Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-18, 16:54   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Du skriver at "man gjør lurt i å anerkjenne at folk liker å reise", Tallulah. Det er ingen her som ikke forstår at folk liker å reise. Men jeg tror at valget står mellom at folk skal få gjøre "det de liker" kontra at andre mennesker får ødelagt livsgrunnlaget sitt. I en slik sammenheng syns jeg det er uinteressant hva folk "liker".

Hva med å først anerkjenne at det å reise for forlystelsens del er ekstremt egoistisk, deretter forstå at det allerede ødelegger livsgrunnlaget for mange mennesker og til slutt innse at man må endre noe?

Reising er ikke synonymt med fly. Og jeg tror vel at folk anerkjenner at å fly for forlystelsens skyld er egoistisk i samme grad som du anerkjenner at folk liker å reise.

Jeg tror rett og slett ikke miljøsaka tjener på moralistisk holier than thou-prekener om hva folk burde slutte med uten å gi dem alternativer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no