Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 11:30   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Denne uka her har ungene fått besøk tidlig om morran, vi liker å sove litt lenger nå da det er høstferie, (og i helger også) men så ringer det da unger på døra tidlig. Har sakt i fra at vi ikke vil ha besøk før klokka 10 om morran, men det ser ikke ut til å hjelpe.
Ungene her får ikke gå å ringe på døra hos noen før klokka er halv 11, ser de det er unger ute så er det greit at de går for å leke med dem, men ikke ringe på hos noen. (for å unngå å vekke noen som kanskje vil sove litt lenger)

Hvordan er det hos dere. Er det greit å få besøk tidlig om morran ? Er det greit å at deres barn går på besøk til noen tidlig om morran ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:32   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran.

Jeg synes ikke det er ok å la ungene gå på eller få besøk før klokken ti, og jeg drøyer det helst til halv eleve før poden får gå å ringe på til noen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:36   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran.

Selvsagt er det ikke OK å forstyrre folk så tidlig med mindre man har en avtale eller det er noe viktig! Som utpreget B-menneske hadde jeg blitt skikkelig sur om noen unger hadde ringt på (les: vekket) meg så tidlig, særlig i ferien.

Vi lærte alltid hjemme at man aldri ringte til noen før 10 eller etter 22, og at det var helt fy å ringe på hos lekekamerater før 10 også. (I tillegg var alle helligdager for familien, vi fikk feks aldri lov å dra hjem til nabobarna første juledag. Utelek var selvsagt greitt.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:42   #4
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran.

Jeg tørr ikke tenke på hvor irritert jeg ville blitt om det kom unger på besøk hit klokken åtte om mårran. SELV om jeg haddde vært stått opp klokken seks og halve nabolaget visste om det.. Jeg gjør ikke det for å være "barnevakt" for andres barn.

Når jeg var unge, fikk vi ikke lov å gå på besøk til noen før halv elleve-elleve tror jeg, og på søndagene måtte vi vente til "etter kirketid". Og som Miss Norway fikk vi ikke lov å dra hjem til naboungene første juledag og lignende dager. Det synes jeg er bare rett og rimelig jeg, og det vil jeg nok videreføre til mine egne barn.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:46   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Vi har kl. 1000 som grense her også!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:48   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Jeg ville ha eksplodert!!! På fridagene skal man kose seg. De ungene som dukker opp, må lære seg klokka.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:01   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Ikke aktuellt!!

Dersom ungene har vært tidlig våkne og skal ut, springer de over veien til naboen som sitter på trappen fra klokken syv om morgenen (vår reservebestemor). Da får de ei brødskive og litt juice. Å gå noe annet sted er ikke lov!

I høstferien (vi har ikke hatt høstferie) kom nabogutten over første gang klokken 7.50, da var ikke mine barn våkne. Før klokken var ti hadde han ringt på tre eller fire ganger. Dette gjentok seg hele uken! Lille E og W skulle i barnehagen, fordi jeg skulle jobbe sent.
I tillegg sto han på trappen og ventet når vi kom hjem!

Jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn!!
Vi er klare for besøk i 10 - 11 tiden, eller etter at vi er gått ut, og unger som skal være inne mens vi skal lage og spise middag er bare ...
Om morgenene og rett etter jobb/barnehage er vår tid. Tid til kos og prat om dagen som kommer og om dagen som har vært.
Frekke nabobarn som skal ha is og kjeks er uønsket.
Selv om de har kjedet seg hjemme hele dagen fordi de har ferie og det ikke er noen å leke med!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:18   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Ungene her kom hjem å sa at de hadde fått høre at jeg var så sur og streng, så jeg følte meg nesten som den heksa her. så da er det er godt å vite at dette er ikke greit hos dere eller.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:25   #9
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Selvsagt er det ikke OK å forstyrre folk så tidlig med mindre man har en avtale eller det er noe viktig! Som utpreget B-menneske hadde jeg blitt skikkelig sur om noen unger hadde ringt på (les: vekket) meg så tidlig, særlig i ferien.

