Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nennes rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 20:25   #281
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg brukte en stor boks fordi det var det de hadde på butikken. Funket fint det.

Å søren, jeg har nettopp vært ute å kjøpt inn alt til å lage rundstykkene i morgen, men jeg har bare en liten boks! Blir det helt galt da?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:29   #282
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg tror ikke det fantes store bokser med cottage cheese da denne oppskrifta ble lagt inn, så jeg tipper at en vanlig boks går helt fint.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:31   #283
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg tror ikke det fantes store bokser med cottage cheese da denne oppskrifta ble lagt inn, så jeg tipper at en vanlig boks går helt fint.

Da blir det rundstykker i morgen!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:39   #284
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Å søren, jeg har nettopp vært ute å kjøpt inn alt til å lage rundstykkene i morgen, men jeg har bare en liten boks! Blir det helt galt da?

Jeg tror også helst at det egentlig skal være en liten boks. Så bak i vei!

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 21:46   #285
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Å søren, jeg har nettopp vært ute å kjøpt inn alt til å lage rundstykkene i morgen, men jeg har bare en liten boks! Blir det helt galt da?

Jeg har alltid brukt den lille. De store har jo akkurat kommet, men begge deler er sikkert like greit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 21:16   #286
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Bakte de grove i kveld og har spist tre allerede. Har lyst på enda flere, fantastisk gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:29   #287
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Da står første brett av fire i ovnen. Har rimelig høye forventninger nå altså.

Eneste usikkerhetsmomentet er at jeg synes gjæren så litt "rar" ut. Det var godt innenfor holdbarhetsdatoen, men det var blitt litt tørr og delvis hvit og mørk i kantene. Den ene så veldig rar ut, så den gikk i søppelet, men den andre så og luktet greit ut. Håper ikke det var noe galt med den som gjør at rundstykkene nå ikke blir spisendes. De hevet jo som de skulle i alle fall, men nå kjenner jeg at usikkerheten kom sigende ja. Typisk meg det sånn sett. Kanskje jeg skal la mannen smake først?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 21:44   #288
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Og nå har vi smakt også. Dommen er: NAM!! Gleder meg til frokost i morgen.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 09:21   #289
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Tror dere den fine oppskriften blir gode pølsebrød?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:50   #290
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Tror dere den fine oppskriften blir gode pølsebrød?


Ja, det tror jeg at de kan bli.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 23:46   #291
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Holder det med 1 deig til 11 personer som skal spise brunsj tro? Jeg har bakt disse og vet de er himmelske, jeg husker det ble en hel haug rundstykker, men husker ikke om jeg doblet deigen.
Skal servere de til brunsj 1. juledag, kan jeg bake de i morgen (mandag) fryse de og ta opp julaften kveld?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 00:17   #292
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Skal servere de til brunsj 1. juledag, kan jeg bake de i morgen (mandag) fryse de og ta opp julaften kveld?

Jeg tar generelt sett opp gjærbakst den dagen det skal spises, ikke kvelden før. Jeg liker bedre å tine sånt i ovnen like før det skal spises.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 00:22   #293
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tar generelt sett opp gjærbakst den dagen det skal spises, ikke kvelden før. Jeg liker bedre å tine sånt i ovnen like før det skal spises.

Ja, de tiner sikkert til kl 13 - lurt, takk for påminnelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 08:49   #294
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Holder det med 1 deig til 11 personer som skal spise brunsj tro? Jeg har bakt disse og vet de er himmelske, jeg husker det ble en hel haug rundstykker, men husker ikke om jeg doblet deigen.
Skal servere de til brunsj 1. juledag, kan jeg bake de i morgen (mandag) fryse de og ta opp julaften kveld?

Det er en stor deig og jeg pleier å lage 48 rundstykker av den, alså tre brett a 16 stykker. Det er bra med mat til 11 stykker det altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 08:53   #295
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er en stor deig og jeg pleier å lage 48 rundstykker av den, alså tre brett a 16 stykker. Det er bra med mat til 11 stykker det altså.

Samme her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 12:00   #296
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Alle ingredienser er tatt frem og oppdaget nå at jeg kun har kjøpt store bokser med cottage cheese. Googlet og fant ut tror jeg at innholdet i en liten boks boks veier 250 gr?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 12:07   #297
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Alle ingredienser er tatt frem og oppdaget nå at jeg kun har kjøpt store bokser med cottage cheese. Googlet og fant ut tror jeg at innholdet i en liten boks boks veier 250 gr?

Nå gjør de det, men opprinnelig oppskrift var med boksene som veide 300 gram. Jeg tror at det ville være litt hipp som happ om du bruker 250, 300 eller 400 gram egentlig. Det er en stor posjon.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 12:17   #298
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

OK Da bruker jeg hele den store boksen. Jentene elsker disse rundstykkene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 13:30   #299
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Eg tar cottage cheeseburger på rein slump, og eit par gonger når eg har glemt å kjøpe det har eg lags uten. Men eg har litt solsikkekjerner og to never havregryn, og speltmjøl i. Det blir veldig godt!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 13:47   #300
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Cottage cheeseburger? Den må da være veldig mye sunnere enn vanlig cheeseburger?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no