Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 19:20   #81
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Men ER det så dyrt med vikarer? De fleste barnehager har vel ringehjelper og lignende som kan erstatte en vanlig ansatt ved planlagt avspasering?

Det skal ikke leies inn ved avspasering. Ellers kunne like godt den ansatte fått lønn. Det er derfor man opparbeider seg så mange timer med avspasering. Man kan kun avspasere når det passer bedriften/tjenesten.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:20   #82
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.


Og når det brukes som argument at andre kan planlegge uten å stenge. Der jeg jobber så enten stenger vi, eller går ned til helt minimumsbemanning (dvs at det er en tilstede i ekspedisjonen) når vi har fellesmøter. Og jeg ville ikke blitt særlig glad for å høre at barnehagen hadde valgt å la en voksen være igjen med barnene mens de andre arbeidet med planlegging.

I vår barnehage opplever jeg daglig bare en ansatt til stede, og da er min sønn en av de første som hentes. I forrige barnehage opplevde jeg kun ensatt på morgenen, når det var få barn der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:21   #83
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Men ER det så dyrt med vikarer? De fleste barnehager har vel ringehjelper og lignende som kan erstatte en vanlig ansatt ved planlagt avspasering?

Nå er ikke jeg inne i barnehagebudsjettene, men på skolen der jeg jobber, leies det i hvert fall ikke inn vikar ved avspasering. Det må "ordnes på annen måte", dvs sammenslåing av grupper. Vikarbudsjettet ryker med til sykdomsfravær og denslags. Regner med at det er omtrent lik praksis i barnehager rundt om.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:22   #84
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg skjønner. Mener likevel at det burde kunne ordnes på annen måte.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:23   #85
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

I barnehagen der jeg jobber er sykefraværet blandt personalet på 19%. de andre kommunale barnehagene har samme høye sykefraværet. Når vi er inne i influensasesonger har vi førre barn, men kanskje fire av ti voksne på jobb. Vi kan aldri ta ut avspasering pga det alltid er for lite folk på jobb, så det er mange som har over 40 timer på lista si.

Vi hadde plandager på fredag, og var da på kurs i kommunen. Alle bhg var samlet, og kurset handlet om språkutvikling. Alle fikk samme info, alle satt igjen med samme kunnskap, motivasjon og pågangsmot.

Hvis man er fornøyd med kun tilsyn til barna, og ikke noe pedagogisk, ja da blir jeg SKREMT!!! Barn lærer alt det grunnleggende i barnehagen, og det er høyst nødvendig med pedagogisk læring før skolestart.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:23   #86
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Man behøver ikke være spesielt tett i pappen fordi man skulle ønske at det ble organisert anderledes.

Nå var det ikke kun myntet til deg, men jeg ble bare så matt av at inlegg etter innlegg hevdet det samme, nemlig det som du også skrev.

"
Jeg trodde faktisk også at plandager ble brukt til nettopp det. Jeg unner virkelig barnehageansatte og lærere avspassering, men hvorfor behøver de gjøre det alle sammen på en gang? En planleggingsdag er IKKE en dag der bedriften får de ansatte til å avspasere timer de har opparbeidet seg igjennom året, det er en dag som det SKAL planlegges. Om det planlegges 3 januar, eller om det planlegges på kveldene 5 og 6 januar er vel rivende likegyldig?!
Jeg vet ikke om noen andre bedrifter som stenger en hel dag fordi alle skal avspassere, og det er virkelig IKKE for at det ikke jobbes overtid altså.
Men ser ikke også du at det er uheldig for en barnehage/skole dersom det hele tiden er noen av personalet som må avspasere. Det vil jo gå utover både det pedagogiske arbeidet og for den generelle sikkerheten å gå underbemannet i lange perioder. Vikarer til barnehager vokser ikke på trær. Vikarer er jo heller ikke noen fullgod erstattning for det faste, trygger personalet. Dette er jo ting som ikke vil påvirke en hvilken som helst bedrift like mye som akkurat en barnehage. Manen min jobber på kontor, når en annen av de ansatte er borte blir det kanskje litt mer telefoner å ta og litt mere travelt. Man kan gi beskjed til kunder at akkuart i dag har vi det litt travelt og det derfor blir litt ventetid. Tenk hvis vi kunne gjort det sånn i barnehagen? "Nei i dag kan desverre ikke Knut komme i barnehagen klokken 8, vi har det så travelt, men jeg skal prve å få skvist han inn klokken 13" "

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:24   #87
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

I vår barnehage opplever jeg daglig bare en ansatt til stede, og da er min sønn en av de første som hentes. I forrige barnehage opplevde jeg kun ensatt på morgenen, når det var få barn der.

