Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Notes on a scandal

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 09:17   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Notes on a scandal

Jeg så denne på Gimle i går, og anbefaler den glatt videre. Det er en britisk film, med Cate Blanchett og Judi Dench i hovedrollene. Filmen handler om en ensom, aldrende lærer på en ungdomsskole i London som fører dagbok over alt som skjer rundt henne. Cate Blanchett begynner å undervise ved skolen hennes, og de to blir nære venninner. Ved en tilfeldighet oppdager den eldre kvinnen at hennes nye venninne har sex med en mindreårig elev. Og da begynner ting å bli sprøtt.

Filmen er bittelitt creepy, og besnærende på samme tid. Jeg fikk litt samme følelse da jeg så The talented Mr Ripley, selv om Notes on a scandal absolutt ikke drar den så langt. Jeg så den sammen med min mann, som savnet mer trøkk og syntes filmen var overtydelig. Både svigermoren min og jeg syntes det var mer enn nok handling, og opplevde den som spennende og uforutsigbar. Vi trakk ulike konklusjoner over handlingen i filmen alle tre, så det er rom for mange tanker i etterkant.

Anbefales!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:46   #2
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Notes on a scandal

Næmen, da var vi på samme forestillingen Vi var tre venninner som så den sammen og brukte en god stund til å diskutere den etterpå. Den gjorde sterkt inntrykk og innehadde så mange elementer. Judi Dench er bare fantastisk.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no