Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Fortell meg om brodering

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-14, 17:05   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om brodering

Jeg har kjøpt et vintage mønster til å brodere alle stat-blomstene til USA, men det står ikke hvordan. Det er et transfer-mønster, og på baksiden står det beskrevet running stitch, back stitch, outline stitch, single stitch, loop stitch, satin stitch, long and short stitch, blanket stitch, cross stitch, feather stitch, buttonhole stitch og franske knuter, men det står ingen steder hvor jeg skal bruke hva.

I teksten er også crewel work nevnt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:07   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Her fant jeg det på en blogg, og der ser jeg jo endel. Men kan jeg egentlig bare velge hva jeg syns er pent da?

http://oliveout.blogspot.no/2011/03/...e-flowers.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:16   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Her er en med bare outline stitch:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:30   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Jeg ville googlet de ulike stingene og sett hva som blir penest hvor, basert på bildene fra bloggen. Bærene til Oregon er typisk noe jeg ville brukt french knot til, f. eks.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:30   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Og så tipper jeg Fløyel og de andre bunadssyerne her inne vil ha gode råd til deg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:46   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Lykke til, det ser jo kjempeflott ut det i bloggen!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 17:49   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Ja, jeg må rope på Fløyel.

Acsa: Ikke sant? Men det er litt sv et prosjekt da. Tenkte å lage det som lappeteppe, så kan jeg ta en liten lapp av gangen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 19:44   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

California poppy! Storesøster hadde enrichment class på hjemmeskolen om "USA Coast to coast", da lærte de alle delstatsblomstene. Og konkurrerte i å spotte alle delstatsbilskiltene. Lykken var stor da vi kom inn på en diner i San Fran som hadde alle på veggen! Men jeg ble veldig god på å se etter dem, jeg glemte å ikke gjøre det når ungene ikke var i bilen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 00:59   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Å Texas' Bluebonnet. De er så nydelige! Enda mer nydelig er de når de står sammen på store enger. *drømmer*

Og det var det jeg kunne bidra med i denne tråden.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 01:19   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Er bluebonnet en lupin? :sporer helt av:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 05:59   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er bluebonnet en lupin? :sporer helt av:

Jepp!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 06:12   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Sitat:

eg har kjøpt et vintage mønster til å brodere alle stat-blomstene til USA, men det står ikke hvordan. Det er et transfer-mønster, og på baksiden står det beskrevet running stitch, back stitch, outline stitch, single stitch, loop stitch, satin stitch, long and short stitch, blanket stitch, cross stitch, feather stitch, buttonhole stitch og franske knuter, men det står ingen steder hvor jeg skal bruke hva.

I teksten er også crewel work nevnt.

Så morsomt Tallulah, utrolig kult bilde - Stichery er veldig populært i USA, vi kaller det stichery i Norge også (i quiltemiljøene), og det er mer som å tegne med tråd. Jeg foretrekker å stiche med ramme for å ikke få det bulkete. Å stryke på sticheryvatt på baksiden for å få litt mer hold i stoffet er alfa/omega for å få det pent. Sticheryvatt er som tynn-tynn flanell med en side som stykes på stoffet du skal brodere på.

Er det lin du skal bordere på? I så tilfelle vil også vatten gjøre at stoffet blir stabilisert og vil da enklere holde sin form.
Ta kopier av alle mønstrene før du overfører de til stoffet, så har du originalene til senere og om noe går galt.
Er det noe du må tegne på stoffet, stryker du de på eller er det allerede tegnet på? om du skal tegne på stoffet er det egen penner som gjør at strekene går bort når du stryker stoffet i etterkant, pass derfor på å styke på sticheryvatt FØR du overfører mønsteret.(Det er skikkelig møkk!! å tegne først for så å stryke på vatten, da blir ALT du har gjort borte! Har i hvertfall jeg hørt.)

Nå har jeg surfet litt på dette veggbildet, og jeg syntes de bruker grove sting, jeg tror personlig, at det hadde blitt nettere om du konsentrerte deg om noen få stingtyper og syr med 3 tråder DMC. (Jeg håper du har kjøpt med nok DMC tråd, de koster kr 18,- pr dokk hjemme, her koster de kr 3,-)

De stingene jeg ville ha brukt er:
- Attersting
- Plattsøm
- Franske knuter
- Mille fleurs/løkkesting
- Små kjedesting (der de har brukt silkesting, silkesting blir ofte litt kraftig syntes jeg...)
- Sjattersting på enkelte steder, som gress.

De har brukt mye silkesting (b.la. i teksten og grener/stilker), men jeg tror teksten kommer bedre frem hvis du bruker attersting, evt små kjedesting for å få litt kraftigere bord rundt og stilker.

