Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-16, 13:08   #61
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Ny ukemeny:

Torsdag: Engelske fiskekaker med poteter, grønnsaker og smeltet smør.
Fredag: Pulled chicken nachos med guacamole og pico de gallo. Storebror sa han hadde lyst på tacokrydret kjøttdeig i stedet for kylling, siden det var så lenge siden sist, så det får han.
Lørdag: Tortillasuppe toppet med rømme og revet ost, hvitløksbrød til.
Søndag: Biffgryte med urtedumplings. Banoffee mess til dessert.
Mandag: Kremet blomkålsuppe med hjemmebakte rundstykker.
Tirsdag: Sciciliansk fiskegryte.
Onsdag: Hjemmelagede vårruller med søt chilisaus.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 14:48   #62
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Ny ukemeny, fortsatt unntakstilstand:

Lørdag: Tacos/Quesadillas
Søndag: Shepherd's pie (jada, kjøtt hele helga)
Mandag: Panert torsk à la Findus, flytta fra forrige uke
Tirsdag: Kylling tikka masala med naanbrød, mangochutney og tomat/agurk. Raita eller bare yoghurt.
Onsdag: Kjøttpølser
Torsdag: Omelett
Fredag: Pizza à la Mr Wormwood, med litt grøvre deig

Mye kjøtt og bare en heller sørgelig fiskerett. Tsk tsk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 14:55   #63
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Jeg har flere ganger lagt merke til den der pizza à la Wormwood i middagstråden og lurt på hva dette er, om det er en spesiell oppskrift jeg burde søke etter og la meg friste av. Og akkurat i dag sa det plutselig "ding" oppe i hjernen min. *treg*

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 15:06   #64
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har flere ganger lagt merke til den der pizza à la Wormwood i middagstråden og lurt på hva dette er, om det er en spesiell oppskrift jeg burde søke etter og la meg friste av. Og akkurat i dag sa det plutselig "ding" oppe i hjernen min. *treg*

Det er min manns versjon av min fars pizza - mer eller mindre uforandra siden 1995. 2 dl sammalt til 6 dl hvetemel, sånn omtrentlig. Det slumpes. Ellers går det oftest i tomatsaus, ost, ananas og pepperoni, eller skinke. Noen ganger lager vi italiensk pizza i ulike varianter på pizzastein, men vi faller stort sett tilbake til standarden. Alle liker.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 15:57   #65
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har blitt veldig flink til å lage ukesmeny, men ikke like flink til å følge den. Men det er jo sånn livet er, man må være litt fleksibel. ...

Det høres ut som oss. Den tiden vi holdt på med slikt førte det faktisk til at vi fikk forbausende mange varierte og felles måltider, selv om avvik fra planen forekom. Men akk, nå med en utflyttet, en med mye kveldsjobbing, en med mange kveldsaktiviteter og Helten som ofte har kveldsmøter/jobber seint og jeg som ikke har overskudd til noe som helst etter jobb, ja så er det stor stas de få gangene vi faktisk har felles middag, altså cirka en gang i uka. I tillegg spiser stort sett Helten og jeg ute på datekvelden vår.

Så da er det bare å tusle rolig ut av tråden igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 17:05   #66
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Her er det også unntakstilstand med null overskudd, fordi jeg ikke er frisk, men ikke ordentlig syk heller.

Fredag: pizza
Lørdag: laks og salat i pita
Søndag: toast og kakao etter at vi har gått for tv-aksjonen
Mandag: fiskekaker, potet og grønnsaker
Tirsdag: gryterett av noe slag
Onsdag: tomatsuppe

