Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Too Good To Go?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-18, 22:35   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Too Good To Go?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har du eller noen andre hentet pakke fra Circle K? Hva har dere fått oppi?

En venninne hentet en pose for ikke så lenge siden, og det var bare søtt bakverk. Jeg mener det var rosinboller, skillingsbolle og en ting til som jeg ikke husker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 23:31   #62
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg ble inspirert og testet dette i dag med varer fra et bakeri. Kunne velge 1 brød, 1 påsmurt og 2 boller/bakverk. Kunne velge fritt fra disken fra de kategoriene.
Men veldig få her i byen som er med, var stort sett bakeri og Cirkle K i nærheten. Og et veganersted 😉

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 14:48   #63
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg drar opp denne igjen, jeg. Endelig har noen lokale butikker her begynt med dette og jeg har kjøpt frukt&grønt et par ganger. Får en stor papirpose med frukt og grønnsaker til 29,-. Noe har litt skjønnhetsfeil mens annet er helt fint.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 14:54   #64
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg bruker det masse. Som regel får jeg mer fra Meny enn bakeriet. Jeg får varer med en verdi fra kr. 100-400, så det er veldig bra.

Det morsomste var da jeg spiste på hyggelig kafe på Rjukan rett før jeg skulle kjøre hjem til Oslo. Jeg sjekket appen, og hentetiden startet 5 minutter senere, så da måtte jeg slå til. Ulempen er at appen stadig prøver å få meg til å bestille derfra igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 15:17   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Too Good To Go?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg bruker det masse. Som regel får jeg mer fra Meny enn bakeriet. Jeg får varer med en verdi fra kr. 100-400, så det er veldig bra.

Det morsomste var da jeg spiste på hyggelig kafe på Rjukan rett før jeg skulle kjøre hjem til Oslo. Jeg sjekket appen, og hentetiden startet 5 minutter senere, så da måtte jeg slå til. Ulempen er at appen stadig prøver å få meg til å bestille derfra igjen.

Da vi var på interrail for et par år siden sjekket jeg appen mens jeg satt på toget på vei inn til Brügge i Belgia. Da var det en kafé på jernbanestasjonen som hadde leveringstidspunkt 10 min etter togets ankomst, så vi fikk med oss en stor pose med masse godt til Air BNB-leiligheta. Så man kan ha skikkelig flaks noen ganger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 15:17   #66
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Too Good To Go?

Vi bruker det til å fylle fryseren med brød.
Ulempen er at det alltid kommer fine rundstykker og søt hvetebakst med. Jeg klarer ikke å styre unna sånt når det er foran meg.
Det er mye usunt i tgtg her i vår by.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 16:20   #67
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Ja, det er mye søtbakst fra bakerier og kafeer, er min erfaring. Søtbakst vi ellers ikke ville kjøpt. Så vi baserer oss ikke på TGTG, det ville vært en drastisk forverring av kostholdet.

Synes å ha notert meg at vi vanligvis betaler 1/3 av utsalgspris, ca. Men det er jo bare «lønnsomt» dersom man bare får varer man hadde kjøpt, uansett. I den grad forbruket vris eller blir større, er ikke selve besparelsen så stor, lenger. Da kan man like gjerne kjøpe billigbrødet på Rema og Spar til 8-9 kr. Men gøy av og til. Absolutt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 16:24   #68
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Vi har prøvd en del ganger, men har stort sett blitt skuffet. Verdien i posen er jo høyere enn det man betaler for det, men hvis det er mat man ikke spiser lønner det seg ikke likevel.

Fra bakeriene er det alltid mest rosinboller, som ingen her liker (og det gjør tydeligvis ingen andre heller siden dette er det som er igjen på slutten av dagen) eller de aller groveste og minst smakfulle brødene (som vi heller ikke liker). Da er vi mer fornøyde med de posene vi har hentet fra dagligvarebutikker. Der har det vært variert og med unntak av maten fra varmdisken har det vært bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 17:29   #69
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Too Good To Go?

