Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Facebook og jobb

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-11, 00:37   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.205
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Facebook og jobb

Jeg har en jobb der det er praktisk å kunne "like" en rekke bedrifter, som jeg uansett har kontakt med. Jeg ønsker ikke å bruke navnet mitt til dette, fordi jeg a) ikke gidder å tenke jobb døgnet rundt når jeg da får ting inn på veggen og b) liker å holde jobb og privatliv noe atskilt overfor de jeg møter i jobbsammenheng (andre ser jo også hva jeg liker, og det kan virke noget rart for noen at jeg liker visse sider).

Jobben min er offentlig og har (så vidt jeg vet) kun en egen hovedprofil som ikke jeg disponerer.

Finnes det måter å løse dette på? Eller må jeg enten ikke like eller bruke mitt eget navn?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 00:44   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Facebook og jobb

Du kan opprette en alternativ profil der du liker allverdens obskure ting?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 07:37   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Du kan opprette en alternativ profil der du liker allverdens obskure ting?

Er det lov å opprette flere personlige profiler på FB?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 08:41   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er det lov å opprette flere personlige profiler på FB?

Ifølge fjortisen så er det det alle på hans alder gjør ihvertfall. Så har de en snill side hvor mor og far er venner og ser på alle bildene av kattunger og statusene med "pizza hos Lise, den var jammen god sammen med nok en vellykket visning av ABBA-filmen" og en ... mer tenåringsaktuell en.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:05   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ifølge fjortisen så er det det alle på hans alder gjør ihvertfall. Så har de en snill side hvor mor og far er venner og ser på alle bildene av kattunger og statusene med "pizza hos Lise, den var jammen god sammen med nok en vellykket visning av ABBA-filmen" og en ... mer tenåringsaktuell en.

Hvilket fenomen er dette? Nå er mine tenåringer litt eldre enn din, men eh? Jeg tror ikke de har slike doble sider, altså, og jeg tror ikke det er vanlig i vennemiljøet til jentene heller.

Men det jeg lurte på, er egentlig om Facebook i sine retningslinjer sier noe om dette. Jeg finner ikke disse retningslinjene mer.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:15   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og jobb

LM - det er ikke meningen at foreldrene skal tro at de har flere profiler heller. Sånn sett stemmer det at du ikke vet.
Jeg mener også å huske at retningslinjene sier én profil per person, men det er jo ikke noen kontroll noe sted.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:29   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Facebook og jobb

Har man en alternativ e-mail adresse kan man fint opprette en ny profil.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:45   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

LM - det er ikke meningen at foreldrene skal tro at de har flere profiler heller. Sånn sett stemmer det at du ikke vet.

Øy! Prøver du å antyde at mine tenåringer holder ting skjult for meg? Mens din fjortis ikke holder ting skjult for deg?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:49   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Har man en alternativ e-mail adresse kan man fint opprette en ny profil.

Ah, men det er jo ikke det jeg lurer på. Jeg lurer ikke på om det fysisk sett er mulig (for der har jeg da vitterlig funnet muligheter for å få det til med tilnærmet samme e-postadresse til og med). Jeg lurer på hva man signerer på når man godtar Facebooks user agreement.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 09:57   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Øy! Prøver du å antyde at mine tenåringer holder ting skjult for meg? Mens din fjortis ikke holder ting skjult for deg?

Jepp.

(Han har nok sine hemmeligheter han også, og verre blir det nok. Men på datagreier så har han trua på at jeg både graver opp det jeg vil hvis jeg går inn for det - og at jeg lar være hvis han rett og slett er ærlig av seg. Ergo pleier han å fortelle litt. Han forteller sikkert ikke alt. )

  Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:10   #11
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Flere profiler på facebook har til og med jeg, det er ikke uvanlig. Bare opprett en mailadresse til og lag en til profil.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:16   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og jobb

Noen tenåringer (mest de yngste) har to profiler - og det er jo ikke så vanskelig å oppdage heller alltid. Nå har ikke jeg tenåringsbarn, men jeg jobber med tenåringer, og de fleste har bare én profil - de velger istedet å a)ikke legge til mor og far eller b) gi nære slektninger begrenset tilgang.

Jeg synes det høres ut som en god idé å opprette en profil du bruker i jobbsammenheng.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:44   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.626
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og jobb

En jobbprofil er lurt.
Og ja, man kan ha flere profiler, man kan tilogmed opprette en helt falsk en
Og nei, det er ikke forbudt engang.
(selv om det bryter med FB sine egene regler)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 13:36   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En jobbprofil er lurt.
Og ja, man kan ha flere profiler, man kan tilogmed opprette en helt falsk en
Og nei, det er ikke forbudt engang.
(selv om det bryter med FB sine egene regler)

Viktig presisering.

Jeg ser stadig at "Men dere LAR UNGA BRYTE LOVEN!!!!" om noen har en fb-profil som er under tretten år.
Man lar dem riktignok lyve, men lovbrudd er det jo slettes ikke.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 13:59   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.626
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Viktig presisering.

Jeg ser stadig at "Men dere LAR UNGA BRYTE LOVEN!!!!" om noen har en fb-profil som er under tretten år.
Man lar dem riktignok lyve, men lovbrudd er det jo slettes ikke.

Ja, det virker rett og slett som om folk av og til blander de to der litt.
:har 3 FB profiler og INGEN med fullt navn og en sønn (snart9) på FB men sover godt om natten fordetom:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:09   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Tja. Lovlig og lovlig. Hvis man signerer på noe, så syns jeg jo man skal stå inne for det også. Er det ikke slik at det å sjekke av på en sjekkboks som sier "jeg godkjenner" er en like gyldig signatur som det å skrive under på et ark?

Jeg mener i hvert fall at Microsoft benytter seg av denne typen signering?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:16   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.626
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Lovlig og lovlig. Hvis man signerer på noe, så syns jeg jo man skal stå inne for det også. Er det ikke slik at det å sjekke av på en sjekkboks som sier "jeg godkjenner" er en like gyldig signatur som det å skrive under på et ark?

Jeg mener i hvert fall at Microsoft benytter seg av denne typen signering?

Det er det helt sikker og FB kan nok kaste meg ut om de ønsker det
Men derifra til å mene at det å ha en falsk FB profil er bryte loven..... Vel, dem om det.... Jeg mener jo som kjent at å lære å lyve på internett er en del av barneoppdragelsen. Min sønn bivånet hvor lett jeg lagde meg en falsk profil på FB og det gjorde dypt inntrykk, for å si det sånn. Han lærte noe om at ikke alle er den de gir seg ut for og at han ikke skal stole på det han ser uten videre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 16:27   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Lovlig og lovlig. Hvis man signerer på noe, så syns jeg jo man skal stå inne for det også. Er det ikke slik at det å sjekke av på en sjekkboks som sier "jeg godkjenner" er en like gyldig signatur som det å skrive under på et ark?

Jeg mener i hvert fall at Microsoft benytter seg av denne typen signering?

Å krysse i en slik boks tilsvarer ikke en signatur, nei.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 18:24   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og jobb

Bruk google plus istedenfor.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 20:21   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.836
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og jobb

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Bruk google plus istedenfor.

Men det er jo ikke like utbredt, ikke alle ting som er like lett å like der, siden det ikke finnes på samme måte?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no