Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blir kullsyremaskin brukt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-16, 14:31   #41
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Daglig

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 11:34   #42
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Blir brukt noen ganger i uka. Lager kullsyrevann og setter i kjøleskapet. Vi har også kjøpt ny patron, og den ble kjøpt ganske kjapt etter at den forrige gikk tom. Mest "styr" med patron var å finne ut hvor de har det, men det har de på Jernia og de butikkene som selger kullsyremaskiner. Etter det jeg har skjønt, er det samme patron p sodastream, aqvia og den billige på Rusta, så det er rimelig greit å få tak i. Ta med den gamle for innbytte.

Barna her drikker nå mye mer kullsyrevann på bekostning av fruktjuice. Lager også drinker av fruktjuice hvor de topper med kullsyrevann. Essensene som man kan få kjøpt bruker vi ikke i det hele tatt utover å smake på noen av de som fulgte med. Hender vi bruker kullsyrevann i vanlig husholdningssaft osv.

Det det koker ned til, er om dere liker kullsyreholdige drikker, egentlig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 14:40   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Hvor lenge skal jeg holde inne knappen? Det står ikke noe om det i bruksanvisningen, såvidt jeg kan se. Synes det er litt skummelt med slike nye ting.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 17:48   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Jeg holder den nede i 3, 4 sek x 4-5 ganger. Liker den ordentlig puffet. Den sier i fra om du holder for lenge med en tja, heftig prompelyd

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 21:44   #45
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Tre prompelyder må jeg ha.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 01:05   #46
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Vi bruker den ofte så lenge vi har kullsyrepatron. Når patronen er oppbrukt, går det ofte uker og måneder før vi husker å kjøpe ny, og da er den skapfyll.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 01:16   #47
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Jeg bruker min daglig. Men jeg elsker kullsyrevann, da. Om den blir brukt eller ender som skapfyll, hendler jo bare om en er glad i kullsyrevann eller ikke?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 01:17   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Aldri vurdert en sånn, men ble litt nysgjerrig. Funker en billig en til 299, eller er det bare dumt? Liker farris godt, men det går nok bare en flaske i uka her. Det hadde vært fint hvis den kunne få mannen til å drikke mindre cola i helgene, men jeg vet jo ikke om det skjer...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 01:35   #49
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Aldri vurdert en sånn, men ble litt nysgjerrig. Funker en billig en til 299, eller er det bare dumt? Liker farris godt, men det går nok bare en flaske i uka her. Det hadde vært fint hvis den kunne få mannen til å drikke mindre cola i helgene, men jeg vet jo ikke om det skjer...

Jeg tror prisen har lite å si egentlig så det går sikkert fint. Tror vår kostet 5-600,-

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 01:50   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg tror prisen har lite å si egentlig så det går sikkert fint. Tror vår kostet 5-600,-

På Rusta har de en til 149. Så billig at mannen sier at vi jo godt kan prøve.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 02:59   #51
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Jeg liker ikke Farris eller Bris, men hjemmelaget boblevann er ok. Vi bruker likevel vår mest når vi har gjester, jeg glemmer å tenke på at jeg har den.
Men skal starte prosjekt kutte ut lettbrus etter nyttår, så da bør den bli plassert litt lenger frem på benken, så jeg husker den.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 10:22   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Aldri vurdert en sånn, men ble litt nysgjerrig. Funker en billig en til 299, eller er det bare dumt? Liker farris godt, men det går nok bare en flaske i uka her. Det hadde vært fint hvis den kunne få mannen til å drikke mindre cola i helgene, men jeg vet jo ikke om det skjer...

Vi kjøpte en til 299, men der var det ikke med patron, så det måtte kjøpes ved siden av til 250 kr. Jeg kjøpte også en ekstra flaske så etterpå så jeg at jeg kunne like gjerne ha kjøpt en dyrere for der var disse tingene med.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 10:37   #53
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Nei. Støver ned.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 11:42   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg holder den nede i 3, 4 sek x 4-5 ganger. Liker den ordentlig puffet. Den sier i fra om du holder for lenge med en tja, heftig prompelyd

Vi liker også mye kullsyre og trykker 3-5 ganger, men det er jo en smakssak.

Kjøpte en Aqviapakke på Obs! til rundt 1000 kroner, men da var det ganske mye med, både flasker, patron og smaker. Sånn i ettertid - de smakene var jo gøy for unga, men ikke noe jeg hadde savnet. Vi tenkte at vi trengte flere flasker, men jeg tenker nå man kommer langt med 1-2 flasker til selve maskinen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 14:40   #55
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor lenge skal jeg holde inne knappen? Det står ikke noe om det i bruksanvisningen, såvidt jeg kan se. Synes det er litt skummelt med slike nye ting.

Det avhenger av maskinen. På vår så trykker jeg en lang gang, på foreldrene mine sine så må vi ha flere trykk. Greit å prøve seg frem:-)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 14:44   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Brukes mye hvis den bare har patron i seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 14:49   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

En ting jeg lurer på er om det finnes noen flasker som tåler oppvaskmaskin? Akkurat det er et irritasjonsmoment med vår.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 23:00   #58
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting jeg lurer på er om det finnes noen flasker som tåler oppvaskmaskin? Akkurat det er et irritasjonsmoment med vår.

SodaStream har nettopp kommet med flasker som tåler oppvaskmaskin

Vi har 4 flasker som ligger i kjøleskapet konstant. Det dekker dagsforbruket vårt.

Jeg vil anbefale å ha flere enn en patron. Når man da bruker siste, så har man noen dager på å skaffe nye.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 23:17   #59
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

SodaStream har nettopp kommet med flasker som tåler oppvaskmaskin

Vi har 4 flasker som ligger i kjøleskapet konstant. Det dekker dagsforbruket vårt.

Jeg vil anbefale å ha flere enn en patron. Når man da bruker siste, så har man noen dager på å skaffe nye.

Er de nye flaskene kompatible med gamle soda stream-maskiner? Vår er minst fem år gammel, om ikke mer. Jeg har krympet et par flasker i oppvaskmaskinen tidligere, så nye flasker som tåler det hadde vært supert!

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 23:22   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir kullsyremaskin brukt?

Vi hadde vår første middag med SodaStream i dag, og i det daglige er det absolutt et fullgodt alternativ til Farrisen vår. Men jeg er litt mer i tvil til fredagstacoen. Er det noen som har smakt sitron/lime-smakstilsetningen til SodaStream og kan si noe om hvordan det blir i forhold til grønn/gul Farris?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no