Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 14:03   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Nå mener jeg nedlasting av siste episode av serier, som enda ikke er sendt på norsk TV. Om det var mulig å laste ned nye episoder, den dagen de ble sendt i opprinnelseslandet, tilsvarende format og kvalitet som TV sendingen, godkjent av TV selskapet/rettighetshavere, ville dere betalt for dette?

Hva ville eventuellt vært riktig pris? For en 20min sitcom episode, 45min feks grey/house, dokumentar eller film.

Jeg ville gledelig betalt:

  • 5-10kr for en sitcom episode
  • 10-20kr for en episode grey/house
  • 10-50kr for en dokumentar
  • 50kr for en film

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:05   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Jeg ville ikke betalt noe pr dings i det hele tatt, men jeg ville vært villig til å betale en sum pr mnd, la oss si 200-300 kr, for fritt å kunne laste ned det jeg ville.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:06   #3
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Uten reklame, sant?

Men kan man ikke det allerede? Man betaler pr måned, og så kan man se alle tv-serier i det de går på tv i USA. Mannen min snakket om noe slikt her om dagen.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:48   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Jeg er omtrent som deg, HP. Utenom dokumentar. Det gidder jeg sjelden å se gratis (i hvert fall ikke norske sensjonelle avslørende).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:51   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Jeg la til "godkjent av TV selskapet/rettighetshavere", for å presisere at jeg ikke mener privat deling av tv-opptak, fildeling.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:55   #6
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Det går da vel an allerede. Husker da det var snakk om "Grey's anatomy" tidligere. Men det er vel ikke gratis vil jeg tro...

Var det www.tv.com tro?

Tror den er lovlig!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!

Sist redigert av Lucifer : 23-03-07 kl 15:10.
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:57   #7
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Den mannen min snakket om, var også lovlig.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:09   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Jeg er vel sånn ca. på linje med deg, HP.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:15   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Ja det hadde jeg gjort.
Men... er det ulovlig å laste ned feks Greys? :grønn:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:15   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.


Jeg ville gledelig betalt:

  • 5-10kr for en sitcom episode
  • 10-20kr for en episode grey/house
  • 10-50kr for en dokumentar
  • 50kr for en film

Noe sånt, ja.
Men jeg hadde ikke betalt noe for James Bond( f.eks. CR) jeg gidder ikke betale 2 ganger. (Både kjøpssum OG produktreklame? Neitakk...)

Det er nok der fremtiden ligger. Produktplassering. Da får opphavsmennene pengene sine okke som. Og når dette sprer seg til musikkindustrien? :grøss: Da får vi Grandiosa-hits ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:47   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Kif er vis og klok! Tror du er inne på noe ja.

Ellers er jeg helt på linje med HP. Jeg ville faktisk ha foretrukket det!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 17:09   #12
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Noe sånt ja.
Ellers så har Kif et godt poeng.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:51   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Det går da vel an allerede. Husker da det var snakk om "Grey's anatomy" tidligere. Men det er vel ikke gratis vil jeg tro...

Var det www.tv.com tro?

Tror den er lovlig!

Nå bare tipper jeg her altså: men er ikke "Gratis-Grey" og lignende av ganske dårlig kvalitet? A-la youtube?

For litt av sjarmen er jo unektelig å se ting i noenlunde OK kvalitet. Det er jo en grunn til at vi hev VHS-en.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:22   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som laster ned serier; ville dere betalt for dette, om det var mulig?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ville ikke betalt noe pr dings i det hele tatt, men jeg ville vært villig til å betale en sum pr mnd, la oss si 200-300 kr, for fritt å kunne laste ned det jeg ville.

Samme her. Det hadde vært en god ide.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no