Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmtips

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-07, 20:10   #1
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Filmtips

Jeg skal laste ned et par filmer. Jeg trenger tips. den siste film jeg så på kino var "Så som i himmelen".
Så, nei jeg har ikke sett masse filmer de siste årene.

Sære filmer kan dere spare dere for.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:23   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sære filmer kan dere spare dere for.

Og jeg som ville anbefale deg "Saw", men den er kanskje sær.

Ser egentlig lite filmer selv, og trenger noen tips selv. Hvilken sjanger liker en vims?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:24   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmtips

In her shoes (Cameron Diaz og Toni Collette).
Walk the line.
Memoirs of a geisha
Wedding crashers.
...og den søte med Vince Vaughn og Friends-Rachel... glemt hva den het. Jo, - The Break Up.

Kos deg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:26   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Og jeg som ville anbefale deg "Saw", men den er kanskje sær.

Ser egentlig lite filmer selv, og trenger noen tips selv. Hvilken sjanger liker en vims?

Det aller meste. Men jeg ser IKKE Lord og the Rings og SF.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:32   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmtips

Jeg så Music and lyrics på kino for noen uker siden og storkoste meg. Ikke fordi det er en stor og fantastisk film som vil bli en klassiker, men fordi filmen var fornøyelig og litt lun og koselig. Det passer vel bra?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:33   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Åh,.... jeg tror jeg kan like Nennes filmer. :kjenner etter:

Jepp.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:39   #7
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det aller meste. Men jeg ser IKKE Lord og the Rings og SF.

Ganske likt meg. Om du ikke har sett Saw, så er den verdt å se. Litt spesiell, men ååå for en film. (Type: Enten så liker du den, eller så hater du den.) Jeg har bare sett nr 1, det er en 2-er og en 3-er også.

Mulig du kan finne noen filmtips her: http://www.filmweb.no/filmtoppen/

Akkurat nå "skaffer" jeg meg Wedding Chrashers, Charlie and The Chocolate Factory, Music and Lyrics og Amercan Pie 5. Siste er vel kanskje litt vel rumpehumor for mange.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:39   #8
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmtips

Jeg så Der Untergang for ikke så lenge siden. Den var kjempebra. Men trist og sterk, selvsagt, og ikke "kose-film" slik jeg tror "Music and lyrics" er. Den siste har jeg forresten veldig lyst til å se, men har ikke kommet så langt enda. Kanskje i morgen. Kino er en fantastisk greie.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:40   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

American Pie FEM???
Joda... vi har sett to stykker. Jeg ler av de jeg da.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:41   #10
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmtips

Forsøkte å søke opp en film som heter "Red Eye", men jeg var ikke på leting etter en med "anal" i tittelen, så den fant jeg ikke.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:41   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmtips

Blood diamond var veldig bra
Last king of Scotland var grei

Hvis du ikke har sett Ondskapen, så last ned den!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:41   #12
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmtips

Tenk, nå kommer snart Jack Sparrow til (en kino nær) meg igjen. *mo i knærne*

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:43   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Takk for tips!!

Det er bare å pøse på! Filmene MÅ ikke være nye.

Men... er ikke Saw fryktelig skummel?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:44   #14
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Blood diamond var veldig bra
Last king of Scotland var grei

Hvis du ikke har sett Ondskapen, så last ned den!

Snippa, kan du ikke fortelle meg litt om Last king of Scotland (uten å røpe slutten). Jeg er veldig var for tortur, vold og barn som lider, men jeg fikk så lyst til å se denne filmen ut fra traileren. Tror du jeg holder det ut?
Nå går den jo ikke på kino mer, så jeg tør jo selvsagt se den på film (når jeg kan skru av lyd og gjemme meg bak en pute). Er det noe kjærlighet, eller en annen type forhold/vennskap - eller bare krig hele veien?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:49   #15
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmtips

Jeg har selv hverken fått med meg Babel, Blood Diamond eller Music and Lyrics. Men det er alle filmer jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å ha sett.
Siste film jeg så var Mars og Venus, og den ble jeg faktisk positivt overrasket over.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:51   #16
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Tenk, nå kommer snart Jack Sparrow til (en kino nær) meg igjen. *mo i knærne*

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:55   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg har selv hverken fått med meg Babel, Blood Diamond eller Music and Lyrics. Men det er alle filmer jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å ha sett.
Siste film jeg så var Mars og Venus, og den ble jeg faktisk positivt overrasket over.

Av disse har jeg sett Babel og Blood Diamond. Førstnevnte var ikke noe for meg - syns den rett og slett var skikkelig deprimerende. Blood Diamond derimot var veldig flott og tankevekkende og kan anbefales på det varmeste.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:58   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmtips

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

American Pie FEM???
Joda... vi har sett to stykker. Jeg ler av de jeg da.

Jeg trodde det bare var gitt ut 3... Oppdaget nr 5 på Rema idag. http://no.wikipedia.org/wiki/American_Pie (Første avsnittet er om filmen og etterfølgerene.)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Takk for tips!!

Det er bare å pøse på! Filmene MÅ ikke være nye.

Men... er ikke Saw fryktelig skummel?

Fryktelig, og fryktelig... Ville ikke si skummel, men nervepirrende. Sånn at jeg ikke hadde lyst til å blunke når jeg så filmen.

Ser forresten at brukere har lagt inn filmanbefalinger på www.imdb.com. Så om du går inn på en film du liker, så har kanskje noen anbefalt en film som ligger i samme gate.
På siden til Saw anbefaler de Seven og The Texas Chainsaw Massacre.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:59   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmtips

Jeg kunne også tenkte meg å se Music and Lyrics. Jeg tror heller ikke det er en klassiker, men en typisk lett og morsom Grant-film. Jeg så en eller annen filmkritiker som mente at Hugh Grant er den eneste skuespilleren som har sin egen sjanger.

Ellers er jeg like lite på kino, så jeg vet neimen ikke. Imildertid stiller jeg meg i kø med dere andre Sparrow-fans.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 21:00   #20
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmtips

Seven har jeg jo sett. det er en av mine favorittfilmer sammen med Leon.
Men jeg var ødelagt i flere dagger etter Blair Witch og Villmark.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no