Det er noen steder der man får åpenbare usalgbare varer (gårsdagens uttørkede rosinboller feks) mens andre virkelig gir god valuta for pengene. Vi syns at bensinstasjonene ofte gir bra ting. Ulempen er at det må hentes sent på kvelden. Men da har vi kanskje fått måltidssalater, 1-2 bagutter med pålegg, pluss noe søtt som feks wienbrød eller croisant i tillegg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 22:37   #70
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Har aldri hentet fra bensinstasjon, har tenkt det var mye pølser og vafler, men da kunne vi prøvd en gang.

Har prøvd TgTg fra hotellfrokost - det er digg på en fridag. Egg, bacon, bønner, stekt champignon og tomat, croissanter osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 09:33   #71
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Too Good To Go?

Kiwi er de eneste som har det her foreløpig, og de selger bare frukt og grønt. Man får utrolig mye mat for 29,- altså, skjønner at det er mindre lurt i hverdagen med det lokale bakeriet.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 10:11   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Too Good To Go?

Her er det stort sett for langt unna til at det lønner seg, særlig da vi hadde bompenger. Så vi har aldri testet det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 11:53   #73
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg har testet mange ganger, og har følgende erfaringer:
- Bensinstasjon: Mye for pengene, men kan være en del søtbakst
- Meny: Har egen pose for bakevarer, som kan inneholde mye bra, men også en del søtbakst. Posen som heter "forundringspose" inneholder rester fra varmdisken, men også datovarer. Litt varierende hva og hvor mye man får, men stort sett greit innhold.
- Bydelshuset sin kafe: Rester av buffet. Masse godt!
- Vegansk kafe: Veldig mye godt, men det er lenge siden de har hatt noe nå.
- Annen kafe i sentrum: Mye godt, balanse mellom søtbakst og annen mat.
- Narvensen: Skiller mellom varmmat og rester. Rester har vist seg å være enorme mengder søtbakst, 10-15 stykker. Veldig populært hos ungene, men litt voldsomt til å kjøpe for ofte. Varmmaten har jeg ikke testet.

En lokal blomsterbutikk er også med på ordningen, det syns jeg er skikkelig kult! Det har jeg ikke testa enda, for den ligger ikke så nært meg at det er hensiktsmessig.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 12:04   #74
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg har god erfaring med bakeriene i Bergen, men det virker som om de i liten grad er med nå. Og så er det noen butikker som har veldig gode opplegg, men igjen så er det ikke så ofte de legger ut noe.

Jeg tok sjansen på en Deli de Luca i dag, for der har jeg tidligere fått youghurt og annet morsomt. Men i dag var det en baguett og ellers boller, så det var litt skuffende. Satser på at tenåringene hjemme blir fornøyde.

Jeg har hentet blomster noen ganger og det var masse, men de var også veldig nær å visne. Det er greit om man vil ha blomster en dag eller to. Da fikk jeg mye for pengene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 13:59   #75
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Da har jeg bestilt min første TGTG på Bunnpris. Sier dere bare i kassa at dere skal hente?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 14:01   #76
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Too Good To Go?

Ja. Noen ganger står det i kassa, andre steder må du gå et annet sted i butikken og hente, men da vet de i kassa det. (For eksempel til varmdisken.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 14:02   #77
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Har bestilt kun en gang fra Coop, det var så skuffende at jeg ikke har gjort det igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 14:03   #78
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Synd man må hente så sent mange plasser. Ikke gidder jeg kjøre rundt ti om kvelden.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 14:05   #79
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Too Good To Go?

Det er jo fordi TGTG handler om å få brukt det som ikke blir solgt i løpet av dagen, framfor at det bare kastes, så man henter alltid rett før/etter at de har stengt. Unntaket er f.eks. hotellbuffeter og annet som er over på et tidligere tidspunkt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 14:11   #80
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Too Good To Go?

Jeg har blitt inspirert og skal prøve meg på en matbutikk som ikke ligger så alt for langt hjemmefra. Fint med en kveldstur i det fine været.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no