Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 22:55   #481
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg må spørre jeg, for er litt usikker på hva du sier her Elin. Sier du at de ikke planlegger på plandagene, ikke på kvelder, men ellers i vanlig arbeidstid og ingenting ekstra?

De må jo nesten planlegge utover den reelle arbeidstiden, i det minste, ellers kan de jo ikke avspasere. Det vi kaller "i vanlig arbeidstid" kan være utenfor de 33 timene de har i uka.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:58   #482
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Uansett så skal jo assistentene også være med på denne planleggingen, og de jobber 37,5 timer i uken. Så er suspekt uansett synes jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:58   #483
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, får jeg det ikke til å stemme at de kan klare å forsvare å holde stengt fem dager uten å ha plandager i det heletatt, bare planlegge innenfor barnehagens åpningstid. Så mye avspasering bør de ikke klare opparbeide seg dersom de ikke har kveldsmøter innimellom - og om de klarer det, ja da er de underbemannet noe så til de grader, siden personalet har måttet jobbe veldig mye overtid. Og det er jo ikke bare pedagoger som er med på plandager, assistenter/fagarbeidere er jo også med, og de har ikke ubunden arbeidstid som de kan "jobbe over mot avspasering."

Nei, den barnehagen til ungene dine, Elin, den høres ut som driver på kanten av hva som er godkjent.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:00   #484
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Nei, jeg henger ikke med jeg.
Snakker Elin om planleggingsdagene her, eller genrell planlegging? Planlegging der hele personalgruppa er delaktig?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:04   #485
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg mener selvfølgelig at man skal planlegge i elvenens ferier, ikke i egen ferie. Altså at planlegging burde kunne legges til begynnelse/slutt av sommer-, høst-, jule-, vinter- eller påskeferie. Feriene er jo godt fordelt ut over året, slik at man også kan fordele planleggingen utover året.

Men dette hadde sannsynligvis hjulpet lite ift inneklemte, enkeltstående dager da elevene ikke skal på skolen. Vi kunne selvsagt lagt alle plandagene f.eks i august før skolestart, men likefullt skal det bare plasseres 190 skoledager mellom skolestart den 2? august og skoleslutt den 2? juni. Det betyr ett av to:
1) Man kutter alle enkeltstående fridager. Da må enten skoleåret starte senere eller slutte tidligere, eller en av feriene ila. skoleåret må forlenges - altså vil det være like mange fridager som må håndteres av familiene til elevene, bare på et annet tidspunkt
2) Man plasserer plandagene i en "langferie" uten å gjøre noe mer med skoleruta. Det vil da sannsynligvis fortsatt være enkeltstående fridager, bare at da har lærerne også "fri" (som i avspasering) i stedet for plandag.

Hos oss er det sånn at skoleruta legges på fylkesnivå uten tanke for plandagene. Når den er banket sendes den ut, og så er det opp til kommunen (for grunnskolene) og hver enkelt videregående skole å plassere plandagene på de tilgjengelige dagene, som står listet opp nederst på skoleruta. Dette er typisk høstferien, en elevfri-fredag i november, første mandag/hverdag etter nyttår, vinterferien, første tirsdag etter påske, og x antall enkeltstående elevfridager i mai og juni, avhengig av hvordan Kr. himmelfart, pinse, 1. og 17. mai ligger. Alle disse dagene har elevene fri helt uavhengig av hvor vi bestemmer oss for å legge plandagene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:09   #486
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg har egentlig null problemer med skolens plandager. De plasseres stort sett på steder de knapt merkes, som i ferier, inneklemtdager og en fredag i januar. Og det er større unger som man alltids får omplassert ved behov. Det er barnehagens stengte dager som lager trøbbel for meg, spesielt når de ikke ligger samtidig med skolen, og definitivt når de flyttes eller varsles på kort varsel. O lykke at jeg nå har ungen i kommunal barnehage, da er det mindre kort-varsel-flytting av planleggingsdager, det er virkelig siste sort. Man tror man må ha fri pga plandag førstkommende fredag og så flytter de det til mandagen etter. Med 2 ukers varsel. Hurra, hurra, da har man plutselig et uløselig problem

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:17   #487
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Når har forresten elvene ferie?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:19   #488
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Når har forresten elvene ferie?

