Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-21, 18:19   #481
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er dypt imponert over innsatsleder Roger Pettersen.
"Vi leter nå 100 meter inn i skredet", 2.5 sekund senere "Kan du si noe om hvor dere leter?"

Og det mens de store avisene sender direktebilder fra leteområdet.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 19:23   #482
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

At det går an å selge en refleksjakke ment for trening, med to sidelommer uten glidelås og en FAKE frontlomme - altså bare en pynteglidelås! Det betyr at man ikke kan ta med noenting i lommene! Hva TENKER de med?! Særlig den pyntelomma?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 19:42   #483
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg hadde vel håpet å finne alternativer til standardmodellen til Change, og gjerne til en billigere penge.

Ja, når jeg er i den ligaen regner jeg Change for rimelig. Godt jeg ikke er dyr i klesveien ellers, for de dyreste plaggene bærer jeg innerst.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 21:54   #484
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg blir så provosert av Kari Jaquesson og andre konspirasjonsteoretikere og idioter som lirer av seg altmulig grums i offentligheten. Også klarer jeg ikke å la være å lese, heller

__________________


Sist redigert av Hot Lips : 06-01-21 kl 13:55.
Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 13:51   #485
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg har nettshoppet, litt for mye.
Men nå renner det inn sms'er om at en sending snart er på vei til meg, for så å komme ny sms når den er på vei. Er vel ikke nødvendig å sende sms FØR PAKKEN ER PÅ VEI. Jeg vet jo at den snart er på vei, jeg har jo bestillt. :gahhh:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 14:18   #486
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ja, når jeg er i den ligaen regner jeg Change for rimelig. Godt jeg ikke er dyr i klesveien ellers, for de dyreste plaggene bærer jeg innerst.

Jeg gleder meg til jeg kan reise til England igjen, for da kan jeg handle på Bravissimo. Der koster nøyaktig de samme BH-ene under halve prisen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 15:01   #487
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg blir så provosert av Kari Jaquesson og andre konspirasjonsteoretikere og idioter som lirer av seg altmulig grums i offentligheten. Også klarer jeg ikke å la være å lese, heller

Kan denne hjelpe?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 15:06   #488
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

All ære til de som svarer på spørsmålene. At ikke noen bare tilter og svarer "DET GÅR DA FOR POKKER IKKE AN Å STILLE ET SÅ IDIOTISK SPØRSMÅL?" Jeg har ikke så god tålmodighet.

I know! De må ha gått på en egen skole. Spørsmålene til kronprinsen: Hva var din første følelse da du hørte om skredet? Kjente du til Gjerdrum før skredet? Kjenner du noen i Gjerdrum?

Hva var poengene med spørsmålene? Skulle de ha laget sak på spesifikke folk dersom det viste seg at kronprinsen kjente dem? Trodde de at kronprinsen reagerte noe anderledes på dette enn andre?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:02   #489
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg har nettshoppet, litt for mye.
Men nå renner det inn sms'er om at en sending snart er på vei til meg, for så å komme ny sms når den er på vei. Er vel ikke nødvendig å sende sms FØR PAKKEN ER PÅ VEI. Jeg vet jo at den snart er på vei, jeg har jo bestillt. :gahhh:

Det slutter ikke når pakken er levert. Hva synes du om vår levering av pakken til deg, hva synes du om ditt og satt. Blir gal.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:06   #490
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Fikk melding fra Amazon om at pakken kunne være forsinket. Noen timer etter at jeg hadde fått hentemelding fra postkontoret.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:07   #491
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Okey, jeg er sånn passe muggen fordi jeg ikke vet hva «såpekasse» betyr?!!

Neida, ikke så ille, men hva betyr det egentlig?

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:11   #492
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg blir gal av noen som har et firma som pigger dag etter dag på en tomt ikke så langt unna. Dunk, dunk, dunk, dunk, dunk, dunk.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:18   #493
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Okey, jeg er sånn passe muggen fordi jeg ikke vet hva «såpekasse» betyr?!!

Neida, ikke så ille, men hva betyr det egentlig?

Tror det står forklart tidlig i tråden. Det er en trekasse man kan ta med seg til for eksempel speakers corner og stå på når man roper ut meningene sine.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:23   #494
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Tror det står forklart tidlig i tråden. Det er en trekasse man kan ta med seg til for eksempel speakers corner og stå på når man roper ut meningene sine.

Aha, har ikke vært hele fremme i tråden å lest. Lat.
Takk for oppklaring.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:24   #495
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Okey, jeg er sånn passe muggen fordi jeg ikke vet hva «såpekasse» betyr?!!

Neida, ikke så ille, men hva betyr det egentlig?

«En såpekasse er en hevet plattform som man står på for å holde en improvisert tale, ofte om et politisk emne. Begrepet stammer fra de dagene da høyttalere ville løfte seg ved å stå på en trekasse som opprinnelig ble brukt til forsendelse av såpe eller andre tørre varer fra en produsent til en butikk. Begrepet brukes også metaforisk for å beskrive en person som driver med ofte flamboyante improviserte eller uoffisielle offentlige taler , som i uttrykket "Gå av såpekassen din." Hyde Park i London er kjent for sine såpekasseordførere på søndag, som har samlet seg på Speakers 'Corner siden 1872 for å diskutere religion , politikk og andre emner. «

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:26   #496
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

«En såpekasse er en hevet plattform som man står på for å holde en improvisert tale, ofte om et politisk emne. Begrepet stammer fra de dagene da høyttalere ville løfte seg ved å stå på en trekasse som opprinnelig ble brukt til forsendelse av såpe eller andre tørre varer fra en produsent til en butikk. Begrepet brukes også metaforisk for å beskrive en person som driver med ofte flamboyante improviserte eller uoffisielle offentlige taler , som i uttrykket "Gå av såpekassen din." Hyde Park i London er kjent for sine såpekasseordførere på søndag, som har samlet seg på Speakers 'Corner siden 1872 for å diskutere religion , politikk og andre emner. «



Kunne sikkert ha googlet begrepet, men jeg trodde kanskje det var et eget spesielt FP-begrep.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:27   #497
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hva var poengene med spørsmålene? Skulle de ha laget sak på spesifikke folk dersom det viste seg at kronprinsen kjente dem?

Det ville de antakelig gjort, ja.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 16:49   #498
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

I know! De må ha gått på en egen skole. Spørsmålene til kronprinsen: Hva var din første følelse da du hørte om skredet? Kjente du til Gjerdrum før skredet? Kjenner du noen i Gjerdrum?

Hva var poengene med spørsmålene? Skulle de ha laget sak på spesifikke folk dersom det viste seg at kronprinsen kjente dem? Trodde de at kronprinsen reagerte noe anderledes på dette enn andre?

For ikke å snakke om hvordan avisene smir mens kvikkleirejernet er varmt, og produserer ørten skremselsklikksaker om temaet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 06-01-21, 18:02   #499
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg blir gal av noen som har et firma som pigger dag etter dag på en tomt ikke så langt unna. Dunk, dunk, dunk, dunk, dunk, dunk.

Bor vi i samme nabolag?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-01-21, 23:05   #500
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Dustefetteren min som er på Capitol nå og legger ut masse innlegg på facebook

gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no