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 22:24   #67
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Skal vi se, denne uka og kommende uke ser slik ut:
Mandag: Ørret, poteter, grønnsaker
Tirsdag: Pannekaker
Onsdag: Pasta med scampi i tomatsaus
Torsdag: Laks med sursøt saus, nudler, bønner
Fredag: Fritert sei med coleslaw og ris samt rå gulrøtter
Lørdag: Hamburgere, potetbåter
Søndag: Maissuppe og foccaccia
Mandag: Laks, ris, blomkål
Tirsdag: Sitronpasta med brokkoli, fetaost, soltørket tomat
Onsdag: Indisk kyllingrett
Torsdag: Pita med skinke og grønnsaker
Fredag: Seibiff med tilbehør
Lørdag: Ingen, diverse Halloweenfest etc
Søndag: Minestronesuppe fra Trines matblogg

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-16, 23:46   #68
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Vi avviker også litt fra planene, men det hjelper å ha dem likevel, synes jeg. Jeg er nyfrelst kolonial.no-kunde og finner inspirasjon der, så selv om variasjonen er begrenser får vi til litt. Planen fra mandag av, med forbehold:

Mandag: Torsk / fiskekaker med gulrotstuing og kalkunbacon
Tirsdag: Gulrotsuppe med ingefær, rundstykker
Onsdag: Fiskekaker med thaisalat/pasta
Torsdag: Kremet pasta med kylling
Fredag: Pannekaker/taco
Lørdag: Pizza
Søndag: Lammegryte med potetmos

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 18:04   #69
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Mandag: Grønnsakssuppe med brød (begge fra fryser)
Tirsdag: Pasta med bacon, erter og fløtesaus (bacon og erter fra fryser)
Onsdag: Fiskesuppe (3 dobles) Bok: Matgleder fra Trøndelag
Torsdag: Moussaka med salat og brød (moussaka fra fryser)
Fredag: Grandis (fryser)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:08   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Denne uken, etterhvert:

Blomkålsuppe
Gresskarsuppe
Maissuppe
Chili con Carne
Lammecarré med rotmos

... mulig et par av suppene blir lunch, jeg har en lammegryte, fiskekaker og noen frosne haner i bakhånd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:09   #71
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Jeg er ikke spesielt nøye på å følge menyene slavisk, ting skjer, men prøver å ikke måtte kaste mat, i hvertfall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:42   #72
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er ikke spesielt nøye på å følge menyene slavisk, ting skjer, men prøver å ikke måtte kaste mat, i hvertfall.

Sånn gjør vi det og. Hva som endres kommer an på når ingrediensene må brukes. Denne uka fikk vi rester etter søndagsmiddagen, så da utsettes enten fisken (frossen, holder lenge), eller omeletten (ingen ingredienser som ikke kan brukes til noe annet). Ellers flyttes rettene rundt på avhengig av hvor travelt det er, om toget til mannen var i rute og hvor slitne vi er. Vi har alltid egg og bacon; grøtris og et par frossenmiddager liggende i tilfelle rottefelle.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 21:48   #73
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Her blir det gjerne også endringer. Det er alltids én eller to av rettene som lett kan flyttes til neste uke uten at ingredienser går ut på dato eller på andre måter ikke kan spises.
Hverdagsmiddagene spiser vi etter humør og jeg følger i grunnen ikke planen på hverdagene, jeg har bare i hodet at vi skal ha middag X, Y og Z i løpet av de neste dagene. Vi prøver å ikke kaste mat. Restemiddag er vanskelig når vi er så mange og i tillegg prøver å ikke lage mer mat enn at alt spises opp hver dag. Er det bare litt igjen får gjerne lillesøster det med i matpakken siden barnehagen varmer middagsrester til barna, mens er det så mye som en hel porsjon fryses det ned. Det tar litt tid å spare opp fem porsjoner slik at vi får en hel restemiddag, men jeg får en rar glede av å tine opp og servere fem porsjoner fra fem ulike middager.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:22   #74
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Vår ukesmeny går foreløpig bare til torsdag, siden jeg er usikker på programmet og antall middagsspisere i helga.