Om vinteren når det er skikkelig kaldt. Da får de endelig ligge litt stille.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:20   #489
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Selvsagt. :åpplyst:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:21   #490
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Når har forresten elvene ferie?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Om vinteren når det er skikkelig kaldt. Da får de endelig ligge litt stille.

Jepp, det er for eksempe helt stille på Drammenselva nå, så langt øyet kan se. Ganske deilig i grunn, for da er det ikke så forbanka kaldt i byen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:56   #491
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Men altså, Elin. Du skrev noe om at styrer nevnte morgenmøter. Hvis man har de fra f.eks klokka åtte, og senvaktene må stille, så er det overtid. Selv om det er i barnehagens åpningstid. Sånn ellers er jeg enig i at det er endel som skurrer der.
Forresten, det hender vi jobber på selve planleggingsdagen, uten at vi nødvendigvis er i barnehagen. Sånn i tilfelle noen får for seg å sjekke om det er noen der på neste planleggingsdag.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:46   #492
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Elin: Det som KAN ha skjedd, uten at jeg vet så mye om førskolelærere: Førskolelærere har 33 timer arbeidstid i uka som er bundet. Dersom de jobber en vanlig 37,5-uke, så har de jobbet inn grunnlag for avspasering. Kan det være det styrer mener? For da jobber de det jo på en måte inn i arbeidstiden, men egentlig utenfor deres egen arbeidstid.

Eh. Har de full stilling fordelt på 33 timer per uke? Og hvis de jobber full tid så har de avspasering til gode? Altså - de 4,5 timene er jo ikke fri da. Så om de jobber 37,5 timer så betyr vel snarere det at de bare ikke har benyttet seg av ubunden tid - de har ikke tid å gå på altså.

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:01   #493
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

De planlegger under arbeidstid. Det innrømte styrer når jeg stilte spørsmålstegn ved bruken av planleggingsdager. De har møter i barnehagens åpningstid. Hun klarte jo ikke å svare på hva det var de avspaserte... man har da da virkelig ikke krav på noen avspasering hvis møtetiden er lagt i arbeidstiden.

....Men jeg kjenner at her blir man aldri enig. Det skal ikke være førskolelærerne mot oss andre. Jeg setter stor pris på alle som tar vare på barnet mitt mens jeg jobber. Jeg er stort sett fornøyd med det pedagogiske opplegget i barnehagen. Jeg er stort sett fornøyd med de ansatte også både ped.leder, styrer og assistenter. MINST fornøyd med styrer faktisk om jeg skulle måle det.

Jeg skjønner faktisk godt at du stusser dersom de faktisk ikke planlegger på planlegingsdagene i det hele tatt, det være seg at de jobber det inn eller er på jobb den dagen det er planleggingsdag. Det ville jo jeg også reagert på. Å stenge barnehagen 5 dager for at personalet skal få fri av en eller annen grunn sysn jeg høres rart ut.

Vi har også møter i arbeidstiden, men man trenger det også altså.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:08   #494
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.


Vi har også møter i arbeidstiden, men man trenger det også altså.

Hvordan fungerer barnetilsynet under disse møtene?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:18   #495
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi har møter 45 min i uken. Da kommer det en voksen fra 2 avdelinger sånn at det er 2 voksne som passer barna. Vi liker å ha vårt møte i sovetiden for å gjøre det best for barna. Men tidligere på dagen passer vi de 2 andre avdelingene med en voksen.

Er det sykdom som gjør at det ikke er nok igjen til å passe så utgår møtene.

Har også ped.leder møte 1 time i uken. Det er etter lunsj avvikling og resten av personalet er på avdelingen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:49   #496
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvordan fungerer barnetilsynet under disse møtene?