Men, det betyr jo at de allerede har kuttet bemanningen helt ned. Om de da skulle kutte det ekstra ned for å drive planlegging mens barnene var der ville det jo blitt enda verre, ikke bedre.

Til Lenam sin siste: jeg har faktisk opplevd en gang i vår barnehagetid at da vi kom i barnehagen om morgenen så fikk vi beskjed om at det var så stort sykdomsforfall blant de ansatte at de ikke hadde klart å skaffe nok vikarer og de ba de som hadde mulighet til å hente kl. 12 om å gjøre det, slik at de som ikke hadde mulighet til å hente kunne få ha sine barn der frem til stengetid. Det ville ikke være forsvarlig å ha alle barnene der med så få voksne. Jeg var en av de som kunne hente og gjorde det, og jeg tror at barnehagen holdt åpen for de som ikke hadde anledning.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:25   #88
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Men ER det så dyrt med vikarer? De fleste barnehager har vel ringehjelper og lignende som kan erstatte en vanlig ansatt ved planlagt avspasering?

Ja det ER det!
Tenk på alt fravær i tillegg til avspasering, f.eks. egen sykdom og barns sykdom.
Vi avspaserer aldri på planleggingsdagene, som sagt: vi JOBBER en LØRDAG i stedet,
fordi mange av oss ønsker å kunne ta en langhelg i fb med at vi har barn
som har planleggingsdager på skole og andre barnehager(samme dag).

Ser ut til at vi kanskje må gå ut med dette til alle foreldrene på neste
foreldremøte, for her ser det ut til at mange tror noe annet

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:26   #89
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg skjønner. Mener likevel at det burde kunne ordnes på annen måte.

Det er jeg helt enig i. Først må man ta fri for at det er planleggingsdag X 5, så er det utviklingssamtaler X 2 per år per barn. Noe som fører til ganske fravær. Ting kunne med hell vært organistert annerledes.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:28   #90
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er jeg helt enig i. Først må man ta fri for at det er planleggingsdag X 5, så er det utviklingssamtaler X 2 per år per barn. Noe som fører til ganske fravær. Ting kunne med hell vært organistert annerledes.

Hvordan da?
Hvis kriteriene er at de ansatte skal få planlagt barnrehageåret sammen, få felles kurs, lage felles visjoner, veilede hverandre, få felles kompetanse på diagnoser i barnegruppa? Jeg ser ikke at det kunne vært organisert så mye annerledes. I hvert fall ikke med et realistisk budsjett.

Og er det galt at skoler og barnehager tilbyr foreldresamtaler også nå?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:33   #91
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:34   #92
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det går kun utover barna dersom man skal planlegge puljevis over flere dager. I tillegg til alt sykefravær skal man da også fjerne voksne for å planlegge.
Vi har avdelingsmøter hver uke, der hele avdelingen planlegger sammen. Vi opplever ofte at disse møtene må avlyses pga underbemanning. Det fører til at vi ikke får diskutert og planlagt felles gjøremåter i forhold til barna, og hele avdelingen kan gå på skakke enda en uke fram til neste møte.
Jeg kan ikke tenke meg hvordan det hadde blitt dersom vi aldri hadde fått planleggingsdager sammen alle sammen. Det ville blitt en stusselig barnehagedrift..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:35   #93
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Absolutt. Da hadde vi organisert det på en annen måte. Hvis foreldrene gir blanke i hvor mange som er på jobb for å kunne gi barna et fullverdig tilbud, så kunne vi kanskje fått det til på en annen måte.. Men i min barnehage er ikke dette et alternativ engang.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:37   #94
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Det handler vel mest om penger, man kunne sikkert ha jobbet et par kvelder og fått overtidsbetalt
(avspasering er jo bare dumt, for da må man jo bli borte fra jobb uansett).
Barnehage er ikke akkurat noen gullgruve, så å betale alle ansatte overtid er det ikke midler til.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:39   #95
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Nå jobber jeg i skole, og ikke i barnehage, men tror uansett det ville blitt dyrt med annen organisering enn den som er i dag. Praktisk mulig er det helt sikkert, men hva skulle man prioritert bort dersom alle ansatte skulle betales for 10*4 timer overtid?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:41   #96
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

