Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken macbook?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-17, 20:11   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken macbook?

Jeg trenger en ny bærbar, og lukter litt på en macbook.
Men hvilken vil jeg ha?
Jeg skal jo bare bruke den til surfing, litt dokumenter, litt enkel bildebehandling.
Og muligens koble til et midi keyboard etterhvert. Så noe musikkbehandling også etterhvert.

Jeg er relativt grønn på spesifikasjoner. Jeg skjønner ikke hva som er viktigst å legge pengene i.
Men jeg ville ha for stor heller. Tipper 13,3" skjerm er stort nok?
Bør jeg ha retina skjerm? Bør jeg gå for den nyeste med touch bar?

Og vil jeg ha Air eller Pro? Det er jo ganske store prisforskjeller. Fra drøyt 10 tusen, til 19 tusen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 20:33   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Jeg har 11" MacBook Air og bruker Reaper for musikklaging, og jeg synes i grunnen skjermen er litt for liten. 13" fungerer nok bedre, men jeg hadde valgt 15" om du ikke skal bære den med deg for mye. Spørs jo hvor mye musikkbehandling du skal gjøre, jeg holder på i noen timer stort sett hver dag, og det er slitsomt på for liten skjerm. Er det bare sånn av og til går det fint.

De nye Macbook Pro har også bare Apple sin egen USB-utgang (i tillegg til mini-jack), så du må ha en del adaptere. Det er grunnen til at jeg hadde valgt bort Mac om jeg skulle hatt ny laptop nå, det hadde blitt for mye knot med det eksterne lydkortet og instrumentene. Selv om jeg har vært svoren Mac-fan siden 2001.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 20:44   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Det er nok ikke jeg som skal lage og redigere musikk altså. Det er i såfall poden.
Må nesten se på de i butikken skjønner jeg. Se litt på størrelse og sånn.
Snuppa fikk en 10.1" en gang for noen år siden. Den er jo veldig liten da. Skjønner at det er klønete altså.
Den er 13" den jeg har nå. Og det tror jeg er stort nok.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 20:54   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Jeg elsker min 11'' Macbook Air. Jeg ville ikke hatt den større, men jeg sitter mye i sofaen med den i fanget.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 21:19   #5
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Dette ble min første mac. Jeg er strålende fornøyd!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 21:23   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Jeg har macbook air 13 tommer, og er veldig fornøyd med det. Er på min andre air nå, og min fjerde mac eller noe.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 21:27   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken macbook?

Jeg har Macbook Pro 13.3" med retina. Jeg digger den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no