Da passer de andre avdelingene ungene, og vi kan selvsagt hentes dersom det er behov.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:54   #497
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eh. Har de full stilling fordelt på 33 timer per uke? Og hvis de jobber full tid så har de avspasering til gode? Altså - de 4,5 timene er jo ikke fri da. Så om de jobber 37,5 timer så betyr vel snarere det at de bare ikke har benyttet seg av ubunden tid - de har ikke tid å gå på altså.

Alle førskolelærerne har i tariffen sin at de har 4 timer ubunden tid i uka, til planlegging, faglig oppdatering og ellers møteforberedelser og denslags. Disse timene har ingenting med planleggingsdagene å gjøre. Det er faktisk slik at dersom jeg må være på jobb mer enn 33.5 time så er det faktisk overtid. De 3 timene er det nemlig jeg som styrer over og ikke arbeidsgiver. Så arbeidsgiver kan ikke pålegge meg å jobbe mer på avdelingen enn 33. 5 time pr uke.
Jeg har full stilling, og jobber selvsagt 37.5 time pr uke, men 4 av disse timene styrer jeg selv, og er ikke bundet til arbeidsplassen.
Jeg hadde imidlertid fortrukket om jeg kunne hatt kontorplass på jobb for å jobbe disse timene, men det har jeg ikke, og derfor jobber jeg hjemme istedetfor.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:01   #498
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Alle førskolelærerne har i tariffen sin at de har 4 timer ubunden tid i uka, til planlegging, faglig oppdatering og ellers møteforberedelser og denslags. Disse timene har ingenting med planleggingsdagene å gjøre. Det er faktisk slik at dersom jeg må være på jobb mer enn 33.5 time så er det faktisk overtid. De 3 timene er det nemlig jeg som styrer over og ikke arbeidsgiver. Så arbeidsgiver kan ikke pålegge meg å jobbe mer på avdelingen enn 33. 5 time pr uke.
Jeg har full stilling, og jobber selvsagt 37.5 time pr uke, men 4 av disse timene styrer jeg selv, og er ikke bundet til arbeidsplassen.
Jeg hadde imidlertid fortrukket om jeg kunne hatt kontorplass på jobb for å jobbe disse timene, men det har jeg ikke, og derfor jobber jeg hjemme istedetfor.

Ikke alle førskolelærere vel? Men alle pedagogiske ledere.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:13   #499
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Alle pedagogiske ledere, og alle førskolelærere som er kommunalt ansatt her. Private derimot styrer litt mer med førskolelærerene. Jeg har på grunn av det ikke tatt i mot en stilling som førskolelærer privat, da jeg føler at jeg hadde fungert mer som en pedagogiassistent. Skal man gjøre et godt planlagt pedagogisk arbeid krever det at man får tid til å planlegge det. Vist ikke er det jo pedagogisk leder som planlegger, og jeg hadde gjennomført på samme måte som assistentene. Noe jeg ikke ønsket.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:51   #500
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Alle førskolelærerne har i tariffen sin at de har 4 timer ubunden tid i uka, til planlegging, faglig oppdatering og ellers møteforberedelser og denslags. Disse timene har ingenting med planleggingsdagene å gjøre. Det er faktisk slik at dersom jeg må være på jobb mer enn 33.5 time så er det faktisk overtid. De 3 timene er det nemlig jeg som styrer over og ikke arbeidsgiver. Så arbeidsgiver kan ikke pålegge meg å jobbe mer på avdelingen enn 33. 5 time pr uke.
Jeg har full stilling, og jobber selvsagt 37.5 time pr uke, men 4 av disse timene styrer jeg selv, og er ikke bundet til arbeidsplassen.
Jeg hadde imidlertid fortrukket om jeg kunne hatt kontorplass på jobb for å jobbe disse timene, men det har jeg ikke, og derfor jobber jeg hjemme istedetfor.

Så du mener at om du ikke bruker denne ubundne tiden - jobber 37,5 timer per uke - så har du krav på overtid?

Jaja. Jeg håper dere ikke klager i tillegg altså - sånn er det ikke mange som har det.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no