Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel festmat til mange gjester

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 14:58   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Pølser? Jeg som er selverklært pølsehater og høylydt klager på at det serveres ved alle anledninger?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:02   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Pølser er ikke bare pølser. Det finnes gode/sunne/smakfulle pølser.
Da slipper du store kjeler, fat og alt det der. Genialt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:06   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Eller hva med rett og slett spekemat, potetsalat, eggerøre, en salat og god loff?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:41   #24
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Rundstykker med godt pålegg. Eggerøre, laks, karbonader, ost og paprika, skinke, leverpostei.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:15   #25
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Hva med litt forskjellig tapas? Noe kan lages i forveien, og så varmes opp.
Albondigas, båtpoteter, aioli, brød, noe kyllingsaker, melon, serranoskinke, div oster osv.
Jeg liker godt å diske opp med litt av hvert når vi har mye folk på besøk, alle finner alltid noe de liker.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:21   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Jeg har laget tacolodd (tacolåda) i stor langpanne til mange, men stor suksess. Da kan de jo velge tilbehøret ved siden av selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:26   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Sodd

Lasagne kan forøvrig lett lages i store doser da. med salat og brød er jo det innmari godt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:00   #28
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Det er sikkert å banne i kirka (ettersom jeg ser at mange her er veldig begeistret for sodd), men det er for meg noe av det stussligste som går an å servere. Det hjelper ikke hvor mange "kjøttboller" eller ekstra grønnsaker man putter opp i. Det er og blir en tynn, ikkesmakende buljongvariant med litt tilltygg. Skal man først servere noe i den gata hadde jeg heller laget en grønnsaksgryte selv fra bunnen, med farseboller feks. Eller så er ferskt kjøtt og suppe knallgodt - lettvint å lage - og servere!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:04   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Det er sikkert å banne i kirka (ettersom jeg ser at mange her er veldig begeistret for sodd), men det er for meg noe av det stussligste som går an å servere. Det hjelper ikke hvor mange "kjøttboller" eller ekstra grønnsaker man putter opp i. Det er og blir en tynn, ikkesmakende buljongvariant med litt tilltygg. Skal man først servere noe i den gata hadde jeg heller laget en grønnsaksgryte selv fra bunnen, med farseboller feks. Eller så er ferskt kjøtt og suppe knallgodt - lettvint å lage - og servere!



Husk at det er forskjell på sodd og da!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:06   #30
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Husk at det er forskjell på sodd og da!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:07   #31
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Fiskesuppe eller lasagne hvis det ikke er for varmt.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:08   #32
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Husk at det er forskjell på sodd og da!


Jeg ser den altså. Hadde vært veldig gøy å få smake ekte hjemmelaget sodd, men de på spann? Fy for satan!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:10   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.


Jeg ser den altså. Hadde vært veldig gøy å få smake ekte hjemmelaget sodd, men de på spann? Fy for satan!

Søs hadde vilt-sodd i bryllupet sitt.

Men som sagt, det er forskjell på de i spann også.
Man må ha riktig sodd.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:17   #34
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Søs hadde vilt-sodd i bryllupet sitt.

Men som sagt, det er forskjell på de i spann også.
Man må ha riktig sodd.

Jeg har ved et par anledninger blitt invitert i selskap hos trøndere hvor vi da skulle serveres sodd. Da har det vært sodd fra spann og det smaker da ingenting annet enn tynn buljong? Hvilken type er best? Mulig jeg har vært veldig uheldig, men jeg skjønner liksom ikke greia med sodd altså. Annet enn at det er lettvint å lage\servere altså...

Jeg kommer fra Valdres og jeg er oppvokst på hjemmelaget tradisjonsmat. Jeg er ingen "matsnobb" og skjønner at det er forskjellig smak og kultur rundt om i landet, men hvorfor lager ingen sodden selv?

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:18   #35
Gardenia
Aktiv
 
Gardenia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 114
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Taco er noe de fleste liker (og kjempelett ,fort og greit å lage !) Om man øsnker å gjøre det litt festligere kan man feks lage tacopai og servere med salat og en god rømmedressing til ......

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:18   #36
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Viltsodd høres foresten veldig godt ut.

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:20   #37
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Jeg hadde ikke gått for Sodd.Det ble servert i dåpen til tanteungen min siden svigerinnen min er fra Trøndelag. Det ble MYE sodd igjen,og det gikk mye kaker. Det ble for å si det mildt en fiasko.

Jeg hadde nok gått for et minikoldtbord (karbonader,eggerøre, salat, kylling,brød), lasagne eller ei gryte.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:23   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

I hvilken verden lever dere som synes koldtbord er enkelt?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:26   #39
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I hvilken verden lever dere som synes koldtbord er enkelt?

Det er sikkert slike merkelige mennesker som har snille venninner som lager all maten for dem.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:26   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Jeg har ved et par anledninger blitt invitert i selskap hos trøndere hvor vi da skulle serveres sodd. Da har det vært sodd fra spann og det smaker da ingenting annet enn tynn buljong? Hvilken type er best? Mulig jeg har vært veldig uheldig, men jeg skjønner liksom ikke greia med sodd altså. Annet enn at det er lettvint å lage\servere altså...

Jeg kommer fra Valdres og jeg er oppvokst på hjemmelaget tradisjonsmat. Jeg er ingen "matsnobb" og skjønner at det er forskjellig smak og kultur rundt om i landet, men hvorfor lager ingen sodden selv?


Dette er det beste:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no