[/quote]ote=ming;2652719]Hvordan da?
Hvis kriteriene er at de ansatte skal få planlagt barnrehageåret sammen, få felles kurs, lage felles visjoner, veilede hverandre, få felles kompetanse på diagnoser i barnegruppa? Jeg ser ikke at det kunne vært organisert så mye annerledes. I hvert fall ikke med et realistisk budsjett.[/quote]

Det kan vel gjennomføres på samme måte som i andre offentlige tjenester. Man kan ikke dra alle samtidig. Man kan få felles kompetanse, veilede hverandre osv selv om ikke alle er der til samme tid. Det må bare gjennomføres litt annderledes enn per i dag. Sånn som andre klarer offentlige tjenester klarer.

[/quote]Og er det galt at skoler og barnehager tilbyr foreldresamtaler også nå?[/quote]

Det er kjempefint at man har det. Tidspunkentene derimot er vanskelige. Det er ikke gitt at kommunen sparer penger på å organisere seg på den måten når flere ansatte i kommunen som må ta seg fri fra jobben sin for å dra på utviklingssamtaler. Det er mye som kan gjøres annerledes.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:41   #97
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi er avhengig av planleggingsdager for å få skikkelige møter med alle på avdelingen. Vi kan ikke ta ut alle 4 fra avdelingen mens barna er der for å ha møter. Vi gjør det 45min i uken når barna sover mer enn det er ikke forsvarlig. Det er utrolig dårlig pedagogikk å la barna være alene med vikarer og ukjent personell.

På planleggingsdagen til helgen skal vi ha kurs. Helt greit. Kurs går faktisk ann å ta andre ganger over flere dager. Men det vil koste veldig mye. Først må man leige inn kursholder 2 ganger ekstra, og så må man ha vikar 2 dager. Det er snakk om ganske mye penger fra et budsjett som er skrapt allerede. Veldig glad for disse kursene, men vi er mer av å så planlegge og snakke sammen alle 4 når vi først har denne tiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:43   #98
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Æsj, jeg blir så utrolig lei av å lese kommentarer som i alle fall jeg tyder dithen at man ikke syns personalet i barnehagen skal få påfyll av kunnskap, og en motivasjonsboost i jobben sin, heller ikke teambuilding. Men som klager over umotiverte ansatte i barnehagen, mye sykefravær, lite voksne, og lite kompetente voksne.

Jeg har ikke opplevd å ha planlegging på andre tidspunkter enn på planleggingsdagene. Men det er nå ikke akkurat vanskelig å forstå at denne planleggingen kan gjøres på andre tidspunkter slik at de som jobber i barnehage også en gang i "skuddåret" kan ha fri samtidig.

Og hva er egentlig forskjellen på at en annen type bedrift stenger en hel fredag feks fordi personalet skal på teambuildingstur for å gjøre arbeidsplassen til et bedre sted å være?
Og jeg har vel ikke akkurat intrykk av at såkalte kursdager alltid er så innholdsrike i andre yrker. I barnehagen er det virkelig kurs om man skal på kurs. Det er ikke snakk om å ha tre timer kurs, for så å dra på spa eller spise på dyre restauranter akkurat.

Kjenner jeg blir pissesur av slike tråder som dette.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:44   #99
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Akkurat det lurer jeg også på, og det er IKKE kritikk til den enkelte ansatt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:44   #100
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Nei, men saken her er jo at man ikke kan dra noen i det hele tatt, så lenge barnehagen er åpen og barna er tilstede. Er det virkelig så mange som ikke innser at dette går på bekostning av sikkerhet og tilbud til barna? Vi kunne godt ha tatt ut halvparten/ kvartparten av personalet på plandag vi, og med da 19% sykefravær hadde vi hatt igjen ca 7 personer til være igjen med 82 barn. Hvordan kan noen tenke den tanken i det hele tatt??
Selv de med lavt sykefravær ville vært få igjen på jobb med barna når de andre voksne dro avgårde. Vil man virkelig det?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no