Her ser du den norske oversettelsen:
http://www.margaretha.no/butik/docs/...tt.asp?Land=NO

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lysbilde1.JPG (122,9 KB, 341 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 05-08-14 kl 16:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 06:15   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Her ser du lange løkkesting. Gresset i Wyoming er sjattersting.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lysbilde1.JPG (64,5 KB, 341 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 05-08-14 kl 06:26.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 06:20   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Jeg broderer et teppe nå, ved å bruke disse stingene som jeg har nevnt for deg:
Her er hjertet og blomstene sydd med små kjedesting, sirklene er plattsøm, stilkene mellom hjertene er attersting f.eks.



Teksten er med attersting:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg BFF I.jpg (84,9 KB, 342 visninger)
Filtype: jpg BFFII.jpg (43,9 KB, 343 visninger)
Filtype: jpg BFFIII.jpg (57,5 KB, 8 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 05-08-14 kl 06:40.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 06:34   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Crewel work - er rett og slett sjatteringssøm og plattsøm med flere farger som blender i hverandre. Vil du ha personlig assistanse og opplæring må du nesten vente til jeg kommer hjem - dvs. neste uke, men jeg tror du får det til.



Husk gode hjelpemidler:

- Sticheryvatt
- broderiramme
- Gode nåler! Veldig undervurdert! - en nål er ikke en nål.
Jeg liker stivere broderinåler, andre foretrekker nåler som former seg til sin egen systil.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Crewel-work.jpg (102,3 KB, 338 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 05-08-14 kl 06:44.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 10:52   #16
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Fløyel har jo en super oversikt.

Gode instruksjoner til forskjellige sting kan du finne på Youtube, og for eksempel her: http://stitchschool.blogspot.no/

Også må jeg selv få takke for tipset om stitcheryvatt, Fløyel. Jeg broderer mest korssting, men har innimellom prøvd meg på andre typer broderi. Da har jeg synes at det har vært vanskelig å få det pent, blant annet fordi at stoffet ikke har holdt formen godt nok, selv om det er spent stramt i en ramme. Så nå må jeg prøve stitcheryvatt neste gang. Har ikke lest om det før faktisk, men så har jeg lest mest i broderiblogger, ikke quilteblogger.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:33   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Takk for uvurderlig hjelp, Fløyel og indie!

Jeg syns også det ene broderiet jeg fant bilder av var litt grovt. Jeg tenkte selv at jeg ville ha litt tynnere bokstaver.

Jeg kjøpte dessverre ikke noe broderigarn. Det var jo virkelig en enorm prisforskjell. Æsj, altså.

Mønsteret er visstnok et som man stryker på, og som skal funke flere ganger. Det er kjempegammelt, så om det funker lenger vet jeg ikke. Hvis ikke, tegner jeg det opp med en eller annen spesialpenn da, og stryker på det?

Hva slags stoff jeg skal brodere det på har jeg heller ikke tenkt på. Anbefaler du lin? Jeg tenkte at det skulle bli et lappeteppe, om jeg noensinne greier å brodere alt sammen, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:00   #18
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjøpte dessverre ikke noe broderigarn. Det var jo virkelig en enorm prisforskjell. Æsj, altså.

Du kan kjøpe på nett også. Fra UK er som regel frakten ganske lav. Se for eksempel her: http://www.sewandso.co.uk/DMC-Stranded-Cotton

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 16:29   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Hvor store er hvert blomsterbilde? Er de store nok så de monner til et lappeteppe? Hvis du syntes hver blomst blir liten kan du kopiere mønsteret og overføre på stoffet med penn. Bruk lyskasse eller vindu i dagslys som hjelp rett på stoffet med spesialpenn (skal finne merke til deg)

Jeg syntes det er godt å sy på en blanding av bomull og lin, husk bare å vask stoffet først, ergelig om hele teppet krymper med alle broderiene på i etterkant. (sy en sikksakksøm rundt hele stoffet og vask i maskin, du kutter bitene til hvert broderi etterpå).

Kathrines Quiltestue på Frogner i Oslo har godt utvalg i penner, bakgrunnsstoffer og sticheryvatt. Ikke kjøp billig-tråd! DMC og Anchor garanterer at tråden deres ikke farger av. Du får kjøpt tråd på Ebay også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 18:19   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Hver av blomstene er 9-12x9-10 cm og kartet over USA er 56x45. Det virker større enn de jeg fant på nettet, og de har heller ikke blomsternavnet, bare staten. Det er også et stort bilde av en rose som er 30x43. Jeg tenkte å ha annenhver rute med blomstermotiv og en fargeblokk, også ha det store kartet i midten, og på andre siden ha den store rosen i midten og enten ensfarget rundt, eller fargeblokkruter.

Tror du det blir behagelig og pent med et teppe med linlapper?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 11:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no