Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vintersko til større barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 21:35   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke vintersko til større barn?

Jeg har en 11 år gammel gutt med str 40 i sko. Han er ikke lysten på "småbarnsko" som han sier selv.

Jeg har kjøpt høye Goretex fra Viking (tror jeg det var) i damemodell. Men det er egentlig høstsko og ikke vinterstøvler. Men damen i butikken mente med ullsåle og god impregnering var det ihvertfall bedre enn Converse. Jeg er enig i det siste der.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:37   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Sorel har en del ok sko i store størrelser. Disse er vel ganske kjønnsnøytrale (eller gjør den hvite kanten dem jentete?):

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:44   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Hva med noe slikt da, eller er det dette han kategoriserer som småbarnsko? På bildet ser den kanskje ut som en, men de er mye tøffere irl synes jeg når man ser de i korrekt str.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:50   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hva med noe slikt da, eller er det dette han kategoriserer som småbarnsko? På bildet ser den kanskje ut som en, men de er mye tøffere irl synes jeg når man ser de i korrekt str.

Gutten min på 12 hadde definitivt nektet å gå med disse. Må nok finne noe i herreavdelinga til han. (Samtidig som han helst vil slippe knyting; blir vanskelig da.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:52   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Hmmm, ikke alt gå over str. 38 altså. Sorell gjør, men tviler på den hvite kanten. Jeg tror vi må klare oss med de høstskoene og noe Dockboots kanskje? Viking Thermo finnes jo i stor størrelse, men de blir vel kanskje vel småbarn ...?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:55   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Sorel har jo mange ulike modeller, da. Kan kanskje være verdt å sjekke hva som finnes?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:55   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Jeg synes i alle fall Viking Thermo er langt mer småbarnsko enn feks den jeg viste til, men det kommer jo ann på hva gutten selv synes. Skoene i herreavdelinga blir jo gjerne bredere i lesten og ikke nødvendigvis passende for en barnefot selv om str finnes der, men det kommer jo ann på modellene det også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:56   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Jeg tipper XXL eller Gmax kan ha noe?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:59   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Ecco goretex.
Alex har noe ala denne.


Ellers så har xxl disse:

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 22:02   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Eller noe slikt?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 22:03   #11
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke vintersko til større barn?

Jeg har disse til meg selv, og Størsta har brukt de flere ganger, senest på leirskolen nå nettopp. Hun har et par hvite, høyere sko til skolebruk, men bruker ofte mine Viking gore-texsko når hun skal på turdager, uteskole vinterstid etc siden jeg som regel bare trenger dem på de mest ekstreme vinterdagene.

http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1500_.jpg

Det er kanskje noe sånt gutter i den alderen bør ha, eller? Herreutgaven er akkurat likedan.

Edit: Fjernet bildet og la bare inn linken til bildet siden bildet ble digert da jeg limte det inn her.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no