleece, men bruker det mest som innetøy på kalde dager. Og skolebarna og vi bruker det en del. Men det må være kvalitet over det og av den tynne typer.
Synes ull tåler så lite og er for dyrt til å bli ødelagt.
Som mellomplagg har vi brukt hjemmestrikket midtvinters og ellers ulldresser fra Janus eller reflex. Evt troll. Nå har vi et tynt ullsett fra Name-it vi vant, det har vi brukt på regnværsdager hittil. Og så fikk jeg tak i regnbueulldress fra Janus som passet.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:51   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Vi har og bruker mye ullribb fra Nøstebarn og Disana. Og vi bruker mye god fleece fra HH, Molo, Bergans og Norrøna. Synes fleece er best når jeg er redd ulla blir for skitten, eller når mellomlaget brukes som til og fra klær.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:17   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, for de voksne syntes at "siden han ikke hadde strømpebukse tok vi ei fleecebukse under regnbuksa. Han hadde altså ulljoggebukse under fleecebukse under regnbuksa. I 11-14 grader.


Hehe, jeg må le litt for jeg opplever det totalt motsatte i barneparken til våre. Rett som det er når jeg leverer ser jeg de ansatte står og skreller av plagg på barn som har blitt levert i lag på lag med klær og står og svetter fordi de har for mye på seg. Senest i går kom det en gutt i vanlig bomullsgenser og så ullgenser på innsiden av høstdressen. Det var 15 grader ute og moren hadde attpåtil lagt en tredje genser i sekken "i tilfelle det ble kaldt".

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 00:06   #35
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Pasta: Som mellomlag i ull bruker vi i hovedsak hjemmestrikka gensere (og bukser). Har en mormor som er utrolig flink og kjapp til å strikke, og tar gladelig imot når hun kommer med påfyll til barneflokken vår Når det blir i grenseland for softshelljakke m/ mellomlag og tykk vinterdress bruker vi gjerne ullfleecejakken og -buksen fra Nøstebarn. Og denne har vi også brukt under vinterdressen på de absolutt kaldeste dagene. Men i hovedsak fungerer det ypperlig med strikkaplagg

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 00:15   #36
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Vi bruker ikke fleece. Men hva er dette mellomlaggreiene? Våre barnehagebarn har ullgenser og ullbukse rett på ullundertøy. Har dere et lag fleece mellom der? Blir ikke det fryktelig tykt og tett når de har en tykk vinterdress oppå der igjen?

Vi har varme barn da.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 00:20   #37
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Vi bruker ikke fleece. Men hva er dette mellomlaggreiene? Våre barnehagebarn har ullgenser og ullbukse rett på ullundertøy. Har dere et lag fleece mellom der? Blir ikke det fryktelig tykt og tett når de har en tykk vinterdress oppå der igjen?

Vi har varme barn da.

Det kan være jeg som har misforstått men med mellomlag så tenker jeg på det laget som er mellom det innerste ull-laget og vinterdressen; altså enten ull eller fleece. Vi bruker ull på ull under vinterdressen, iallfall når det er skikkelig vinterkaldt. Har en varm og en litt kaldere men har aldri hatt behov for tre lag under vinterdressen.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 01:03   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Det kan være jeg som har misforstått men med mellomlag så tenker jeg på det laget som er mellom det innerste ull-laget og vinterdressen; altså enten ull eller fleece.

Ja, det stemmer.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 01:32   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Vi bruker ikke fleece. Men hva er dette mellomlaggreiene? Våre barnehagebarn har ullgenser og ullbukse rett på ullundertøy. Har dere et lag fleece mellom der? Blir ikke det fryktelig tykt og tett når de har en tykk vinterdress oppå der igjen?

Vi har varme barn da.

Det er jo det som er mellomlaget, tullekoppen. Fleecetøyet er i stedet for ullgenser og ullbukse. Det isolerende mellomlaget mellom undertøyet, som skal transportere fuktighet bort fra kroppen, og yttertøyet, som skal holde fukt og vind ute. Det er bare tullete barnehageansatte som presterer å putte fleece utapå ullbukse og ullgenser. Det er to mellomlag det. Jeg har også opplevd å hente gutten min iført ullundertøy innerst, ullgenser og ullbukse som mellomlag, og tykk vinterdress ytterst, i 10 varmegrader. Nøyaktig det jeg tenkte han skulle ha på i 10 kuldegrader. Vinterdressen var med ved et uhell (mannfolk ), og da valgte de selvsagt den, mens vår-/høstdressen hang pent på plassen hans i garderoben. Utrolig hvor mye jeg kranglet med barnehagen om dette med påkledning, og for ikke å snakke om bruken av regntøy og gummistøvler på dager med overskyet oppholdsvær, i tilfelle det skulle begynne å regne ... kjenner det er helt greit at de er ferdige der nå.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 07:46   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

for ikke å snakke om bruken av regntøy og gummistøvler på dager med overskyet oppholdsvær, i tilfelle det skulle begynne å regne ... kjenner det er helt greit at de er ferdige der nå.

Akkurat den der er litt vanskelig, synes jeg. Jeg jobber i barnehage selv, og når man skal ut før mellomvakten går hjem og er alene med 7-9 småbarn ute og det plutselig skulle begynne å regne, er det fullstendig kaos om man skal løpe inn og skifte på alle ungene alene. Så er det opphold, men fare for regn, kan det godt hende vi tar på dem regntøy og støvler (eller vanntette dresser og sko til de som har, det er ikke så mange som har det alltid) før de går ut. Ser det jo an, men det er alltid noen foreldre som synes vi gjør et eller annet feil samme hva vi gjør (snakker ikke om deg nå altså).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no