Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel festmat til mange gjester

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 21:27   #41
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Om du bestiller fedig koldtbord fra et bra sted er det enkelt.

Vi var i navnfest hvor de hadde bestilt tapas, det var også godt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:27   #42
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Det er noe med mat på spann som byr meg imot, hva med dere?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:30   #43
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I hvilken verden lever dere som synes koldtbord er enkelt?

Karbonader og kylling hadde jeg da kjøpt ferdig....Varme opp det,lage eggerøre og en salat. Det tar da ikke lang tid?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:30   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Ikke overbegeistret for mat fra spann jeg heller. Bestille koldtbord vil nok mildt sagt sprenge budsjettet. Jeg er ørlite grann fristet til å servere fiskesuppe med rundstykker til, kjenner jeg, men må kanskje se an værmeldinga.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:31   #45
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dette er det beste:

Det der er ikke mat....syns jeg da...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:32   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Karbonader og kylling hadde jeg da kjøpt ferdig....Varme opp det,lage eggerøre og en salat. Det tar da ikke lang tid?

Jeg er bare vant til å forholde meg til en ting (ala gryte) når vi har så mange gjester. Er redd det vil stresse meg å ha mange ting å tenke på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:37   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Det der er ikke mat....syns jeg da...

Hva annet enn mat kan de være da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:38   #48
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I hvilken verden lever dere som synes koldtbord er enkelt?

I den verdenen man ikke regner sodd og lapskaus for festmat

Jeg synes det er så skuff å få servert dette, det er jo letttvint hverdagsmat, jo.

Koldtbord kan være både enkelt og greit, men det er klart at man må påregne noe tid til matlaging.

Hvis man vil ha minst mulig å gjøre før et slikt måltid er Boef Bourgignon det klart enkleste alternativet.
Lett som en plett, og lager seg selv mer eller mindre.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:38   #49
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Inderøysodd er det beste! Ikke Innherred.

Ellers vil jeg slå et slag for tapas eller lasagne. Kjøttboller i mengder, kyllingvinger og poteter. Noe ost og den fantastiske foccaciaen. Og aioli da.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:38   #50
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Koldtbord er veldig greit. Serverte det 4.juledag og omtrent alt var klart på forhånd. Hadde to typer salater, elgkarbonader men lauk, eggerøre, rundstykker, spekemat og marinert kyllingfilet. Alt unntatt kyllingfileten og den grønne salaten blei lagd dagen før. Den marinerte kyllingfileten blei steikt i ovnen rett før alle kom.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:51   #51
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ikke overbegeistret for mat fra spann jeg heller. Bestille koldtbord vil nok mildt sagt sprenge budsjettet. Jeg er ørlite grann fristet til å servere fiskesuppe med rundstykker til, kjenner jeg, men må kanskje se an værmeldinga.

Fiskesuppe og rundstykker er jo kjempegodt! Hvor kommer værmeldingen inn i bildet?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:52   #52
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Fiskesuppe og rundstykker er jo kjempegodt! Hvor kommer værmeldingen inn i bildet?

Jeg tenker litt at det ikke er 40 grader og strålende sol-mat. Vi skal spise ute.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:59   #53
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tenker litt at det ikke er 40 grader og strålende sol-mat. Vi skal spise ute.

Fiskesuppe er jo virkelig sommermat.
Deilig kremet suppe med massevis av ferske blåskjell, samt godt brød og ekte smør til.

Hva med dampede blåskjell da? Det er jo virkelig enkelt, og da får du den ene gryta du etterspør.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:00   #54
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hva annet enn mat kan de være da?


Nei altså personlig syns jeg det lukter og smaker forferdelig. Og når ikke en gang bikkja ville ha det så...Men jeg forstår at det er en trøndertradisjon,den slo bare ikke an i vår familie...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:00   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pølser? Jeg som er selverklært pølsehater og høylydt klager på at det serveres ved alle anledninger?

Min tanke var at du kanskje kunne gjøre det litt enkelt for deg selv da, kjære deg .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:04   #56
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Jeg synes lasagne er genialt.Bruk en eller flere store former.
Du kan lage den ferdig dagen før, men ikke stek den i ovnen før den dagen den skal serveres.
Salat og godt brød til

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:05   #57
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tenker litt at det ikke er 40 grader og strålende sol-mat. Vi skal spise ute.

Tjah. Dersom du allerde er inne på fiskesuppe ville jeg ha servert den uansett vær. Jeg synes i alle fall det er både godt og festpassende uansett vær.

Alternativt ville jeg ha tenkt på chili con carne eller boeuf bourgignon som allerde nevnt. Eller gått for lapskaus som du pleier, jeg synes det er godt og det er noe alle liker. For meg er det dessuten nesten eksotisk siden jeg bare spiser det hos Mamma.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:09   #58
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det er noe med mat på spann som byr meg imot, hva med dere?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:20   #59
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Det var da voldsomt til dissing av sodden. Sodd er godt! Hjemmelaget er best ,men man kam pimpe opp inderøysodden også til å bli riktig så smaskens!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:27   #60
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel festmat til mange gjester

Hva med å lage grillmat, lage ferdig pakker med fisk, grønnsaker, kylling, biff, pølser(til de som vil ha), hamburgere, pitapizza, sommerkotletter etc. Så ha en stor bolle med potetsalat og en stor grønn salat, hvitløksbød som tilbehør.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no