Mandag: risengrynsgrøt og saft, ostesmørbrød til kvelds
Tirsdag: hønsefrikassé med poteter, rest fra fryseren, pluss brokkoli
Onsdag: indisk, kylling tikka masala med ris og nan og salat
Torsdag: laksepasta med brokkoli

Neste uke blir det matkasse fra Easy cooking igjen - genial og god ferdiglaget middag som eldste lager ferdig (=varmer i vannbad) til jeg kommer hjem. For en luksus! Fire middager til oss tre for under 600 kr er ingen blodpris heller.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:41   #75
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Vi justerer også, i dag hadde vi f.eks. middagen fra i går siden jeg ble aleine hjemme til middag da, så jeg lagde den klar til oppvarming i dag. Jeg ser at vi har en del grønnsaker etc. etter de middagene vi har lagd, så mulig vi må justere litt for å bruke opp det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 09:23   #76
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

De siste ukene har det vært mye tull på middagsfronten, så nå har vi endelig fått laget ukemeny igjen. Åpent for endringer underveis, men omtrent slik:

Mandag: Cheddar og ale soup (ungene fikk pølse i brød på handletur )
Tirsdag: Ovnsbakt blomkål, bønnepuré med parmesan og sauce vierge.
Onsdag: Pasta av noe slag, muligens mannens spesialpasta med morr og paprika.
Torsdag: Stekt ishavrøye, potetmos, appelsinsaus og brokkoli.
Fredag: Kalvefilet med Stiltonhollandaise, hasselbackpoteter og noe grønt til voksenmiddag på kvelden. Ungene får restemat om vi har noe passende, evt. fiskekaker.
Lørdag: Hjemmelagde fiskepinner, poteter, erter og tartarsaus.
Søndag: Greske kjøttboller og ditto salat, tomatsaus og stekte poteter.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 21:12   #77
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Ny meny
Lørdag: løvbiff med båtpoteter og salat
Søndag: pølser og pinnebrød
Mandag: Gryte av reinkjøtt, poteter og grønnsaker.
Tirsdag: Kremet fiskesuppe
Onsdag: Falafel/kjøttboller i pitabrød, salat
Torsdag: Fiskeboller evt rester
Fredag: Chili con carne og taco
Lørdag: Pizza
Søndag: Gronnsakslasagne og vanlig (kresenvennlig) lasagne

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 11:31   #78
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Inspirert av denne tråden har jeg laget ukesmeny for denne uka og neste
Mandag: Ovnsbakt laks med ris og brokkoli
Tirsdag: Chili con carne
Onsdag: Pizza fra Dolly
Torsdag: Sodd med poteter og gulrøtter
Fredag: Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker
Lørdag: Svinekjøttboller i tomatsaus og salat
Søndag: Kanskje lasagne (ikke ennå bestemt)

Neste uke tror jeg vi skal ha:
Mandag: Lapskaus
Tirsdag: Kremet fiskesuppe
Onsdag: Stekte kjøttpølser med hjemmelaget potetmos og raspet gulrot
Torsdag: Kylling tikka masala med ris
Fredag: Taco
Lørdag: Baconsurret kylling med potetbåter og grønnsaker
Søndag: Kjøttsuppe

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 14:44   #79
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Forrige uke ble en suksess, ikke minst for lommeboken.

Denne uka skrev jeg opp, og handlet det meste til:

M: Kokt torsk
T: Tomatsuppe med kjøttboller
O: Pastasalat (mann har visst ikke fått med seg tavla på kjøleskapet, så det ble fiskekaker )
T: Laksewraps
F: Taco
L: Bortreist
S: Etellerannet med lam og rester fra kjøleskapet

Det gjenstår litt på forankringssiden av prosjektet, men de to minste gutta liker forutsigbarheten. Dette skal vi fortsette med.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:08   #80
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har vi en ukesmenytråd? Evt - ukemenytråd!

Uka f.o.m. i dag blir sånn:

L: bouillabaisse
S: plukksvin (aka pulled pork) med tortillas og salat, brownies til dessert
M: thaisuppe med kylling
T: pølser og potetstappe
O: parmesankylling med ris og salat
T: japansk nuddelsuppe (udon) med svinekjøtt, purre og egg
L: hjemmelagd pizza

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no