Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 09:13   #21
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Syntes den var artig, jeg. Amerikanere er snodige dyr.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:11   #22
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Næh, har de vært i hodet mitt? Det der er jo min stadig tilbakevendende graviditetsdrøm med tittel "Hjelp hvor er babyen?"

I neste episode finner hun babyen i en haug med avrevet gavepapir...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:30   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Litt tåpelig, men ikke fæl og grusom.

Det blir litt sånn som en mamma beskrev at hun hadde tenkt mens hun gikk gravid: "Tenk om jeg glemmer å mate babyen min!" Hun fant fort ut etter at barnet var kommet at det ikke var noe tema, ungen hadde vett på å si fra selv.

Det samme med denne reklamen. Du forlegger ikke ungen noe sted og glemmer hvor, den sier rimelig kjapt fra og er lett å finne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:11   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Lillegutt har begynt å krype, og har med det økt radiusen sin betraktelig. Så det er ikke alltid jeg finner ham i det første rommet jeg leter

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 23:54   #25
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Jeg lo ikke.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 00:05   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Jeg lo. Dumme amerikanere.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 00:29   #27
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Litt tåpelig, men ikke fæl og grusom.

Det blir litt sånn som en mamma beskrev at hun hadde tenkt mens hun gikk gravid: "Tenk om jeg glemmer å mate babyen min!" Hun fant fort ut etter at barnet var kommet at det ikke var noe tema, ungen hadde vett på å si fra selv.

Det samme med denne reklamen. Du forlegger ikke ungen noe sted og glemmer hvor, den sier rimelig kjapt fra og er lett å finne.

I og for seg ikke helt uaktuelt dette. Jeg og gubben dro på båttur til Køben da sneipen var litt over 2 måneder gammel og hvem tror dere satt i lugaren og skrek "helvete - jeg har glemt mat til Junior!!!"?? Av en eller annen grunn var dette en sensasjonell dag hvor vi var der tidlig slik at jeg faktisk fikk kastet meg av båten, kylte vakten som forsøkte å stoppe meg til side, tok drosje til nærmeste butikk, hamstret MME og flasker, fes tilbake i samme drosje og rakk båten med et par minutters margin.

Når ville ikke en reklame gjort at jeg ville gjort det i noen større eller mindre grad da, naturlig distréhet, kombinert med ammetåke (!?) gjorde jobben helt alene der. Men reklamen er i så henseende ikke helt urealistisk da og jeg kan uansett ikke forstå hva som er så forferdelig farlig med den. Idiotiske amerikanere :knurr:

Blir like fornærmet hver gang jeg reiser dit og de spør meg ut i hue og ræva om mine intensjoner for oppholdet. Akkurat som om jeg skulle ønske å bli der....

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 07:41   #28
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg lo ikke.

Ikke jeg heller.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 08:46   #29
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Ja,ja hver sin smak.

Syntes ikke den var noe morsom men det er min smak.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 09:56   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Fniste litt jeg ja..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:35   #31
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Jeg lo ikke.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:38   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Amerikanere ... :himler vilt med øynene:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 23:57   #33
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

I og for seg ikke helt uaktuelt dette. Jeg og gubben dro på båttur til Køben da sneipen var litt over 2 måneder gammel og hvem tror dere satt i lugaren og skrek "helvete - jeg har glemt mat til Junior!!!"?? Av en eller annen grunn var dette en sensasjonell dag hvor vi var der tidlig slik at jeg faktisk fikk kastet meg av båten, kylte vakten som forsøkte å stoppe meg til side, tok drosje til nærmeste butikk, hamstret MME og flasker, fes tilbake i samme drosje og rakk båten med et par minutters margin.

Den var bra.

Jeg får skylde på et eller annet jeg for ammetåka kommer vel ikke rett etter fødselen.
Min første sønn var over 1 døgn gammel før jeg kom på at jeg faktisk måtte skifte bleie på han.................
Da hadde han bæsjet, og lukta fikk meg til å huske det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 00:34   #34
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Er denne fæl og grusom? (forbudt Ikea-reklame, Usa)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Den var bra.

Jeg får skylde på et eller annet jeg for ammetåka kommer vel ikke rett etter fødselen.
Min første sønn var over 1 døgn gammel før jeg kom på at jeg faktisk måtte skifte bleie på han.................
Da hadde han bæsjet, og lukta fikk meg til å huske det.

Fint å høre vi er fler sløviser Kanskje en av reklameskaperne er en sånn som oss eller har en kone som er sånn.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no