Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-17, 14:01   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg kan heller ikke huske å ha lest noe om Marius eller sett bilder som ikke har vært i offisiell sammenheng. Og alt jeg hører etter dette brevet tyder på en privilegert ung mann som gjerne lever et luksusliv på vår regning, og gjerne viser det frem. Det eneste MM oppnår er å spre informasjon som de fleste av oss ikke hadde fra før.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 14:36   #42
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Pølsebara og Blå konkluderer greit for meg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 15:09   #43
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Det brevet ga ingen mening. Som mange allerde har påpekt: Gutten har jo selv valgt å være mer enn litt synlig i sosiale medier, å opptre i en TV-serie og hva_har_du. Med unntak av at pressen gjorde et nummer av at han valgte å selge noen dyre greier på Finn under fullt navn, har jeg hørt veldig lite om fyren. Jeg synes MM er på tynn is, og burde i det miste være konkret når hun sier at han er fritt villt for pressen. En episode for 16 år siden der de gikk over streken, er ikke nok.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 16:45   #44
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Enig ned deg og de fleste her, pøbelsara.
Dette er vel litt av "pakka" når man gifter seg med en kronprins? Ikke å være fritt vilt, noe han heller ikke har vært. Men han vil jo være mer interessant en en annen hvem som helst 20-åring.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 16:47   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Marius har da ikke giftet seg med en kronprins. Ikke ennå i alle fall.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 16:49   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Marius har da ikke giftet seg med en kronprins. Ikke ennå i alle fall.

Nei, ser det ble litt misvisende.
Mente moren, som skrev dette klagebrevet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 16:58   #47
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.744
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Om det handler om ting som pressen og osloungdommen vet, men ikke skriver om, gjør jo muligens dette brevet Marius mer interessant for det norske folk.

Jeg vet lite om ham, men pga Skam vet jeg han var på russebuss med Thomas Hayes. Mitt inntrykk, som kun baserer seg på magefølelse er at han liker å være rik kjendis. Jeg innser at det er fordomsfullt på vegne av unge Borg Høiby.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 17:01   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg tenker vel at det er naturlig at hun ønsker det, men som for andre unger som er blitt voksne hadde det vært klokere å la han si det selv hvis det skal sies. Det blir litt diskrepans mellom hans fremferd og hennes ønske.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 17:08   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.744
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg lurer på om han brukt medierådgivere før hun skrev brevet. (Kanskje jeg burde lese brevet før jeg svarer i tråden her ).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 17:37   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Det er vel ikke så lett å være kjendis og ikke en offentlig person på én gang?

Kan vi legge ned kongehuset NÅ?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 17:42   #51
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Det har vel vært noen oppslag om han og kjæresten hans, har det ikke? Jeg hadde ikke likt det så godt om jeg var 20 år.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 17:51   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det har vel vært noen oppslag om han og kjæresten hans, har det ikke? Jeg hadde ikke likt det så godt om jeg var 20 år.

Men det er greit å være med i Skam? Man kan ikke få i både pose og sekk. Enten så velger du å være så anonym som du klarer, eller så er du med på leken. Han er med på leken i mine øyne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 19:05   #53
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Av det jeg hørte fra veskantungdommens foreldre skal pressen ha vært veldig hensynsfull med Marius. Det var særlig med tanke på deling i SoMe og noen hendelser i vår, i forbindelse med russetiden. Jeg tror det kan ligge noe mer bak her, men at norsk presse, tross alt er hensynsfull med kongehuset.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 19:13   #54
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nå vet alle at se og hør har 12 siders bursdagsspesial. (Jeg visste det ikke før brevet for å si det slik. Just sayin' ...)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 14-01-17 kl 20:23.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 19:26   #55
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg blir stadig mer anti-kongehus. Han er 20. Uforståelig brev fra MM, og om det er konkrete brudd bør de bruke Pfu, ikke skrive monologer og nekte komentering og konkrete eksempler.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 19:49   #56
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Alt i alt tenker jeg at pressen bør være varsomme når det skrives om enkeltpersoner, og særlig når de er "unge og dumme". På den annen side sett har vi, til sammenligning, en svært veloppdragen sladrepresse her til lands.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:15   #57
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg tenker at Marius Borg Høiby er en svært priviligert ung mann som har vokst opp i rammer få forunt og at han i aller høyeste grad høster fruktene av dette (bildene på instagramprofilen hans vitner iallfall om det). Det er ikke alle forunt å ha hjemmefest med en kjent elektronikaduo mens man selv spruter ned gjestene i Champagne når man bli 20- alt ligger ut på nevne duos profil og ble offentliggjort omtrent simultant med at MM ber om at han må få være i fred ).
Mette Marit kan ikke bare bestemme at Marius ikke er en offentlig person. Det ble han da han hoppet rundt på isbjørnskinn i førjulshygge på kongsseteren da han var tre år. Den gangen var Mette Marit en hyssingfarget, usikker og royal-newbie, så hun var kanskje ikke helt der at hun klarte å definere selv om Marius skulle være, eller ikke være, en kongelig light. Men det ble han og det var hun som dro gutten foran kamera. Nå angrer hun kanskje på det, men det er litt for sent å angre seg 17 år etter. Han har levd i offentligheten siden den gang og selv tror jeg han er happy med det...

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:29   #58
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kan vi legge ned kongehuset NÅ?

Ja, det frister bare mer og mer med presidentvalg...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:35   #59
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg synes brevet til Mette-Marit er usedvanlig flaut. Det kunne sikkert vært greit om det faktisk hadde vært et problem, og om hun i tillegg var saklig og konkret rundt dette. Men det hun har skrevet er så dårlig. Samtidig som jeg får inntrykk av at hun veldig gjerne vil at det skal være veldig klokt. Litt sånn Michelle Obama, med melding til alle tjueåringer, med dikt og greier. Og gjentatte forsøk på å spille på det å være mor.

Nei, fytti. Vi kan selvsagt ikke ha monarki. Av en hel rekke grunner. Like greit at de opptrer såpass uklokt, så det blir tydeligere for alle.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:37   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kan vi legge ned kongehuset NÅ?

Ja!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no