Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vanntette litt varme sko til jente på 10

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-20, 22:19   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanntette litt varme sko til jente på 10

Lillesøster trenger noen litt halvhøye vanntette sko som kan brukes nå. Hun synes ikke det går an å gå i joggesko mer (selv gjør jeg det). Tursko vil hun ikke bruke på skolen. Jeg vil ikke hun skal gå i cherrox eller støvler hele tiden.

Hun må ha str 39. Tips?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:24   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Kan man ikke bare ta i bruk vintersko nå? Det skal snø i overmorgen eller noe sånt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:25   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Min fikk halvhøye fra Viking i høst, sorte, unisex. Kjøpte på Jollyroom, Sportamore eller var det Zalando?

Skal se om jeg finner navnet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:25   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan man ikke bare ta i bruk vintersko nå? Det skal snø i overmorgen eller noe sånt.

Hun har sånne høye Timberland med snøring bare. Det er ikke gitt at de egner seg hele Oslovinteren. Om hun hadde hatt lave Goretex som hun hadde da hun var yngre så.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:30   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

De min på 12 har likner veldig på Viking loren gtx, mulig det er de. De er uten for.

Har kjøpt Viking vintersko til ham fra Jollyroom, med for. Ikke tatt i bruk enda.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 18-11-20 kl 23:00.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:48   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Vining har noen halvhøye som har vært populære her. Brukt hele vinteren når det har vært mildt og med lite snø.
https://no.vikingfootwear.com/produk...d-gtx/olive-30

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 23:08   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Vet ikke hva hun legger i tursko som hun ikke vil gå i, men her er noen jeg kjøpte til eldste her. De blir kanskje litt for tur-aktige? De er kjøpt inn hovedsaklig for tur her i gården, da det ellers stort sett er joggesk hun går i.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 00:20   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Der er vi nok på tursko ja, Elise.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 09:25   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Det snør i dag allerede.

Da ville jeg sendt henne avgårde i høye Timberlands med snøring i dag.



(Og så minner det meg på at det var den alderen hvor jeg kranglet aller mest med snuppa om adekvat påkledning i vintervær ... og kanskje aller mest om sko. Tøysko og ankelsokker under utendørs aktivitetsdag på skolen med 5 cm snø var greit for henne, men på ingen måte greit for meg. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 09:47   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Denne typen var det mine brukte i flere sesonger. De er litt mer foret enn joggesko.



Jeg gir meg visst ikke på Viking.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 09:47   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Og i full størrelse også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 09:56   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Se etter de som heter Viking eagle gtx. De kan brukes hele vinteren fra nå av.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 10:43   #13
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Minste her har i flere år hatt Ecco S7 Teen. Finnes i mange farger og ser også at det er salg nå

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 11:01   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Hvis hun har Timberland vintersko allerede hadde ikke jeg gått til innkjøp av gore-tex-sko fra ecco eller Viking til nærmere tusenlappen bare for å bruke i et par uker, og som trolig vil være for små til våren. Jeg hadde latt henne gå i cherrox fram til hun går over til vintersko, hvis hun synes det er ok, eller sagt at hun fikk velge mellom tursko, cherrox og vintersko.

Hvis hun absolutt må ha nye sko i den korte overgangsperioden vi er i akkurat nå så hadde jeg heller gått for en av skokjedenes egne merker, som er billigere, med en annen type membran som funker greit nok så lenge det varer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 11:13   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vining har noen halvhøye som har vært populære her. Brukt hele vinteren når det har vært mildt og med lite snø.
https://no.vikingfootwear.com/produk...d-gtx/olive-30

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis hun har Timberland vintersko allerede hadde ikke jeg gått til innkjøp av gore-tex-sko fra ecco eller Viking til nærmere tusenlappen bare for å bruke i et par uker, og som trolig vil være for små til våren. Jeg hadde latt henne gå i cherrox fram til hun går over til vintersko, hvis hun synes det er ok, eller sagt at hun fikk velge mellom tursko, cherrox og vintersko.

Hvis hun absolutt må ha nye sko i den korte overgangsperioden vi er i akkurat nå så hadde jeg heller gått for en av skokjedenes egne merker, som er billigere, med en annen type membran som funker greit nok så lenge det varer.

Du har helt rett i at pris var et element siden hun allerede har Timberland vintersko (de er fra ifjor heldigvis, men det var jo ikke helt billige). Jeg vil ikke hun skal gå så mye med cherrox fordi hun er litt plattfot og får lett vondt i føttene og veldig dårlig steg. Av samme grunn er en del type sneakers utelukket, veldig flate i såla. Hun er også ganske treg til å gå, så jeg har ikke så lyst til å tvinge på henne skotøy som gjør henne enda tregere og liksom "forsvarer" at hun må somle.

Jeg søkte rett og slett på nett og fant dem veobra viste over her til halv pris i en hvit/gråfarge som hun likte, de kostet bare 600 kroner, og de hadde dem i 39. Så kjøpte dem! Siden føttene hennes allerede er såpass store, kan vi håpe de varer til våren også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 19-11-20 kl 11:39.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 11:17   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Disse:
https://skomani.no/productdisplay/vi...-66-cream-2360

Det var faktisk veldig mye bra salg der inne. Synd ikke flere sko til våren kan kjøpes nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 11:25   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Fine!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 11:54   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

De var fine. Jeg må inn og sjekke om det er noe salg som passer oss.

Vinteren her kan godt bli slik at det blir for varmt og tungt med store vintersko, spesielt litt store vintersko. Overgangsperioden kan godt være helt frem til jul. Mine har det med å velge noe lettere og enklere da og det hadde sikkert blitt cherrox. Jeg har pleid å holde igjen på overgangssko. Men disse som er litt høye og litt foret har blitt brukt veldig mye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 12:01   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette litt varme sko til jente på 10

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De var fine. Jeg må inn og sjekke om det er noe salg som passer oss.

Vinteren her kan godt bli slik at det blir for varmt og tungt med store vintersko, spesielt litt store vintersko. Overgangsperioden kan godt være helt frem til jul. Mine har det med å velge noe lettere og enklere da og det hadde sikkert blitt cherrox. Jeg har pleid å holde igjen på overgangssko. Men disse som er litt høye og litt foret har blitt brukt veldig mye.

Ja, det er akkurat det. Hun velger veldig lett cherroxene. Det varer vel ikke lenge det heller - snart tar forfengeligheten overhånd og da blir det som med vennene til storebror som går med hvite joggesko i all slags vær. Så det er forsåvidt fornuftig, men litt tungt.
Det stemmer at vinteren i Oslo også kan bli totalt uegnet for høye vintersko store deler av tiden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no