Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 00:38   #61
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Til jentene har jeg i alle fall kjøpt et sett med Little Petshop figurer. 10 figurer til hver som blir fordelt på 10 dager. Har også kjøpt fingerdukker på IKEA. Der tar jeg to dukker hver dag, men det blir i alle fall 5 dager på hver unge som er dekket opp at en pakke sånne. Fingerdukker får også lillebror på 2 år. Lillebror får mange småbiler og fly i år egentlig. Fant fin serie på Extra Leker, så da får han i alle fall en del i samme serien.

På søndagene så har vi gjerne en litt større gave (i størrelse, ikke nødvendigvis i pris) som gjerne er noe de kan gjøre eller sitte opptatt med en stund. F.eks. noe klippe/lime greier, klistremerker, aktivitetshefte el. Det er stor stas på søndagene når pakka inneholder et bilde av et sted i huset, også skal de ut på letejakt. Alle får forskjellig bilde. Samme gjelder på julaften da de rett og slett får en av julegavene i kalenderen på morgenen (må lete etter bilde). På hverdagene lærer en fort at en ikke kan ha for store og tunge ting om alt skal henge på en sånn brodert kalender med ringer i alle fall. Første året med to på samme ble det jammen tungt. Nå har i alle fall ungene hver sin kalender, men en kan ikke ha det så veldig tungt allikevel. Blir fort mye uansett med 24 gaver.


Sist redigert av Elisabet : 01-10-08 kl 00:43.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 02:35   #62
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til julekalender

Er det tips til gaver eller selve kalenderen du trenger?

Vår kalender:
Ungene får hver morgen en lapp hvor det står litt kryptisk hvor gaven befinner seg.
Er ikke veldig begeistret for ferdig sydde kalendere hvor gavene henger lina opp.
Derfor gjør vi det slik. Da blir det litt mer spennende også i motsetning til bare å hente ned gaven som henger der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:39   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julekalender

Gådd. Jeg må kanskje begynne å tenke på dette ja.
Mannen har ønsket seg en legokalender, den drittungen.

Poden har pakkekalender, og der skal det i hvert fall vanke Kaptein Sabeltann-film (Greven av Gral kommer i november).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 07:52   #64
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Tips til julekalender

Her er man i gang med kalenderplalegging:

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 07:54   #65
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Tips til julekalender

Jeg så to forresten forskjellige Legokalendere en dag her, men husker ikke om det var Ellos eller SparKjøp.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:30   #66
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julekalender

Jeg må vel begynne snart jeg og.

Den vanskeligste blir 13 åringen. Godteri og tyggis er utelukket da hun skal slutte med det så fort hele reguleringen kommer på. Dyre ting er også utelukket siden jeg har en skokk med unger. Vurderer faktisk å pakke inn en tier de dagene jeg ikke finner på noe annet. Ikke store summen, men bedre enn noe ræl ho ikke vil ha.

I fjor ble det puslespill på alle tre. De to eldste syns det var morsomt, men minsten syns ikke det var så stas. Heldigvis slipper jeg kalender til bittelille i år.

Jeg må tenke litt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no