Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-21, 12:28   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Ja, spørsmålet er i overskriften. Det er vel en stund til skobutikkene åpner og jeg har lyst på nye sko. Hvordan er Hoka i størrelsen? Sammenliknet med f.eks. Asics/adidas joggesko.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:29   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Takk, dette lurer jeg på også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:32   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg er en 39+ - bruker stort sett 39 i vanlige sko og 40 i treningssko fordi jeg vil ha litt ekstra å gå på framover pga. teite tær. I Asics må jeg alltid ha 41, så de synes jeg er kjempesmå i størrelsen. I Hoka har jeg 40 - er vel på fjerde paret nå. Har ingen erfaring med Adidas-sko.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:32   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Litt større enn Asics, etter min erfaring. (Og da jeg begynte med Hoka-sko, fikk jeg så vondt i knærne at jeg knapt var gangfør. De har også raskt blitt ødelagt i hælkappen - nedtråkka og formløse. Mulig jeg har vært uheldig. Hadde noen innleggssåler i Hokaene som kan ha hatt påvirkning på knærne.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:35   #5
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg bruker 40 i vanlige sko og 40 2/3 i hoka.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:36   #6
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg har samme størrelse i Hoka som i Adidas, men de er en størrelse større enn andre sko jeg bruker.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:41   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Litt større størrelse i HOKA enn i vanlige sko. men det er de fleste av mine joggesko.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:44   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Med fare for å spore av tråden - er Hoka gode sko til gåturer på grusveier og skogsstier? Jeg synes de er litt dyre til å gjøre et bomkjøp..

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 12:47   #9
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Med fare for å spore av tråden - er Hoka gode sko til gåturer på grusveier og skogsstier? Jeg synes de er litt dyre til å gjøre et bomkjøp..

Det finnes egne Hoka terrengsko.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:03   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.562
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Omtrent alle jeg spurte før jeg kjøpte Hoka, sier de er små i størrelsen. Derfor kjøpte jeg, som er 39 (kan være 38,5) størrelse 39 2/3. Jeg syns mine er store i størrelsen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:09   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg har samme str i Hoka som i andre sko. De er større enn andre løpesko, mener jeg, men like «vanlige» sko. De er ganske brede.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:10   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Omtrent alle jeg spurte før jeg kjøpte Hoka, sier de er små i størrelsen. Derfor kjøpte jeg, som er 39 (kan være 38,5) størrelse 39 2/3. Jeg syns mine er store i størrelsen.

Da er det denne tråden som har rett. Vi er samstemte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:27   #13
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Bruker vanligvis 36, har 36 2/3 i Hoka. Det handler mest om at føttene må ha mer plass når en løper enn på gåtur. Bruker overproneringsmodellen, dermed får jeg aldri sko på salg - det er stort sett bare Clifton som innimellom kan får med avslag.

Så selv om jeg trives svært godt med mine, anbefaler jeg ikke ukritisk. De er dyre, og som Bluen opplever jeg at de slites langt fortere enn andre sko, særlig i hælkappen.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:41   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Litt større enn Asics, etter min erfaring. (Og da jeg begynte med Hoka-sko, fikk jeg så vondt i knærne at jeg knapt var gangfør. De har også raskt blitt ødelagt i hælkappen - nedtråkka og formløse. Mulig jeg har vært uheldig. Hadde noen innleggssåler i Hokaene som kan ha hatt påvirkning på knærne.)

Vondt i knærne får jeg uansett. Det blir nok ikke løping men gåturer.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 13:46   #15
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Vær obs på at det er mange ulike modeller, som er ganske ulike. Jeg personlig kan helt uavhengig av størrelse bare bruke den som heter Challenger; de andre jeg har prøvd passer ikke foten min.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 14:26   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg bruker 38 til vanlig, og velger stort sett 38 2/3 i Hoka. Har i alle fall både Clifton, Bondi og Speedgoat i den størrelsen. I fjellskoene mine fra Hoka har jeg 39 for å ha plass til litt tykkere sokker.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 14:53   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg bruker en størrelse større i joggesko enn andre sko. Gjelder også Hoka. Knærne mine elsker Hoka, men det gjør ikke føttene. Får skikkelig vondt under føttene av de modellene jeg har prøvd. Får ikke det av noen andre sko. Merkelige greier.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 15:45   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

39 i vanlige sko, valgte 40 i Hoka. Jeg kunne til nød gått for 39.
Hoka Clifton, that is.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 16:38   #19
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.562
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Da er det denne tråden som har rett. Vi er samstemte.

Kanskje det er fordi de er brede? Jeg har smale føtter.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 16:54   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos Mave, vondt bein og behov for gode sko - hvordan er HOKA i størrelsen?

Jeg synes forøvrig ikke at de slites fortere enn andre sko.
Det er de eneste skoa jeg kan løpe med eller gå lange turer med uten å ta helt livet av knærne mine. Jeg har et jumpers knee som ikke vil gi seg, så jeg trodde egentlig at jeg måtte slutte å løpe. Men med hoka går det til nød likevel.

Sønnen min på 21 er en ganske stor fyr, og han bruker bare Hoka på jobb. Der står og går han hele dagen (stor sportsbutikk), og han får vondt i rygg og knær hvis han bruker andre sko.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no