Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er alkoholvanene endret de siste ti årene?
Drikker samme mengde som før/like ofte/sjelden/mye/lite 43 26,06%
Drikker mer. 49 29,70%
Drikker mindre. 72 43,64%
Ufint spørsmål. Jeg vil ikke svare. Men jeg vil gjerne trykke på et alternativ allikevel. 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 10:27   #21
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

En kjapp utregning viser at det er ganske nøyaktig ti år siden jeg ble gravid, så svaret gir seg vel selv.
Men det er nok andre grunner til at jeg drikker mindre, blant annet at flere venner har fått familie og barn slik at vi sjeldnere møtes for å ta en øl.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:29   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Omtrent det samme. For 10 år siden hadde jeg bare sluttet å amme for litt over to måneder siden, og hadde en toåring, så jeg drakk rimelig lite. Jeg drikker fremdeles lite. Et glass rødvin på fredagskvelden har aldri helt vært min greie. Jeg drikker egentlig nesten bare alkohol i forbindelse med anledninger og sammenkomster av ulikt slag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:34   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg er også på 1-2 glass vin i helgene, av og til et glass øl, men aldri mer enn det, for jeg blir helt slått i svime og mister all nattesøvn om jeg drikker mer enn to glass vin på en kveld. Så totalmengden er muligens lik? Jeg har aldri vært stor på å bøtte innpå.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:34   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg har aldri likt alkohol og drikker det omtrent aldri, så ingen endring her.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:35   #25
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Omtrent det samme. Og det vil si veldig lite. Max 10 munnfuller i året fordelt på Amaretto, Sambuca og Limoncello.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:54   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg var totalavholds mellom 21 og ca 25, og så drakk jeg veldig, veldig sjelden frem til jeg flyttet til Oslo og det å "ta en øl" ble en sosial greie. Men jeg tåler ekstremt lite, så det blir sjelden mer enn en øl. Stort sett minst én gang i uka.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:56   #27
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg drikker mer enn for ti år siden, for da var jeg ennå (i en alder av 32 ) ennå ikke ute av min ekstremprektige ungdomstid. Men jeg drikker mindre enn jeg gjorde i min nå-er-det-fest-og-litt-35-års-krise-periode. Jeg orker mindre dagen-derpå, men jeg er fryktelig glad i vin, ikke minst matchet med mat, så det er ikke som om jeg er tilbake i ungdommen på noen måte.

Jeg er som Toffskij, bortsett fra at jeg vet jeg spiser og drikker langt enklere. Jeg var i småbarnsfasen for 10 år siden, og det var ikke så moro å drikke vin når man hadde baby og 3-åring og skulle opp 6.30 neste dag. Jeg var også prektigere og mer snerpete på egne vegne enn hva jeg er nå.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:11   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker nok mer enn jeg gjorde for 10 år siden, da hadde jeg en 3-åring og var nok generelt mindre opplagt i helgene enn jeg er nå.
Drikker definitivt mye mindre enn jeg gjorde foe 20 år siden - da var det stort sett fest/ut på byen hver eneste helg.

Nå er det stort sett noen glass vin hver fredag og lørdag, og av og til et glass eller to på en ukedag. Ikke så ofte jeg er på fest og drikker større mengder da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:14   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker mye mer. Jeg var tidligere ikke spesielt interessert i alkohol annet enn for å bli brisen på fest, så jeg drakk det jeg ville av alkohol og reflekterte aldri over det. Nå føler jeg at jeg ofte kunne tenke meg et glass vin, så nå har jeg begynt å bevisst begrense inntaket. Det er ikke noe problem å begrense det (i motsetning til å begrense sukker), men jeg må altså være litt bevisst på det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:16   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker omtrent like mye som for ti år siden. Men da var jeg tobarnsmor og hadde småbarn. Hvis vi snakker 15 og mest mot 20 år tilbake i tid, til tiden før barn, så drakk jeg betydelig mer og oftere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:17   #31
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Akkurat nå er jeg høygravid, så alkohol har jeg ikke smakt siden begynnelsen av juli. For ti år siden hadde jeg en toåring og alkohol var vel sånn som nå, sett bort fra graviditeten, så tar jeg meg litt rødvin på fredagen, et eller to glass. Jeg savner rødvin, heller det enn snop for meg..

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:20   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Totalt drikker jeg mindre enn for ti år siden, men jeg tar oftere et glass vin i midtuka nå enn da. Yngste var 10 og to var tenåringer og jeg likte ikke å drikke når de var der. Nå fester jeg sjeldnere så til sammen blir det mindre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:25   #33
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden hadde jeg baby på 2 mnd, snart seksåring og snart tiåring. Drakk betydelig mindre og nok også veldig mye sjeldnere av den grunn. Nå blir det noen glass fredag og lørdag, av og til vin til søndagsmiddagen, et glass en og annen hverdagskveld, en sjelden bytur med venninner, jobb arr. og lignende. Så ja, mer og oftere nå.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:32   #34
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker nok mindre enn for 10-15 år siden, med unntak av gravid- og barselperioden. Det var mer festdrikking før, og vi var en del ute pre barn. Nå er det kos, gjerne i forbindelse med mat eller som sjokolade - litt av gangen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:33   #35
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Drikker mer, men så drakk jeg så godt som ingenting for 10 år siden. Hadde en halvannetåring og en 8-åring og har generelt drukket lite og ingenting mens de var små. Koser meg med rødvin og tar gjerne en fest, singel som jeg er.

Har et helt greit og sunt forhold til alkohol. Tåler små mengder og er billig i drift i så måte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:42   #36
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For akkurat 10 år siden var jeg nygravid med lillesøster. Men sånn generelt om drikkemønsteret mitt i 20-30-årene kontra nå helt i starten av 40-årene, så drikker jeg nok noe mindre totalt. Som andre skriver, tar jeg mer hensyn til dagen derpå, og det er sjelden jeg drikker noe særlig mer enn 1/2-1 flaske vin i festlige lag. Det skal mindre til for å ødelegge dagen derpå nå enn før, synes jeg. Jeg drikker vel ca like ofte 1-2-3 glass vin, kanskje 5-6 ganger i måneden (i helgene uten barn, og på reiser både privat og med jobb).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:44   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg har aldri vært en "ah, rødt i glasset"-dame, og drikker omtrent det samme i helgene som for 10 år siden. Dvs.ganske lite. Kanskje jeg var litt oftere ote i helgene i begynnelsen av 30-årene, men den perioden jeg har drukket mest i livet var nok mellom 16-26.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:46   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden hadde jeg baby på 6 mnd og smakte vel kun i spesielle anledninger.

Bortsett fra det drikkes det mindre og sjeldnere. Vi er ofte ute å henter barn fredag kveld, jeg prioriterer en god natt søvn før trening lørdag morgen, og vi fester ikke. Dessuten tåler hodet dårligere alkohol, og kroppen blir større midt på.

Vi har vært av de som har lagt barna tidlig, men også stått opp kl 07 hele uken og hele året. Nå er barna oppe nesten like lenge som meg fredag og lørdag kveld, og da nyter jeg ikke et glass vin som om jeg var alene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:47   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Nå tok jeg meg i å lure på hvordan aldersfordelingen på forumet ser ut nå. Men jeg er for lat til å lage poll.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:49   #40
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden var jeg barnløs enda så jeg drikker helt klart mindre i dag enn da.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no