Vi lærte alltid hjemme at man aldri ringte til noen før 10 eller etter 22, og at det var helt fy å ringe på hos lekekamerater før 10 også. (I tillegg var alle helligdager for familien, vi fikk feks aldri lov å dra hjem til nabobarna første juledag. Utelek var selvsagt greitt.)

Signerer. Om jeg hadde vært a-menneske og hadde sett at naboen var oppe og i full gang med dagen hadde jeg kanskje kunnet ringt på, men aldri i verden ellers.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:31   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Vi liker også å sove litt lenge når det er fridag, og ja, jeg blir grinete om jeg (og resten av familien) blir vekket klokken 8. Vi går sjelden ut før 10 i helgene, så det er ikke ofte vi trenger å fortelle ungene at de ikke skal ringe på døra hos andre tidlig på morgenen.
Jeg godtar heller ikke besøk på rommet mens vi spiser middag. Middagen er den tiden på døgnet hvor vi alle er samlet, og den stunden skal ikke forstyrres av at ungene har det travelt fordi det sitter noen og venter på dem.

Jeg er også en sur og streng mamma.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:44   #11
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Nå er ikke lillemor så stor at hun får besøk/går på besøk, men om noen hadde kommet og banket på døra kl 8 om morgenen, ja da hadde jeg blitt grinete.

Spiller ingen rolle om jeg hadde vært våken fra kl 6 heller. Det er altfor tidlig.

Etter 10 er et fint klokkeslett.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:44   #12
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Det barnet som ringer på her klokka 8 en lørdag morgen, det kommer ikke inn.

Vi har noen nabobarn som i perioder har "bodd" i hagen vår. De kunne gjerne komme klokka 22.30 og spørre om vår treåring (nå fireåring) ville komme ut og leke. Vi ble til slutt nødt til å sende dem hjem 4-5 ganger hver eneste dag, og da roet det seg seg litt. For eksempel kunne de komme da vi skulle sette oss ved middagsbordet, og de fikk da beskjed om at de måtte komme senere. Så gikk det ett minutt eller to, og de var der igjen. Foreldrene ser vi aldri noe til.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:23   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

De ungene som dukker opp, må lære seg klokka.

Det er vel strengt tatt foreldrene til unger som ringer på kl 8 som må lære seg klokka...

Jeg hadde ikke akseptert at mitt barn hadde ringt på kl 8 hos noen andre enn evt besteforeldre, tanter og onkler.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:25   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Dette bryr meg svært lite. Får vi besøk klokken åtte er det helt greit. Det er sjelden vi er ute klokken åtte om morningen selv, men det er mest fordi vi er late.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:26   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er vel strengt tatt foreldrene til unger som ringer på kl 8 som må lære seg klokka...

Jeg hadde ikke akseptert at mitt barn hadde ringt på kl 8 hos noen andre enn evt besteforeldre, tanter og onkler.

Jeg regner med at foreldrene har dratt på jobb og ungene er alene hjemme i høstferien.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:40   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg regner med at foreldrene har dratt på jobb og ungene er alene hjemme i høstferien.

Ja,det er nok sant, og da er det likefullt foreldrenes ansvar å lære sine egne unger forskjellen på klokken 8 og klokken 10, og deretter forklare dem at man ikke bør ringe på hos folk så tidlig som klokken 8.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:43   #17
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Kl 8 syns jeg var litt i tidigste laget ja. Kl 10 høres mye bedre ut.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 16:38   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Ungene får ikke bevege seg ut engang før etter kl 10 i helgene. En viss sønn er veldig vokal av seg og jeg vet selv hvor irriterende det er med gaulende droltunger når jeg forsøker å sove.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 18:01   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Det hadde vi ikke satt pris på. Jeg synes det er foreldrenes ansvar å forklare ungene at de IKKE FÅR LOV til å ringe på til andre før en viss tid, som etter min mening ikke er kl 8 om morgenen.
Husker selv at bestevenninnen min alltid ringte på tidlig mens jeg lå i senga til mamma og hadde kosestund. Veldig irriterende for barn og voksne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 18:33   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Ingen av ungene her får lov til å gå å ringe på hos noen så tidlig. Ikke før ca.kl.10.
De må gjerne gå ut før, men det er sjelden de gjør det.
Sjelden vi er ute av pysjen før 10-11 egentlig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no